![]() |
Studentenkamer
Aangezien ik nou dus weet wat ik wil studeren, moet ik een studentenkamer gaan regelen en dus vroeg ik mij af:
Hoe ben jij aan je studentenkamer gekomen? |
Via vrienden
|
Kijk ff op internet. Op 93034348923 sites staan kamers aangeboden. :)
|
via de woningstichting...
|
marktplaats (geloof het of niet)
en via stichting sociale huisvesting (wachtlijst) |
kamernet (y)
|
Via kamernet :)
|
Via studentenhuisvesting IN (dat zit in Groningen).
Mijn tweede kamer viavia. |
Beide keren viavia.
Op zich is het helemaal niet erg om te beginnen in een kamer in een studentenflat omdat je meestal snel genoeg kunt doorstromen viavia. Kamernet is ook een goeie, veel mensen om me heen hebben een kamer via kamernet gevonden. Edit: nu 1 huisgenoot, een jongen. Eerder twee meisjes als huisgenoten. |
eerste kamer via een vriendin die in dat huis woonde. tweede keer was antikraak. laatste keer was via een klasgenoot.
|
Citaat:
|
Dit past beter op S&S dan op Studiekeuze... :o
Ik ben er beide keren viavia aangekomen (eerste keer via iemand die mijn moeder kende en de tweede keer omdat ik wist dat de buren gingen verhuizen en zij huurden bij dezelfde verhuurder). |
via mn dispuut (Y)
|
ik via stadswonen (rotterdam)
mss ook wel leuk om te weten... hoeveel huisgenoten hebben jullie? ik 1 meisje |
Ik heb ook een meisje als huisgenootje :)
|
Ik ging naar de huurorganisatie, schreef me in, kreeg een week later bericht dat er een kamer was, wilde em niet, dus ging even langs en toen mocht ik uit de map kiezen (ongeveer 20 keuzes die PRECIES waren wat ik wilde, en nog 30 die ik niet wilde ofzo)
Echt gebeurd, fijn Wageningen :D |
kamernet
|
Citaat:
|
Officiële Woningcorporatie. Wel zo fijn :)
|
http://www.kences.nl/ (Partners)
|
ik heb 3 huisgenoten, 2 jongens en 1 meisje.
|
Studentenhuisvesting.
Via via krijg je meestal de meeste relaxte kamers, maar veel vrienden van mij hebben ook hele mooie kamers gevonden via Kamernet en de woningcorporatie. |
Gehospiteerd op een kamer via de studentenhuisvesting.
Edit: ik woon op een gang met twee jongens en een dame, met hen deel ik een toilet en een douche. Met hen en nog eens 4 meiden deel ik de keuken. |
Eerste via briefjes die ik overal in de stad had opgehangen, tweede via de StudentenHuisvesting, derde via een vriendin.
|
Citaat:
|
ik denk dat het hier wel bijkan. wanneer beginnen de meeste mensen met kamers regelen? wat betekent dat voor de tijd dat ik dat moet doen? hoeveel tijd moet je rekenen als je zelf op zoek gaat, hoeveel als je je inschrijft bij een woningbouworganisatie etc. (adam).
|
Ik heb nu net een kamer gevonden in Maastricht.
Heb me anderhalve week geleden ingeschreven op kamernet.nl Daarvoor heb ik één kamer bezocht via marktplaats, maar bij deze ben ik helaas niet uitgekozen. Het nadeel -vind ik- bij kamernet.nl is dat je gratis kunt inschrijven, maar moet betalen om te kunnen reageren. :( Ik heb voor 10x reageren gekozen, op 5 kamers gereageerd. De eerste die ik bezocht heb toen ben ik uitgekozen en daar ga ik komende week de sleutel ophalen. De andere 3 kamers waar ik mocht komen kijken heb ik toen netjes laten weten dat ik niet meer kwam kijken. Dat werd over het algemeen ook wel als prettig beschouwd. Of je de kamer krijgt is een kwestie van geluk en of de mensen die er al wonen jou als 'potentiele' huisgenoot kunnen aanvaarden. Want zij kiezen meestal wie er komt wonen en wie niet. Succes iedereen met zoeken |
Via de Studentenhuisvesting (in Utrecht). Eerste (tijdelijke) kamer had ik na 4 maanden, een jaar na mn inschrijving kreeg ik een grotere kamer voor onbepaalde tijd (in een huis gedeeld met 3 anderen studentes)
|
Via ' de vereniging ' , meestal wel de leukste huizen.
|
of ff terug te komen op de vraag van iemand, die vroeg wanneer je het beste kunt beginnen met zoeken
Dat verschilt nogal per stad. Ik studeer nu in enschede, heb op een aantal kamers gereageert via kamertje.nl (wel helemaal gratis) en via site van de universiteit zelf. Ik kreeg al meteen reacties dat ik kon komen kijken. Dus hier hoef je echt niet maanden van de voren te beginnen met zoeken. maar ik denk dat dat in anders steden wel weer moeilijker is. |
Via een makelaar. Ik heb 5 mannelijke huisgenoten, dus in totaal zijn we met 6. :)
|
Ik heb geen zin in eeuwigdurende zoektochten voor een kamer in Amsterdam dus ik koop waarschijnlijk samen met m'n ouders een studio of 2-kamer appartementje. Aangezien huren in Amsterdam zowat net zo duur is als een hypotheek nemen, met het verschil dat je niet op 12m^2 hoeft te zitten en een eigen keuken/badkamer hebt. (y)
|
Is kopen in Amsterdam niet helemaal onbetaalbaar? Wel gaaf natuurlijk als je ouders dat kunnen en willen (y)
Ontopic: "viavia :)". |
In de mededeling van KH&V staan heel veel links.
Zelf ben ik aan mijn kamer (spacebox) gekomen via woonkompas in Amersfoort. |
viavia. 3 andere huisgenoten (2 jongens en nog een meisje)
|
kamernet.nl en ik heb 4 jongens als huisgenoten (en ja, dat is erg! :D )
|
Citaat:
Dus een studio (1-kamer-iets) of een appartementje met 2 kamers buiten het centrum van Amsterdam, wat neerkomt op zo'n 90.000, zal met een hypotheek echt niet veel meer zijn dan die 350,- die je betaalt voor een kamer. Per maand kost het dan dus hetzelfde, terwijl je wel mooi in een eigen huis zit. (Met als bijkomend voordeel dat je 'm na je studie met dikke winst kunt verkopen en dan in een gaver huisje kan gaan wonen. Of, als je 'm niet verkoopt en gaat werken, dan kun je gewoon blijven zitten waar je zit en dan heb je dus tegen je 30ste ofzo een volledig eigen huis. Gave shite.) |
mijn vorige kamer was via kamernet, woonde met 3 meisjes, en eigenlijk ook een jongen die de vriend was van een meisje.
nu woon ik via studentenhuisvesting en woon ik met 15 mensen. Dat lijkt heel veel btw, maar de helft zie je nooit en het isheel gezellig om zo afwisselende mensen te zien. Ik vind het er wel leuk eigenlijk. |
via iemand op de weekmarkt geloof ik, mijn ouders kwamen er mee aanzetten
ik heb 4 huisgenoten, 3 jongens en 1 meisje |
Kamernet:)
|
via via
en als huisgenootjes heb ik nog twee meiden :) |
Citaat:
OT: Via mijn studentenvereniging, woon met 4 huisgenoten die ook allemaal lid zijn bij dezelfde vereniging. |
Citaat:
En verder weet ik niks van hypotheken behalve dat ik er alleen een zou kunnen nemen als 't een garantiehypotheek is. Er moet ook nog echt van alles worden uitgezocht voor ik en de ouders besluiten dat we voor een hypotheek gaan, dus wellicht gaat 't ook helemaal niet door en ga ik gewoon ook via kamernet oid aan de slag. Maar goed, het vooruitzicht op een eventueel eigen huis is gaaf. ;) |
Citaat:
In ieder geval succes! (wat het ook wordt, eerst maar eens slagen voor je vwo toch? :p) |
Ik ben ook druk opzoek, wel leuke dingen, maar om NU al te beginnen met huren.. noowp...
Ik ga in Amersfoort studeren en zag dat ze daar die gi-ga-go-geweldige spaceboxen hebben..helaas ben ik daar natuurlijk weer te laat veur.. Maar ik had nog een vraagje, hoe is het op kamers wat logees betreft?? ik heb namelijk best wat mensen die zo nu en dan langs willen droppen.. zowiezo mn vriend.. Lastig? Gezeur ermee? zou t graag willen horen :) |
Hoi
Ik ben op zoek naar een studentenkamer / appartementje voor mij en mijn vriend. In de regio Harderwijk / Dronten / Almere of in de regio Hoorn Hoe kan ik daar het beste aan komen Gr. Tim |
Citaat:
Persoonlijk heb ik er een hekel aan als iemands vriendje of vriendinnetje praktisch inwoont bij de ander. Diegene moet ook douchen, eten en naar de wc enz, maar betaalt daar geen stuiver voor. De algemene rekening gaat voor iedereen omhoog, terwijl ieders aandeel niet evenredig is. Maargoed, dat is het nadeel van een studentenflat/woning... helaas. |
Kijk, ik zou dan bijv een weekend daar zijn dat hij blijft logeren en een weekend thuis enzo.. om en om... ben best bereid een paar euro extra water te betalen, die gozer mag wel douchen heur :P
Maar verder, hij gaat waar ik ga, en waar ik ben brand licht, er brand geen extra licht voor hem :) dus opzich, die extra kosten zullen wel meevallen toch?! |
Citaat:
|
Utrecht/Zeist: www.ssshu.nl
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |