![]() |
[Mobiel] Ervaringen mobieltjes
Ik kan binnenkort een nieuwe mobiel uitzoeken en heb de keuze tussen een aantal die ik zou willen.
Ik vraag me af of jullie een van de onderstaande mobieltjes hebben en of die bevallen. Samsung: X830 Nokia: Nokia 3250 black Nokia 6131 silver Sony Ericsson: W900i W710i |
Sja, aan welke functies hecht je (de meeste) waarde? Hoe moet ie eruit zien? Slider, openklap ding? Wat voor camera?
Ik heb sinds een paar weken de SE k800i en dat is een heel fijn telefoontje. Nog geen problemen mee gehad. Geluid van de mp3speler is goed, camera geeft mooie foto's (en je kan veel zooi instellen daarvoor), geen storingen tijdens het bellen en bluetooth icm met het programma MyPhoneExplorer werkt ook prima (je telefoon met je pc synchroniseren en sms'en vanaf je pc via je gsm). |
Citaat:
Geweldige telefoon die K800i. Vooralsnog vind ik dat SE op elk gebied best sterk is. fotografie, muziek en kwaliteit van het bellen. Ik heb altijd al wat duurdere modellen gehad van SE. ik weet niet wat het in de wat lagere klasse is van SE.. Zelf heb ik het niet op Nokia.. te vaak kapot gegaan... (heb hier 4 kapotte Nokia's in anderhalf jaar) Samsung heb ik het al niet op vanwege verbindingsfuncties met andere telefoons wat niet altijd soepel verloopt! Maar altijd keuze ligt bij je zelf.. wat vind je zelf het prettigst.. |
Citaat:
Ik wilde trouwens eerst een Nokia N73. Maar Symbian OS is een bitch (sloom, vastlopen etc). Het enige minpunt aan de K800i vind ik het schuifje van de camera. Die wil in je broekzak nog wel is vanzelf openschuiven. Maar goed, daar valt mee te leven :) |
Citaat:
Pluspunt voor mij.. met de software kan ik mijn agenda/contacten synchroniseren met mijn Lotus Notes.. Je kan de telefoon beltoon op het moment dat iemand belt ops til zetten met de knopjes aan de zeikant.. dus niet eerst heel die telefoon uit je zak halen.. HEt is een snelle telefoon. nog nooit *klopt af* een vastloper gehad.. Ik heb er een navigatie systeem op draaien via een BleuTooth GPS-muis.. wereldse telefoon.. En een Gig M2 kaartje er in is ook goddelijk ;-) handige "bluetooth USB stick";-) ik hoef geen beautyqueen.. ik wil een functionele telefoon, en dat is deze ;-) |
Citaat:
Welk navigatie systeem heb je er nu trouwens opstaan? Nav4All? |
Ik zou voor een Samsung gaan.
In de winkel hebben ze me verteld dat Samsung steeds meer en beter verkocht wordt en dat de functies steeds beter worden. Nokia gaat erop achteruit. Sony vind ik persoonlijk te ingewikkeld en Siemens gaat vaak kapot... Is mijn ondervinding. Ik had en heb net nieuw een Samsung en ben er best tevreden mee! x500, x460 of x640 (y) |
er is niks ingewikkeld aan een SE :confused:
|
Citaat:
Ik koop iig geen Sony meer met een 'pookje'.. het is normaal dat toetsjes enzo slijten maar dat gaat bij zo'n ding wel erg snel. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Nieuwe en dure modellen vast wel maar dit was sowieso een bekend probleem van bijv t6xx t68 en de hele budget serie.
|
Citaat:
Citaat:
Samsung doet et meer voor de eyecandy, elke samsung die ik tot nu toe in me klauwen heb gehad.. E900 D900 x380 x650 zuigen stuk voor stuk, maarjah ieder ze eigen menig |
ik vind sony ericsson geweldig.. ik heb er twee gehad, allebei twee jaar en ik kreeg ze echt niet kapot. en het welbekende probleem met de joystick hebben ze tegenwoordig al lang opgelost...
|
Citaat:
maar de reactie van Nokia met de N7x n9x vindt ik echt slecht.. ken 2 mensen die zo'n ding hadden.. allebij na een maand constant vastlopen bij een filmpje o.i.d.... "ik heb ok 3.2 mp cam, EN een Carl Zeisz lens" Baf.. vastloper |
Mijn ervaring met samsung is dat de batterij gruwelijk snel op gaat. Te triest voor woorden. Goede overall ervaringen met s/e en nokia.
|
Sony ericsson w710i als je echt een musicphone wilt :P
|
ik heb zelf de samsung x830 ongeveer 2 weken nu. Het is echt een toptoestel. Iedereen denkt dat het moeilijk smsen is omdat de toetsjes klein zijn en maar 2 naast elkaar zitten. Fout gedacht. het toestel is supersimpel met zn scrollwieltje. als je een woord vergeet ofzo ben je binnen 2 seconden weer op de plek waar je zijn moet. En je krijgt er ook nog eens een cdrom bij. Met deze cdrom kun je alles wat je op je telefoon hebt staan ordenen (nummers, berichten, muziek, foto's en filmpjes enz)
Geluidskwaliteit van de muziek is ook goed. Owja en de baterij houdt het ook nog eens best wel lang vol. Ik had verwacht ddat dat sneller leeg zou zijn Maar kortom ik ben echt superblij met deze telefoon. Zou m niet weer willen missen. |
Ik wil een nieuwe telefon halen en ik zit te twijfelen tussen samsung D900 en Sony Ericsson K800i.
Heeft iemand een van deze telefoon's, wat zijn jullie ervaringen, welke zouden jullie mij aanraden en waarom? |
Citaat:
Alles werkt nog super (y) Ook het scharnier van het klepje, wat meestal toch wel een zwak punt is doet het nog goed :) |
Citaat:
maar misschien ben ik een te erge SE k800i fanboy:P |
Misschien heeft het ermee te maken dat ik een el cheapo SE heb, ik heb wel een K750 geprobeerd dat was prima (y)
|
Citaat:
|
Ik heb mijn S.E. bijna 3 kwart jaar en nog steeds goed werken...
Dus .. maar denk dat de TS onderhand al een keuze heeft gemaakt ;-) |
ja.. maar wat is het geworden..:P
|
ik heb een samsung
en die is nog steeds niet kapot na schuimparty minstens 20 keer gevallen ook op beton enzo en 2jaar lang 24 uur perdag aan staan |
Ik zou voor een samsung gaan. Heb sinds gister de nieuwe U600 van de ultra series 2. Echt een super toestel. Had hiervoor de D900 en die was al goed, maar de U600 is echt nog veel beter! Mooi design en erg makkelijk menu. Alleen de touchtoetsen zullen wennen zijn maar deze zijn wel verbeterd tov de E900. Die waren echt te gevoelig. Deze zijn nu precies goed. De camera is ook verbeterd. Net zo goed als de S.E. maar zeker beter dan die van neukia. Zit nu ook fm radio op voor degene die het gebruiken. Alle mogelijke opties zitten er nu op zelfs trillen en ringtone tegelijk! 1 nadeel is dat ie nu alleen in een donkerblauw / antraciet kleur te verkrijgen is. Had liever zwart gehad want die hebben zo'n rubber coating tegen krassen. Deze is nu gespoten waardoor je eerder krassen krijgt hoe voorzichtig je er ook mee bent. Batterij kan ik nog niks van zeggen. Heb hm nog geen 24 uur. Als het goed is zou die 4 a 5 dagen mee moeten gaan maar uit eerdere ervaringen zou ik eerder zeggen 2 a 3 dagen. Maar we wachten even af, ik ben het gewend inmiddels en vind het geen probleem.
Wil je een samsung dan zou ik voor de U600 gaan ipv de D900. Zitten qua pijs op zelfde niveau (losse prijs toestel). Maar goed ik ben een Samsung fan dus ik zeg al gauw ga altijd voor een Samsung. |
Citaat:
En samsung is dom: als de batterij bijna leeg is, gaat hij piepen & trillen, wat erg veel energie verbruikt, om aan te geven dat de batterij bijna leeg is. Onlogisch. |
ik ken geen 1 samsung die en trilt en piept als accu bijna op is... en ik gebruik al meer dan 7 jaar Samsung. Ik had de aller eerste serie samsung mobieltjes en sindsdien elk half a 1 jaar een nieuwe dus heb er al aardig wat gehad.
Ze geven idd een piep als de accu bijna op (niet als ie op stille stand staat) maar ze trillen niet. Mag jij toch zeggen welk model dit doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
samsung heeft geleerd.. eerst propten ze gewoon praktisch dezelfde hardware in een ander hoesje;) et voila.. niew model:P
|
Intensief gebruik.. tja de accu van mn iPod is ook zo leeg als ik uren lang video ga kijken. En dan te bedenken dat de N95 ook nog wifi, bluetooth, gsm networking heeft.. ik vind het al knap dat je er dan een halve dag uit haalt. N95 zal heus nog niet perfect zijn maar het is wel echt een hele vooruitgang op voorgaande mobiele (smart)phones (afgezien van een enkele Windows Mobile smartphone die nog wat meer functionaliteit kan bieden). Mooi ding (y)
|
Citaat:
|
SE W880i hier, perfect toestel, nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon (y)
|
heeft iemand verstand van de samsung U600 ??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |