Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 13:53
Magican
Magican is offline
Aangezien ik nou dus weet wat ik wil studeren, moet ik een studentenkamer gaan regelen en dus vroeg ik mij af:

Hoe ben jij aan je studentenkamer gekomen?
Oud 07-02-2007, 14:05
Li
Li is offline
Via vrienden
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:08
Hempo
Hempo is offline
Kijk ff op internet. Op 93034348923 sites staan kamers aangeboden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:14
Verwijderd
via de woningstichting...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 15:25
Verwijderd
marktplaats (geloof het of niet)
en via stichting sociale huisvesting (wachtlijst)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:41
Verwijderd
kamernet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Via kamernet
Oud 07-02-2007, 17:25
Verwijderd
Via studentenhuisvesting IN (dat zit in Groningen).
Mijn tweede kamer viavia.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:27
Neiu
Neiu is offline
Beide keren viavia.
Op zich is het helemaal niet erg om te beginnen in een kamer in een studentenflat omdat je meestal snel genoeg kunt doorstromen viavia. Kamernet is ook een goeie, veel mensen om me heen hebben een kamer via kamernet gevonden.
Edit: nu 1 huisgenoot, een jongen. Eerder twee meisjes als huisgenoten.

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 08:37.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:49
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
eerste kamer via een vriendin die in dat huis woonde. tweede keer was antikraak. laatste keer was via een klasgenoot.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 18:52
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Li schreef op 07-02-2007 @ 15:05 :
Via vrienden
Oud 07-02-2007, 20:32
Verwijderd
Dit past beter op S&S dan op Studiekeuze...

Ik ben er beide keren viavia aangekomen (eerste keer via iemand die mijn moeder kende en de tweede keer omdat ik wist dat de buren gingen verhuizen en zij huurden bij dezelfde verhuurder).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:43
pyres
pyres is offline
via mn dispuut
Oud 07-02-2007, 21:33
***ailá***
***ailá*** is offline
ik via stadswonen (rotterdam)

mss ook wel leuk om te weten... hoeveel huisgenoten hebben jullie? ik 1 meisje
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 22:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een meisje als huisgenootje
Oud 07-02-2007, 22:46
Kitten
Kitten is offline
Ik ging naar de huurorganisatie, schreef me in, kreeg een week later bericht dat er een kamer was, wilde em niet, dus ging even langs en toen mocht ik uit de map kiezen (ongeveer 20 keuzes die PRECIES waren wat ik wilde, en nog 30 die ik niet wilde ofzo)

Echt gebeurd, fijn Wageningen
Oud 08-02-2007, 06:09
Anika
kamernet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 07:06
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-02-2007 @ 22:33 :

mss ook wel leuk om te weten... hoeveel huisgenoten hebben jullie?
Geen, want het was eigenlijk geen kamer, maar gewoon een bovenwoning. Of naja, had (en heb) wel een huisgenoot, maar dat was (en is ) mijn vriend/man, dus dat is toch anders.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 12:19
LB06
LB06 is offline
Officiële Woningcorporatie. Wel zo fijn
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 12:21
Verwijderd
http://www.kences.nl/ (Partners)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 13:26
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb 3 huisgenoten, 2 jongens en 1 meisje.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 14:40
Nyawa
Studentenhuisvesting.

Via via krijg je meestal de meeste relaxte kamers, maar veel vrienden van mij hebben ook hele mooie kamers gevonden via Kamernet en de woningcorporatie.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 14:41
Lilium
Lilium is offline
Gehospiteerd op een kamer via de studentenhuisvesting.
Edit: ik woon op een gang met twee jongens en een dame, met hen deel ik een toilet en een douche. Met hen en nog eens 4 meiden deel ik de keuken.

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:46
Verwijderd
Eerste via briefjes die ik overal in de stad had opgehangen, tweede via de StudentenHuisvesting, derde via een vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-02-2007 @ 22:33 :
ik via stadswonen (rotterdam)

mss ook wel leuk om te weten... hoeveel huisgenoten hebben jullie? ik 1 meisje
5 andere meiden. \o/ Maar als er ooit mensen uit gaan, hebben we al bedacht dat we er leuke jongens bij gaan halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2007, 16:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik denk dat het hier wel bijkan. wanneer beginnen de meeste mensen met kamers regelen? wat betekent dat voor de tijd dat ik dat moet doen? hoeveel tijd moet je rekenen als je zelf op zoek gaat, hoeveel als je je inschrijft bij een woningbouworganisatie etc. (adam).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 18:55
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Ik heb nu net een kamer gevonden in Maastricht.

Heb me anderhalve week geleden ingeschreven op kamernet.nl
Daarvoor heb ik één kamer bezocht via marktplaats, maar bij deze ben ik helaas niet uitgekozen.

Het nadeel -vind ik- bij kamernet.nl is dat je gratis kunt inschrijven, maar moet betalen om te kunnen reageren.

Ik heb voor 10x reageren gekozen, op 5 kamers gereageerd.
De eerste die ik bezocht heb toen ben ik uitgekozen en daar ga ik komende week de sleutel ophalen. De andere 3 kamers waar ik mocht komen kijken heb ik toen netjes laten weten dat ik niet meer kwam kijken. Dat werd over het algemeen ook wel als prettig beschouwd.

Of je de kamer krijgt is een kwestie van geluk en of de mensen die er al wonen jou als 'potentiele' huisgenoot kunnen aanvaarden. Want zij kiezen meestal wie er komt wonen en wie niet.

Succes iedereen met zoeken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 15:13
MieX
MieX is offline
Via de Studentenhuisvesting (in Utrecht). Eerste (tijdelijke) kamer had ik na 4 maanden, een jaar na mn inschrijving kreeg ik een grotere kamer voor onbepaalde tijd (in een huis gedeeld met 3 anderen studentes)
Oud 10-02-2007, 13:39
Verwijderd
Via ' de vereniging ' , meestal wel de leukste huizen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 12:30
kweety
kweety is offline
of ff terug te komen op de vraag van iemand, die vroeg wanneer je het beste kunt beginnen met zoeken
Dat verschilt nogal per stad. Ik studeer nu in enschede, heb op een aantal kamers gereageert via kamertje.nl (wel helemaal gratis) en via site van de universiteit zelf. Ik kreeg al meteen reacties dat ik kon komen kijken. Dus hier hoef je echt niet maanden van de voren te beginnen met zoeken.
maar ik denk dat dat in anders steden wel weer moeilijker is.
Oud 12-02-2007, 13:25
Verwijderd
Via een makelaar. Ik heb 5 mannelijke huisgenoten, dus in totaal zijn we met 6.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:17
Verwijderd
Ik heb geen zin in eeuwigdurende zoektochten voor een kamer in Amsterdam dus ik koop waarschijnlijk samen met m'n ouders een studio of 2-kamer appartementje. Aangezien huren in Amsterdam zowat net zo duur is als een hypotheek nemen, met het verschil dat je niet op 12m^2 hoeft te zitten en een eigen keuken/badkamer hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:35
Broeder
Broeder is offline
Is kopen in Amsterdam niet helemaal onbetaalbaar? Wel gaaf natuurlijk als je ouders dat kunnen en willen

Ontopic: "viavia ".
Oud 12-02-2007, 17:28
Nona
Nona is offline
In de mededeling van KH&V staan heel veel links.

Zelf ben ik aan mijn kamer (spacebox) gekomen via woonkompas in Amersfoort.
Oud 12-02-2007, 17:42
IcedEarth
IcedEarth is offline
viavia. 3 andere huisgenoten (2 jongens en nog een meisje)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:15
Verwijderd
kamernet.nl en ik heb 4 jongens als huisgenoten (en ja, dat is erg! )
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 12-02-2007 @ 17:35 :
Is kopen in Amsterdam niet helemaal onbetaalbaar? Wel gaaf natuurlijk als je ouders dat kunnen en willen

Ontopic: "viavia ".
Mja, een gemiddelde kamer in Amsterdam is al gauw 350,- per maand. Onze hypotheek voor het huis waar we nu zitten, met drie slaapkamers, drie verdiepingen inclusief begane grond, een badkamer, twee wc's, etc, van 400.000 ofzo, is 750,- per maand. In een stadje naast Amsterdam, moet ik er bij zeggen.

Dus een studio (1-kamer-iets) of een appartementje met 2 kamers buiten het centrum van Amsterdam, wat neerkomt op zo'n 90.000, zal met een hypotheek echt niet veel meer zijn dan die 350,- die je betaalt voor een kamer. Per maand kost het dan dus hetzelfde, terwijl je wel mooi in een eigen huis zit. (Met als bijkomend voordeel dat je 'm na je studie met dikke winst kunt verkopen en dan in een gaver huisje kan gaan wonen. Of, als je 'm niet verkoopt en gaat werken, dan kun je gewoon blijven zitten waar je zit en dan heb je dus tegen je 30ste ofzo een volledig eigen huis. Gave shite.)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:58
luchtballon
luchtballon is offline
mijn vorige kamer was via kamernet, woonde met 3 meisjes, en eigenlijk ook een jongen die de vriend was van een meisje.
nu woon ik via studentenhuisvesting en woon ik met 15 mensen. Dat lijkt heel veel btw, maar de helft zie je nooit en het isheel gezellig om zo afwisselende mensen te zien. Ik vind het er wel leuk eigenlijk.
Oud 12-02-2007, 22:00
PV
PV is offline
via iemand op de weekmarkt geloof ik, mijn ouders kwamen er mee aanzetten
ik heb 4 huisgenoten, 3 jongens en 1 meisje
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 23:16
patroesj
patroesj is offline
Kamernet
Oud 13-02-2007, 08:58
light fighter
light fighter is offline
via via

en als huisgenootjes heb ik nog twee meiden
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:03
Jones
Citaat:
Paranoide schreef op 12-02-2007 @ 19:43 :
Dus een studio (1-kamer-iets) of een appartementje met 2 kamers buiten het centrum van Amsterdam, wat neerkomt op zo'n 90.000, zal met een hypotheek echt niet veel meer zijn dan die 350,- die je betaalt voor een kamer. Per maand kost het dan dus hetzelfde, terwijl je wel mooi in een eigen huis zit. (Met als bijkomend voordeel dat je 'm na je studie met dikke winst kunt verkopen en dan in een gaver huisje kan gaan wonen. Of, als je 'm niet verkoopt en gaat werken, dan kun je gewoon blijven zitten waar je zit en dan heb je dus tegen je 30ste ofzo een volledig eigen huis. Gave shite.)
De hypotheek ligt natuurlijk aan je eigen startbedrag. Ik weet niet hoeveel jij spaart maar je moet wel een bepaald bedrag op tafel kunnen leggen om een hypotheek te kunnen nemen. Per maand is het qua huren misschien hetzelfde, je vergeet alleen even dat je wel zelf het onderhoud moet verrichten wat normaal de huisbaas voor je zou doen. (Denk aan dure dingen als daken vervangen, riolering, ramen, kozijnen, dakgoten etc etc) Daarnaast heb je ook gewoon de rompslomp qua administratie van een eigen huis. (verzekeringen, belastingen) In mijn ogen is je enige voordeel dus dat je het waarschijnlijk hoger kan verkopen na je studie. Maar ik denk niet dat je daar iets mee opschiet want welke student is er nou rijk genoeg om in eerste instantie een eigen huis te kunnen kopen? (met of zonder hypotheek) Dat geld gaat dus regelrecht naar ouders toe (omdat de ouders in de meeste gevallen ook het huis hebben betaald waar jij al die jaren in hebt gewoond)

OT: Via mijn studentenvereniging, woon met 4 huisgenoten die ook allemaal lid zijn bij dezelfde vereniging.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 13-02-2007 @ 13:03 :
De hypotheek ligt natuurlijk aan je eigen startbedrag. Ik weet niet hoeveel jij spaart maar je moet wel een bepaald bedrag op tafel kunnen leggen om een hypotheek te kunnen nemen. Per maand is het qua huren misschien hetzelfde, je vergeet alleen even dat je wel zelf het onderhoud moet verrichten wat normaal de huisbaas voor je zou doen. (Denk aan dure dingen als daken vervangen, riolering, ramen, kozijnen, dakgoten etc etc) Daarnaast heb je ook gewoon de rompslomp qua administratie van een eigen huis. (verzekeringen, belastingen) In mijn ogen is je enige voordeel dus dat je het waarschijnlijk hoger kan verkopen na je studie. Maar ik denk niet dat je daar iets mee opschiet want welke student is er nou rijk genoeg om in eerste instantie een eigen huis te kunnen kopen? (met of zonder hypotheek) Dat geld gaat dus regelrecht naar ouders toe (omdat de ouders in de meeste gevallen ook het huis hebben betaald waar jij al die jaren in hebt gewoond)

OT: Via mijn studentenvereniging, woon met 4 huisgenoten die ook allemaal lid zijn bij dezelfde vereniging.
Als er van alles aan 'n huis mankeert qua ramen/kozijnen/riolering/dak/whatever, dan hoef ik het natuurlijk niet. Want als alles gewoon goed zit dan hoef je eigenlijk niets te veranderen - in elk geval hebben we hier één keer flink verbouwd, een hele tijd terug, en dat was 't dan.

En verder weet ik niks van hypotheken behalve dat ik er alleen een zou kunnen nemen als 't een garantiehypotheek is. Er moet ook nog echt van alles worden uitgezocht voor ik en de ouders besluiten dat we voor een hypotheek gaan, dus wellicht gaat 't ook helemaal niet door en ga ik gewoon ook via kamernet oid aan de slag. Maar goed, het vooruitzicht op een eventueel eigen huis is gaaf.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 14:45
Jones
Citaat:
Paranoide schreef op 13-02-2007 @ 13:45 :
Als er van alles aan 'n huis mankeert qua ramen/kozijnen/riolering/dak/whatever, dan hoef ik het natuurlijk niet. Want als alles gewoon goed zit dan hoef je eigenlijk niets te veranderen - in elk geval hebben we hier één keer flink verbouwd, een hele tijd terug, en dat was 't dan.

En verder weet ik niks van hypotheken behalve dat ik er alleen een zou kunnen nemen als 't een garantiehypotheek is. Er moet ook nog echt van alles worden uitgezocht voor ik en de ouders besluiten dat we voor een hypotheek gaan, dus wellicht gaat 't ook helemaal niet door en ga ik gewoon ook via kamernet oid aan de slag. Maar goed, het vooruitzicht op een eventueel eigen huis is gaaf.
Het lijkt me logisch dat je niet een heel brak huis gaat kopen, ik doelde meer op eventueel onderhoud of bijvoorbeeld stormschade. Als er bij mij iets gebeurd bel ik de huisbaas, als het je eigen huis mag je zelf in onderhandeling met de aannemer en de verzekering. Daar heb ik als student echt geen trek in.

In ieder geval succes! (wat het ook wordt, eerst maar eens slagen voor je vwo toch? )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 19:02
_Lembasbread_#
_Lembasbread_# is offline
Ik ben ook druk opzoek, wel leuke dingen, maar om NU al te beginnen met huren.. noowp...
Ik ga in Amersfoort studeren en zag dat ze daar die gi-ga-go-geweldige spaceboxen hebben..helaas ben ik daar natuurlijk weer te laat veur.. Maar ik had nog een vraagje, hoe is het op kamers wat logees betreft?? ik heb namelijk best wat mensen die zo nu en dan langs willen droppen.. zowiezo mn vriend..
Lastig? Gezeur ermee? zou t graag willen horen
Oud 16-02-2007, 19:29
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Ik ben op zoek naar een studentenkamer / appartementje voor mij en mijn vriend. In de regio Harderwijk / Dronten / Almere of in de regio Hoorn

Hoe kan ik daar het beste aan komen

Gr. Tim
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 19:43
PV
PV is offline
Citaat:
_Lembasbread_# schreef op 16-02-2007 @ 20:02 :
Ik ben ook druk opzoek, wel leuke dingen, maar om NU al te beginnen met huren.. noowp...
Ik ga in Amersfoort studeren en zag dat ze daar die gi-ga-go-geweldige spaceboxen hebben..helaas ben ik daar natuurlijk weer te laat veur.. Maar ik had nog een vraagje, hoe is het op kamers wat logees betreft?? ik heb namelijk best wat mensen die zo nu en dan langs willen droppen.. zowiezo mn vriend..
Lastig? Gezeur ermee? zou t graag willen horen
Bij ons mag er volgens het contract eigenlijk niemand blijven logeren, maargoed dat gebeurt natuurlijk wel eens.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan als iemands vriendje of vriendinnetje praktisch inwoont bij de ander. Diegene moet ook douchen, eten en naar de wc enz, maar betaalt daar geen stuiver voor. De algemene rekening gaat voor iedereen omhoog, terwijl ieders aandeel niet evenredig is. Maargoed, dat is het nadeel van een studentenflat/woning... helaas.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 19:52
_Lembasbread_#
_Lembasbread_# is offline
Kijk, ik zou dan bijv een weekend daar zijn dat hij blijft logeren en een weekend thuis enzo.. om en om... ben best bereid een paar euro extra water te betalen, die gozer mag wel douchen heur
Maar verder, hij gaat waar ik ga, en waar ik ben brand licht, er brand geen extra licht voor hem dus opzich, die extra kosten zullen wel meevallen toch?!
Oud 17-02-2007, 10:59
PV
PV is offline
Citaat:
_Lembasbread_# schreef op 16-02-2007 @ 20:52 :
Kijk, ik zou dan bijv een weekend daar zijn dat hij blijft logeren en een weekend thuis enzo.. om en om... ben best bereid een paar euro extra water te betalen, die gozer mag wel douchen heur
Maar verder, hij gaat waar ik ga, en waar ik ben brand licht, er brand geen extra licht voor hem dus opzich, die extra kosten zullen wel meevallen toch?!
Als je zo aan elkaar geplakt zit kun je beter gaan samenwonen, of 2 kamers huren in eenzelfde studentenhuis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 12:03
Verwijderd
Utrecht/Zeist: www.ssshu.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten