![]() |
Bittorrent clients zorgen voor shutdown
Rare situatie.
Telkens als ik een Bittorrent client open, en die 5 min. aan laat staan, valt mijn pc opeens uit. Dit gebeurde bij uTorrent, en toen had ik die verwijderd en Azureus erop gezet, maar ook bij Azureus valt mijn computer uit. Als ik gewoon een spel ga spelen of andere dingen, dan valt mijn computer niet uit. Hoe komt het dat die torrentclients zorgen voor een shutdown? :s Tnx |
Valt hij uit of start hij opnieuw op? Ik gok dat laatste, dan zou je even bij Computerbeheer (Start > Uitvoeren > compmgmt.msc) in de logboeken naar de foutmelding moeten zoeken die hij geeft bij het opnieuw opstarten.
|
Hij valt uit, en start dan opnieuw op.
In de Logboeken staat alleen maar telkens een waarschuwing over de TCP/IP poorten. Citaat:
|
Wat je moet zoeken is een Systeemfout, code 1003.
|
En waar moet ik Systeemfout 1003 vinden?
|
Dat moet ergens bij Logboeken > Systeem staan.
Wat je sowieso even moet doen is uitschakelen dat hij opnieuw opstart bij een systeemfout.
Nu zal hij de volgende keer niet opnieuw opstarten maar een blauw scherm geven met een foutmelding, handig om die dan op te schrijven en hier te posten. |
1003 staat er niet in,
Ik heb dat onderste gedaan wat je zei |
Nou, dat vinkje bij "automatisch opnieuw opstarten" weghalen had geen zin.
Na 5min uTorrent viel de PC weer uit en startte 'ie opnieuw op |
TCP Connecties wat lager zetten of deze patch gebruiken.
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik snap er verder niet zoveel van, je zou op deze manier eerder aan defecte hardware gaan denken. |
Weet je zeker dat je niet iets in windows hebt ingesteld dat hij na 5 minutes niet aangeraakt automatisch uitvalt?
Ook kan het liggen aan de temperatuur van je PC en die zo oververhit raakt. Denk het echter niet want je kan ook spellen draaien duss Ow en wat soms helpt is om te kijken of hij op een kleinere verbinding welk helpt. Zet bijvoorbeeld een maximaal aantal up en downloaders. |
Vreemd, nu zorgt uTorrent opeens niet meer voor een shutdown
Lag daar dus niet aan, denk dan toch een hardware fout... |
Hoefd niet mijn pc had ook periode van uitval en ging vanzelf over. Zeer vaag maar kheb het nooit meer kdenk dat kan komen door overhitting of teveel stof of zo
|
Citaat:
Maar mijn broer had dat trouwens ook met zijn oude laptop, dat hij bij Bittorrent clients na een tijdje ermee kapte. Die laptop was na een aantal weken ook kaduuk. Omdat hij niet te repareren was kon hij gelukkig een gloednieuwe laptop daar voor terugkrijgen. :) |
Sommige netwerkkaartjes en routers kunnen torrents niet aan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |