![]() |
Het fiets-topic
het 2007 topic waar je alles over fietsen kwijt kan :P wielrennen, crosscountry,marathon,All Mountain, freeride etc mountainbiken, fietstechniek, bakfietswedstrijden enzovoort :o
|
Ik heb die andere even dicht gedaan. Deze mag dan blijven staan (Y)
|
Hmm, ik wil misschien binnenkort een racefiets kopen (wielrennen). Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me gewoon leuk om te fietsen als ik me verveel :) Ik zie het ook wel als een uitdaging.
Ik weet dat racefietsen aardig prijzig zijn. Dus wat raden jullie mij aan. Direct een dure fiets, of toch maar wat goedkoper. |
Citaat:
|
Citaat:
Hiere even in volgorde van goed naar slecht alle racegroepen: Campagnolo Record Shimano Dura-ace/ Sram Force Campagnolo Chorus Shimano Ultegra/ Sram Rival Campagnolo Centaur (2007 versie beter dan ultegra) Shimano 105 Campagnolo Veloce Shimano Tiagra Campagnolo Mirage Shimano Sora Campagnolo Xenon vanaf campagnolo veloce heb je een redelijke groep, tiagra (2007 verersie uitgezondert) is eigenlijk niet goed, slijt snel, is zwaar etc. |
Kun je beter de discussie hier voortzetten. ;)
http://www.fiets.nl/forum/ ben er ook regelmatig te vinden in het subforum...Racefietsen. :) |
Citaat:
dus ben nog maar ff hier aan het lulle :o lol vandaag trouwes nieuw balhoofd op mn fiets gezet :bloos: was echt een dik gepruts, laat het voortaan maar weer aan de fietsemaker over :P heb ik eindelijk hete juiste gereedschap kom ik ere achter dat ik niete technisch ben :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
je bent fietscrossen vergeten ;)
|
Citaat:
daar mag natuurlijk ook over 'gediscuseerd' worden (y) |
of course
|
Ik ben van plan een kenosha dawson mountainbike te kopen, dat merk zou een variant van giant moeten zijn dus het lijkt me wel goed. Weet iemand meer van dit merk af?
|
Citaat:
De Kenosha dawson ken ik niet, kan je zeggen wat er voor onderdelen opzitten (wielen, voorvork, remmen, derraileurs) en hoeveel die kost ;) |
Citaat:
|
En fietsen jullie bij een club of in je eentje en rijden jullie ook wedstrijden? Ikzelf fiets bij een Reto in arnhem, en ga dit jaar voor het eerst wedstrijden rijden.
|
Citaat:
De fiets was ongeveer 6 jaar oud en kostte nieuw 1200 gulden. Ik moet nog wel nieuwe remblokjes achter erop zetten en misschien moet de schrijfrem ook een nieuw remblokje, maar ik weet niet hoe dat zit. Is dat duur om te vervangen? En de banden zijn niet helemaal geprofileerd dus die vervang ik ook nog. |
Citaat:
Prijsen voor (schijf)rem blokjes varieeren van 5 tot 25 euro. mtb banden van 5 tot ongeveer 50. |
Citaat:
Ik fiets er voorlopig zelf op en zet hem misschien ook wel weer te koop. Kan hem vast nog wel voor meer verkopen dacht ik zo. En dan kan ik een betere kopen. |
Tja, versnelling afstellen is inderdaad niet het makkelijkste..
Ik doe zelf aan wielrennen.. Veldrijden heb ik afgelopen winter niet gedaan omdat ik veel problemen had met mijn fiets die was afgemonteerd met campagnolo centaur... Heb ik 1 seizoen denk ik 3 kettingen doormidden gebroken.. Lees wat ik allemaal heb vervangen: Nu heb ik een van de duurste kettingen op mijn veldfiets liggen, heb een gloednieuwe achterderailleur gekocht, en een nieuwe cassette.. Dit kostte mijzelf te veel, en het seizoen was toch al verkloot.. Nu bleek dus dat de greep zelf niet meer goed was! Ik rij zelf op een trek1200 voor op de weg.. Afgemonteerd met Tiagra>> niet zeiken, ik weet dat het niet het beste matriaal is. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer voor een nieuwe fiets.. Heb overigens wel andere wielen op mn fiets, met carbonlook snelsluiters>> echt een aanrader voor 16 euro van BBB.. Staat waarschijnlijk ook zeer mooi bij carbonwielen! zitten ook nog wat shimano 105 dingen op mn fiets.. |
Citaat:
|
Gister valpartijtje gehad, lichamelijke schade viel gelukkig mee. Alleen jammer dat ik nu wel een hoop spul moet vervangen(n)
|
Citaat:
|
zaterdag van hengelo naar den helder gefietst :) 240 km had gelukkig windje mee :P
|
Waar op internet zijn trainingschema's te vinden voor op de fiets? Het streven is om in de zomervakantie de elfstedentocht te gaan fietsen.
|
Gaan er meer mensen zaterdag ronde van vlaanderen rijden?
|
Citaat:
Maar ik heb zelf wel een 4 weken schema dat ik volg, 3 weken opbouwen dan 1 week rust en weer overnieuw beginnen (rust betekent niet niet fietsen hé :p ) Maar daar gaat best wel wat tijd in zitten, zon 15 tot 20 uur per uur, als je hem wilt hebben moet je me maar pmén ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: Ik heb het geprobeert je te sturen maar je e-mail adres is ongeldig. |
Mijn nieuwe Cube:
http://www.bike2build.nl/fotogroot/cube07ltdcc.jpg Geheel XT afgemonteerd, op de shifters na. ORO K18 hydraulische schijfremmen, en natuurlijk de Reba voorvork, één van de beste op dit moment. Maar weer eens beginnen met serieus trainen, en misschien een paar wedstrijdjes meepikken. |
(y) strakke fiets zeg, vooral die remmetjes zijn erg strak.
alleen beetje overdrijven over je reba vork hé ;) tis een goede vork alleen wat hyperactief, dr zijn wel zat vorken die beter zijn :p of ik ben gewoon bevooroordeelt als dikke fox-fan :P edit: wat voor wielen heb je er op zitten en zit de xt-2007 of 2006 versie erop :cool: |
Citaat:
|
oi
ik fourcross maar nu benik eeniewu fietsaant bouwen met een manitou vork maar ik durf niet zomaar disc's te kopen (omdat manitou een andere bevestiging heeft) ik heb mensen horen roepen dat hayes past maar daar ben ikneit een helegrote fan van als jullie weten hoe ik m'n vork of schijven kan verbouwen voor op m'n vork meld ut ff bedankt m.e. ps:strakke cube |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |