Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Tandheelkunde, waar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1551306)

Anonimi 05-03-2007 10:41

Tandheelkunde, waar?

Als ik volgend jaar ingeloot word, ga ik tandheelkunde doen! Nou weet ik alleen nog niet welke plaats! Ik ben wel al naar alle open dagen geweest, dus ik heb me al kunnen oriënteren zoals men dat noemt;) Ik heb zelfs al een dag meegelopen!

Nou vroeg ik me af, welke uni staat het beste aangeschreven voor tandheelkunde wat jullie weten? Wat vinden jullie de grootste verschillen?

En zijn er misschien mensen hier die het studeren, en mij de ervaringen kunnen vertellen? En waarom zij voor die uni kozen?

*blue angel* 05-03-2007 14:19

[nutteloze reply] ik ken alleen mensen die Tandheelkunde doen/gedaan hebben in Leuven. [/nutteloze reply]

Jeroenjeroen 05-03-2007 15:04

Dit kwam er uit de Elsevier enquete:
Tandheelkunde RU Nijmegen 7,2
Tandheelkunde RUG Groningen 7,3
Tandheelkunde UvA Amsterdam 6,4
Tandheelkunde VU Amsterdam 6.7
Tandheelkunde Gemiddeld 6.9

Barry K 05-03-2007 15:24

Citaat:

Jeroenjeroen schreef op 05-03-2007 @ 16:04 :
Dit kwam er uit de Elsevier enquete:
Tandheelkunde RU Nijmegen 7,2
Tandheelkunde RUG Groningen 7,3
Tandheelkunde UvA Amsterdam 6,4
Tandheelkunde VU Amsterdam 6.7
Tandheelkunde Gemiddeld 6.9

Daar zou ik nou echt niet van uitgaan. De verschillen zijn zo klein en op zo ontzettend veel onderdelen gebaseerd.
Persoonlijk zou ik allereerst kijken naar welk studieprogramma me het meest bevalt en daarna welke stad leuk is.

pyres 05-03-2007 18:52

die onderzoeken zeggen geen fluit, want elk jaar komt er wat anders uit

ik heb een dispuutsgenootje die het in amsterdam doet en die is daar wel tevreden over.

Anonimi 21-03-2007 16:20

Citaat:

Barry K schreef op 05-03-2007 @ 16:24 :
Daar zou ik nou echt niet van uitgaan. De verschillen zijn zo klein en op zo ontzettend veel onderdelen gebaseerd.
Persoonlijk zou ik allereerst kijken naar welk studieprogramma me het meest bevalt en daarna welke stad leuk is.

Ja ik ben dus ook heel benieuwd naar het studieprogramma!

stefano 21-03-2007 16:41

Citaat:

Barry K schreef op 05-03-2007 @ 16:24 :

Groningen dus, lijkt me duidelijk :p

Anonimi 22-03-2007 09:35

Citaat:

stefano schreef op 21-03-2007 @ 17:41 :
Groningen dus, lijkt me duidelijk :p
Zit jij in groningen? Nadeel van Groningen vind ik dat het écht heel ver weg is. Ik zou dan wel op kamers gaan hoor, maar als ik naar huis moet vind ik 5 uur treinen helemaal niks :rolleyes:

Tink* 22-03-2007 14:01

Citaat:

Anonimi schreef op 22-03-2007 @ 10:35 :
Zit jij in groningen? Nadeel van Groningen vind ik dat het écht heel ver weg is. Ik zou dan wel op kamers gaan hoor, maar als ik naar huis moet vind ik 5 uur treinen helemaal niks :rolleyes:
Nja je moet je door de afstand niet laten leiden, vind ik. Ik zou gewoon naar wat open dagen gaan en kijken wat de leukste sfeer op de faculteit heeft of wat je een leuke stad lijkt om in te wonen. Of je je er thuis zou voelen etc. Ik ken zelfs mensen uit Luxemburg die in Groningen studeren en die gaan ook wel eens naar huis dus dat is nog veel verder. En er komen nog redelijk wat uit Brabant etc. dus volgens mij is het wel te doen. En in de trein kun je studeren omdat je toch niets anders echt kan doen daar, en dat is heel handig.

stefano 22-03-2007 14:27

Citaat:

Anonimi schreef op 22-03-2007 @ 10:35 :
Daar heb je een punt idd, ik had ook niet gekeken waar je woont... :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.