Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 18:09
Mankind
Mankind is offline
Rare situatie.

Telkens als ik een Bittorrent client open, en die 5 min. aan laat staan, valt mijn pc opeens uit.

Dit gebeurde bij uTorrent, en toen had ik die verwijderd en Azureus erop gezet, maar ook bij Azureus valt mijn computer uit.

Als ik gewoon een spel ga spelen of andere dingen, dan valt mijn computer niet uit.

Hoe komt het dat die torrentclients zorgen voor een shutdown?

Tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2007, 18:16
M@rco
M@rco is offline
Valt hij uit of start hij opnieuw op? Ik gok dat laatste, dan zou je even bij Computerbeheer (Start > Uitvoeren > compmgmt.msc) in de logboeken naar de foutmelding moeten zoeken die hij geeft bij het opnieuw opstarten.
Oud 21-02-2007, 18:26
Mankind
Mankind is offline
Hij valt uit, en start dan opnieuw op.

In de Logboeken staat alleen maar telkens een waarschuwing over de TCP/IP poorten.

Citaat:
(TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.)
Maar ik neem aan dat mijn computer daardoor niet steeds uitvalt

Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 18:29
M@rco
M@rco is offline
Wat je moet zoeken is een Systeemfout, code 1003.
Oud 21-02-2007, 18:32
Mankind
Mankind is offline
En waar moet ik Systeemfout 1003 vinden?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 18:51
M@rco
M@rco is offline
Dat moet ergens bij Logboeken > Systeem staan.

Wat je sowieso even moet doen is uitschakelen dat hij opnieuw opstart bij een systeemfout.
  1. Right-click My Computer, and then click Properties.
  2. Click the Advanced tab.
  3. Under Startup and Recovery, click Settings to open the Startup and Recovery dialog box.
  4. Clear the Automatically restart check box, and click OK the necessary number of times.
  5. Restart your computer for the settings to take effect.
(Copy/paste van een andere site omdat ik lui ben. )

Nu zal hij de volgende keer niet opnieuw opstarten maar een blauw scherm geven met een foutmelding, handig om die dan op te schrijven en hier te posten.
Oud 21-02-2007, 18:59
Mankind
Mankind is offline
1003 staat er niet in,

Ik heb dat onderste gedaan wat je zei
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:10
Mankind
Mankind is offline
Nou, dat vinkje bij "automatisch opnieuw opstarten" weghalen had geen zin.

Na 5min uTorrent viel de PC weer uit en startte 'ie opnieuw op
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:27
freyk
freyk is offline
TCP Connecties wat lager zetten of deze patch gebruiken.

Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2007 @ 19:16 :
.. dan zou je even bij Computerbeheer (Start > Uitvoeren > compmgmt.msc) in de logboeken naar de foutmelding moeten zoeken
je kan beter een persoon naar eventvwr doorverwijzen, omdat compmgmt.msc hem meer rechten geeft om zijn systeem te vernaggelen.

Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 21-02-2007 @ 20:27 :
TCP Connecties wat lager zetten of deze patch gebruiken.
Daar hoort een PC niet door uit te vallen hè, bovendien is er geen enkele reden om je systeembestanden te willen verkloten met vage patches.

Maar ik snap er verder niet zoveel van, je zou op deze manier eerder aan defecte hardware gaan denken.
Oud 22-02-2007, 11:00
NuSuN
NuSuN is offline
Weet je zeker dat je niet iets in windows hebt ingesteld dat hij na 5 minutes niet aangeraakt automatisch uitvalt?

Ook kan het liggen aan de temperatuur van je PC en die zo oververhit raakt. Denk het echter niet want je kan ook spellen draaien duss

Ow en wat soms helpt is om te kijken of hij op een kleinere verbinding welk helpt. Zet bijvoorbeeld een maximaal aantal up en downloaders.
Oud 22-02-2007, 18:24
Mankind
Mankind is offline
Vreemd, nu zorgt uTorrent opeens niet meer voor een shutdown

Lag daar dus niet aan, denk dan toch een hardware fout...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:45
Elite!
Elite! is offline
Hoefd niet mijn pc had ook periode van uitval en ging vanzelf over. Zeer vaag maar kheb het nooit meer kdenk dat kan komen door overhitting of teveel stof of zo
Oud 03-03-2007, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Elite! schreef op 01-03-2007 @ 21:45 :
Hoefd niet mijn pc had ook periode van uitval en ging vanzelf over. Zeer vaag maar kheb het nooit meer kdenk dat kan komen door overhitting of teveel stof of zo
Doet me denken aan een oude bak van een TV die we hier eerst hadden. Die ging na een tijdje steeds aan/uit, en een tijdje later begon het nogal te stinken (brandlucht)... Daarna heeft ie nooit meer kuren gehad, hij bleef het gewoon doen. Dus hardware kan zichzelf best herstellen.

Maar mijn broer had dat trouwens ook met zijn oude laptop, dat hij bij Bittorrent clients na een tijdje ermee kapte. Die laptop was na een aantal weken ook kaduuk. Omdat hij niet te repareren was kon hij gelukkig een gloednieuwe laptop daar voor terugkrijgen.

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:27
Verwijderd
Sommige netwerkkaartjes en routers kunnen torrents niet aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten