![]() |
Kunnen jullie mij helpen? misleidende reclame
Als eindopdracht moet ik een beschouwing schrijven over het deelonderwerp Misleidende Reclame.
Nu kreeg ik hier een vraagstelling bij, en die luidt als volgt: Is het zinvol een toezichtshouder aan te stellen om misleidende reclame tegen te gaan? Ik moet hierover verschillende meningen belichten. Kunnen jullie je mening geven, of het wel of niet zinvol is? Een toezichtshouder zou misleidende reclame moeten opsporen en zorgen dat het verboden wordt. Maar zou dit werken? Misschien iets duidelijker: Link |
M.a.w. is het zinvol dat zij:
http://www.reclamecode.nl/ zich bezig houden met misleidende reclame, zoals misleidende afbeeldingen, afzetten tegen een ander produkt, beperkende voorwaarde zonder deze expliciet te noemen, nep-gratis, misleidende prijsvermelding? |
Citaat:
Jullie mening? |
up! Kom op, ik heb jullie hulp echt heel hard nodig!
|
De reclame code commissie is toch de reeds bestaande toezichthouder??
Ik vind deze stichting uitstekend want het voorkomt dat consumenten de dupe worden van een verkeerde aankoop (misleiding), en dat kwetsbare groepen in de samenleving te sterk beínvloed worden door producten die riskant zijn (leningen, alcohol). Onze wetgevingen zijn al niet zo superstreng, maar het is goed dat ze in de gaten worden gehouden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |