Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2007, 21:18
Verwijderd
dat je maar 2 keer iets in een topic mag posten?

als je al twee keer een post hebt gemaakt met bijvoorbeeld "oke!" in een topic, mag je dat niet nog een keer doen.
waarom niet? is het dan echt nodig om er nóg een uitroepteken achter te zetten of om het een keer weg te laten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2007, 21:27
Verwijderd
waar staat die regel in godsnaam?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 02-02-2007 @ 22:27 :
waar staat die regel in godsnaam?
probeer het maar eens in een topic (ik zou Onzin doen )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 23:26
Verwijderd
dat is waarschijnlijk om flooden tegen te gaan
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 23:41
Verwijderd
Dat werkt dan niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-02-2007 @ 00:26 :
dat is waarschijnlijk om flooden tegen te gaan
ja, toch jammer dat deze regel pas checkt zodra de flood-control ook checkt.. en dan is het bij het echte en welbekende flooden al te laat..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:33
Nona
Nona is offline
Je bedoelt onnodig op "verstuur reply" blijven drukken zodat jouw post drie keer verschijnt? Vind je dat zelf dan niet gruwelijk irritant?
Oud 03-02-2007, 10:37
Verwijderd
hij bedoelt dat je iemand niet meer dan 1 keer kan quoten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:43
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-02-2007 @ 11:33 :
Je bedoelt onnodig op "verstuur reply" blijven drukken zodat jouw post drie keer verschijnt? Vind je dat zelf dan niet gruwelijk irritant?
Daar is de fc toch voor.
Oud 03-02-2007, 10:45
Nona
Nona is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 03-02-2007 @ 11:43 :
Daar is de fc toch voor.
Betekent niet dat je die mag omzeilen als die niet perfect blijkt te zijn...?
Oud 03-02-2007, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 03-02-2007 @ 11:45 :
Betekent niet dat je die mag omzeilen als die niet perfect blijkt te zijn...?
Ik denk dat dit een weg is naar een vraag met als antwoord: "Zodra de nieuwe forumsoftware er is."
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 13:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 03-02-2007 @ 12:51 :
Ik denk dat dit een weg is naar een vraag met als antwoord: "Zodra de nieuwe forumsoftware er is."
Neuh, denk ik niet. Ik denk dat fc en dergelijke dingen niet geheel perfect en onomzeilbaar hoeven te zijn, maar dat sommige mensen zich gewoon in moeten houden als ze de neiging hebben misbruik te maken van een situatie.
Oud 03-02-2007, 14:45
Verwijderd
volgens mij wordt mijn vraag niet begrepen.

het gaat mij niet om de flood control.

het gaat mij om 3 keer dezelfde post in een topic, JUIST zonder te flooden..

je kunt niet in een topic 3 keer exact hetzelfde posten (dat kan WEL met flooden, maar het gaat hier dus om het NIET flooden)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 14:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb het net even zitten proberen (is me namelijk nog nooit opgevallen) en ik denk dat het inderdaad onderdeel uitmaakt van de FloodControl
Oud 03-02-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2007 @ 15:46 :
Ik heb het net even zitten proberen (is me namelijk nog nooit opgevallen) en ik denk dat het inderdaad onderdeel uitmaakt van de FloodControl
ja, dat had ik al gedacht; maar flood control kan ik nog wel begrijpen.. dit niet. als je dan een extra uitroepteken (zie voorbeeld openingspost) of spatie toevoegt mag het ineens wel. Bovendien kan ik me voorstellen dat je in een topic van 500 reply's wel eens 3 keer hetzelfde wil posten..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:44
Bloem
Bloem is offline
Is het ook zo als je er een andere reactie tussen post? Dus dat je 2 posts met een smilie doet, dan een andere post en dan weer die met die smilie?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:46
Bloem
Bloem is offline
Nee dus. Apart, het is me nooit eerder opgevallen, ik denk dat iemand iets heeft veranderd want dit lijkt echt nieuw.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-02-2007 @ 16:46 :
Nee dus. Apart, het is me nooit eerder opgevallen, ik denk dat iemand iets heeft veranderd want dit lijkt echt nieuw.
nee hoor, dit is al heel lang.. maar ik dacht, laat ik het eens ter discussie stellen

edit: oh en "Nee dus."? ik neem aan dat je "Ja dus" bedoelt ofzo?

Laatst gewijzigd op 03-02-2007 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 16:03
Oezem
Oezem is offline
Ja nou ik vind het dus ook zeer irritant.
Oud 03-02-2007, 16:24
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb daar nog nooit last van gehad met m'n .. topics
Oud 03-02-2007, 16:25
naam ingebruik
Citaat:
Kruimel schreef op 03-02-2007 @ 11:33 :

dan doetie het gewoon hoor
Oud 03-02-2007, 16:43
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik snap zelfs niet dat er behoefte zou zijn aan drie keer hetzelfde typen? Na een keer zal men je wel begrepen hebben, en als dat niet het geval is zal je je toch best eens op een andere manier verwoorden. En enkel een post met "Ja" of "Neen" of "oke"????? Waarom dat dan meer dan drie keer moeten herhalen?
Oud 03-02-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-02-2007 @ 17:43 :
Ik snap zelfs niet dat er behoefte zou zijn aan drie keer hetzelfde typen? Na een keer zal men je wel begrepen hebben, en als dat niet het geval is zal je je toch best eens op een andere manier verwoorden. En enkel een post met "Ja" of "Neen" of "oke"????? Waarom dat dan meer dan drie keer moeten herhalen?
in een topic met 10 reply's niet nee maar als je langere topics hebt, zoals met 500 reply's, en nuttige, kan ik me voorstellen dat je zo nu en dan wel eens vaker gewoon alleen even "ja" wil kunnen zeggen
ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 16:57
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-02-2007 @ 17:43 :
Het is vooral irritant op fora als Onzin, waar je bv alleen '' wil typen op een reply, dat kan dus maar 2 keer per topic (los iig geval, ik weet niet hoe het zit met quotes).
Oud 03-02-2007, 16:59
Verwijderd
of een "dankjewel allemaal!" of weet-ik-veel
het gaat er mij niet zozeer om dat het mógelijk moet zijn, maar in die paar gevallen dat het eens voorkomt, is het onzin, lijkt me. bovendien staat die regel nergens, word je er nergens voor gewaarschuwd dat je post niet gepost wordt, dus is het ook onduidelijk voor de gebruiker waarom zijn post er niet staat.

regels zijn prima, maar dan moeten ze wel uitgelegd kunnen worden.. en liefst ook gecommuniceerd naar de gebruikers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 03-02-2007 @ 17:57 :
Het is vooral irritant op fora als Onzin, waar je bv alleen '' wil typen op een reply, dat kan dus maar 2 keer per topic (los iig geval, ik weet niet hoe het zit met quotes).
een quote maakt een post weer anders dus dat kan wel
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 17:04
Hanneke
Hanneke is offline
Als er tijd tussen zit doet 'ie het wel gewoon. Het is best raar eigenlijk, ja.
Oud 03-02-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 03-02-2007 @ 18:04 :
Als er tijd tussen zit doet 'ie het wel gewoon. Het is best raar eigenlijk, ja.
huh? hoezo "als er tijd tussen zit"?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 17:27
Verwijderd
oh en trouwens als je dus al 2 keer in een topic bijvoorbeeld "dankje!" hebt gepost en dat nog een keer wil, komt'ie dus niet aan.
Als je dan "dankje" (zonder uitroepteken) post, doet'ie het wel. Als je die laatste post dan wijzigt en verandert naar "dankje!" blijft'ie wel weer gewoon staan
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 19:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 03-02-2007 @ 17:48 :
in een topic met 10 reply's niet nee maar als je langere topics hebt, zoals met 500 reply's, en nuttige, kan ik me voorstellen dat je zo nu en dan wel eens vaker gewoon alleen even "ja" wil kunnen zeggen
ofzo.
Na een bepaalde tijd moet het geloof ik wel weer kunnen is mijn eigen ervaring.

Citaat:
bartjenl schreef op 03-02-2007 @ 17:59 :
regels zijn prima, maar dan moeten ze wel uitgelegd kunnen worden.. en liefst ook gecommuniceerd naar de gebruikers
Beetje moeilijk als dit geen regel is die we ooit gemaakt hebben (iig niet zo lang ik hier fb ben en dat is nu 4 jaar) Als je het mij vraagt is het iets softwarematig iets en de enige die daarover gaat is Jon en je weet nu zelf ook wel hoe moeilijk je daarvan antwoord krijgt.
Ik zou je heus wel uitleg willen geven, maar ik weet er verder zelf domweg ook niks van, buiten dat ik het zelf wel eens ben tegengekomen. Geldt dus ws voor alle fb's binnen het team.
Oud 03-02-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 03-02-2007 @ 20:02 :
Na een bepaalde tijd moet het geloof ik wel weer kunnen is mijn eigen ervaring.

Beetje moeilijk als dit geen regel is die we ooit gemaakt hebben (iig niet zo lang ik hier fb ben en dat is nu 4 jaar) Als je het mij vraagt is het iets softwarematig iets en de enige die daarover gaat is Jon en je weet nu zelf ook wel hoe moeilijk je daarvan antwoord krijgt.
Ik zou je heus wel uitleg willen geven, maar ik weet er verder zelf domweg ook niks van, buiten dat ik het zelf wel eens ben tegengekomen. Geldt dus ws voor alle fb's binnen het team.
nouja ik heb het getest toen het hier in 't topic langskwam
ik heb een topic gezocht waar ik al even geleden in had gepost; deze post is van mij een quote van de kip:
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post23887835
Deze kon ik al niet meer wijzigen, omdat er meer dan 1440 seconden (ofzoiets) waren verstreken, nouja.. prima.
Ik heb de kip toen nog een keer precies op dezelfde manier gequote:
http://forum.scholieren.com/showthre...9#post24185139

Toen ik dat nóg een keer zo wilde doen, kreeg ik prima te zien dat mijn bericht was verstuurd, maar het staat er toch echt niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 21:44
Jon
Jon is offline
Het is niet zozeer een regel als wel een ingebouwde functie om tegen te gaan dat mensen per ongeluk twee keer hetzelfde posten, dus nog los van de tijd die daar tussenzit.
Oud 03-02-2007, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 03-02-2007 @ 22:44 :
Het is niet zozeer een regel als wel een ingebouwde functie om tegen te gaan dat mensen per ongeluk twee keer hetzelfde posten, dus nog los van de tijd die daar tussenzit.
maar twee keer hetzelfde posten kan wel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 03-02-2007 @ 22:44 :
soms doet mijn compu raar en dan druk je drie keer op het knopje... dan staat er ook 3x exact dezelfde post, zelfs binnen de 20 seconden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 14:05
Sperzieban
Sperzieban is offline
Soms doet die functie het dan niet goed. Want in sommige topics kun je (bijv. smiliespam @ Onzin) gewoon hetzelfde posten met een betrekkelijk korte tijd ertussen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 14:56
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 04-02-2007 @ 15:03 :
soms doet mijn compu raar en dan druk je drie keer op het knopje... dan staat er ook 3x exact dezelfde post, zelfs binnen de 20 seconden
ja dat is dus het probleem als de flood-control niet goed werkt, werkt deze blijkbaar ook niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Sperzieban schreef op 04-02-2007 @ 15:05 :
Soms doet die functie het dan niet goed. Want in sommige topics kun je (bijv. smiliespam @ Onzin) gewoon hetzelfde posten met een betrekkelijk korte tijd ertussen.
maar JIJ niet zonder te flooden..
er kan wel 3 keer (of meer) in een topic exact hetzelfde staan, maar niet door dezelfde persoon gepost
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 16:33
Sperzieban
Sperzieban is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 04-02-2007 @ 15:57 :
maar JIJ niet zonder te flooden..
er kan wel 3 keer (of meer) in een topic exact hetzelfde staan, maar niet door dezelfde persoon gepost
Juhwel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Sperzieban schreef op 04-02-2007 @ 17:33 :
Juhwel
hee
ja nu wel
maar dan is het alsnog raar
dat het nergens staat waarom het dan misgaat..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:12
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 04-02-2007 @ 20:59 :
hee
ja nu wel
maar dan is het alsnog raar
dat het nergens staat waarom het dan misgaat..
ik wil niet heel vervelend zijn, maar ík kan het nog steeds niet, ook niet met een flinke tijd ertussen

