Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2007, 15:02
Anki
Anki is offline
Als eindopdracht moet ik een beschouwing schrijven over het deelonderwerp Misleidende Reclame.
Nu kreeg ik hier een vraagstelling bij, en die luidt als volgt:

Is het zinvol een toezichtshouder aan te stellen om misleidende reclame tegen te gaan?

Ik moet hierover verschillende meningen belichten. Kunnen jullie je mening geven, of het wel of niet zinvol is?
Een toezichtshouder zou misleidende reclame moeten opsporen en zorgen dat het verboden wordt. Maar zou dit werken?

Misschien iets duidelijker:

Link

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 17:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2007, 11:24
Gatara
Gatara is offline
M.a.w. is het zinvol dat zij:
http://www.reclamecode.nl/

zich bezig houden met misleidende reclame, zoals misleidende afbeeldingen, afzetten tegen een ander produkt, beperkende voorwaarde zonder deze expliciet te noemen, nep-gratis, misleidende prijsvermelding?
Oud 23-02-2007, 15:17
Anki
Anki is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-02-2007 @ 13:24 :
M.a.w. is het zinvol dat zij:
http://www.reclamecode.nl/

zich bezig houden met misleidende reclame, zoals misleidende afbeeldingen, afzetten tegen een ander produkt, beperkende voorwaarde zonder deze expliciet te noemen, nep-gratis, misleidende prijsvermelding?
zo ongeveer, maar vooral een toezichtshouder. Ik heb de vraag niet zelf gemaakt, die kreeg ik, en daar moet een beschouwing over geschreven worden..

Jullie mening?
Oud 25-02-2007, 13:51
Anki
Anki is offline
up! Kom op, ik heb jullie hulp echt heel hard nodig!
Oud 25-02-2007, 16:35
Verwijderd
De reclame code commissie is toch de reeds bestaande toezichthouder??

Ik vind deze stichting uitstekend want het voorkomt dat consumenten de dupe worden van een verkeerde aankoop (misleiding), en dat kwetsbare groepen in de samenleving te sterk beínvloed worden door producten die riskant zijn (leningen, alcohol). Onze wetgevingen zijn al niet zo superstreng, maar het is goed dat ze in de gaten worden gehouden.

Laatst gewijzigd op 25-02-2007 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 16:30
Anki
Anki is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-02-2007 @ 18:35 :
De reclame code commissie is toch de reeds bestaande toezichthouder??

Ik vind deze stichting uitstekend want het voorkomt dat consumenten de dupe worden van een verkeerde aankoop (misleiding), en dat kwetsbare groepen in de samenleving te sterk beínvloed worden door producten die riskant zijn (leningen, alcohol). Onze wetgevingen zijn al niet zo superstreng, maar het is goed dat ze in de gaten worden gehouden.
Er moest een nieuwe komen geloof ik, tenminste zo staat dat er in, in dat artikel.. kan je je argument iets uitleggen?
Reageren

Regels voor berichten