ik heb het net namelijk even getest
Oud 04-02-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Oezem schreef op 04-02-2007 @ 21:12 :
ik wil niet heel vervelend zijn, maar ík kan het nog steeds niet, ook niet met een flinke tijd ertussen

ik heb het net namelijk even getest
ja maar met hoeveel tijd ertussen? als je naar het topic gaat waar ik het eerder heb getest, daar staan nu echt 3 dezelfde de kip-quotes van mij

edit: nu 4
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 08:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Waarom beperken we het effect van deze regel tot één topic? Herhaling is toch sowieso overbodig? Ik vind dat als je een post doet, dat dan tegen al je andere posts gecheckt moet worden of je het niet al eens eerder hebt gezegd. (ook als gedeelte van een post natuurlijk)
Oud 05-02-2007, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-02-2007 @ 09:16 :
Waarom beperken we het effect van deze regel tot één topic? Herhaling is toch sowieso overbodig? Ik vind dat als je een post doet, dat dan tegen al je andere posts gecheckt moet worden of je het niet al eens eerder hebt gezegd. (ook als gedeelte van een post natuurlijk)
anti-crosspost
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 15:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja!
Oud 07-02-2007, 17:09
Verwijderd
Dat is al zolang het forum op vbb draait.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 23:51
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 07-02-2007 @ 18:09 :
Dat is al zolang het forum op vbb draait.
tru.dat
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 13:52
naam ingebruik
het was me nog nooit opgevallen maar het kan idd niet
Oud 11-02-2007, 00:11
Verwijderd
Ik heb er in al die jaren dat ik hier nu kom, nog nooit last van gehad...en dus ook nog nooit gemerkt dat het niet kon. Aan de ene kant een onzinnige regel idd, aan de andere kant, ik denk dat het merendeel van de forumbezoekers er nooit last van zal hebben omdat ze niet drie keer precies hetzelfde in een topic willen posten...

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 00:57
Verwijderd
oh heb ik wel vaker gehad, maar tegenwoordig doe ik preventief tags gebruiken

en drie keer hetzelfde posten = flooden, dus vind het logisch

heb verder niet die hele topic gelezen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 10:35
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-02-2007 @ 14:26 :
Neuh, denk ik niet. Ik denk dat fc en dergelijke dingen niet geheel perfect en onomzeilbaar hoeven te zijn, maar dat sommige mensen zich gewoon in moeten houden als ze de neiging hebben misbruik te maken van een situatie.
Ik maak nergens misbruik van. Als ik al ruim 20 seconden zit te wachten tot mijn replies eindelijk eens gepost worden druk ik nog een keer op die verzend knop (en nog een keer, en nog een keer. net zo lang tot dat ding eindelijk eens verzonden wordt (met tussenpozen)
Ja, dan komen er wel eens meerdere berichten achter elkaar maar dat is vaak sneller dan wachten tot de PC zelf eens besluit verder te gaan...

Verder heb ik deze regel wel eens gemerkt in de ouderwetse "grosse spamtopics" van welleer maar verder eigenlijk nooit
Reageren

Regels voor berichten