![]() |
bios baterij laptop
zit met een probleempje wil op men laptop een acer 1601lc knoppix 5.1 laten draaien om dit te doen moet me laptop booten vanaf cd-rom en de boot volgorde omdraaien dus eerst cd-rom en dan harddisk nu zit er een wachtwoord op het bios dus kan de bootvolgorde niet omdraaien weet iemand een manier behalve de bios baterij eruit halen om het wachtwoord eraf te halen
alvast bedankt p.s tis een phoenix bios en de standaard wachtwoorden werken niet. :) |
Bij iedere laptop kan je tijdens het opstarten op een functie-toets drukken om een bootmenu weer te geven.
Welke je in moet drukken moet bij je "acer" logo (of daar in de buurt) staan. |
dat weet ok maar je moet de boot volgorde wel eerst aan passen anders lukt het niet en daarvoor moet je in het bios komen
|
Dat hoeft niet perce.
Citaat:
Als je een beetje zoekt op google vind je verschillende manieren om je bios wachtwoord te kraken. Maar dit allemaal op eigen risico. |
Citaat:
F8 wordt ook nog wel eens gebruikt en probeer de rest ook maar uit ;) |
lukt niet je krijgt wel het boot scherm met de keuzes
harddisk cd-rom en nog een maar dat werkt nog niet met de knoppix cdrom erin op nieuw opstart dan op f12 druk komt het bootscherm tevoorschijn selecteer ik booten vanaf cd-rom druk dan op enter maar dan krijg je naar een aantalk seconden of je windows in veilige modus en opnieuw opstarten dus dat alles heeft geen nut |
Dan selecteer je dus cd, maar als hij hem niet pakt dan moet je je eens afvragen of dat een mankement is van je cdspeler of dat je knoppixcd verkeerd gebrand is.
|
me cd speler is goed en de knoppix cd is ok goed omdat deze cd het wel op me normale pc doet
|
Dan heeft het ook geen nut om de bootvolgorde te veranderen.
Wat je nog kan doen is opnieuw de cd branden maar dan op een iets minder snelle brandsnelheid bijvoorbeeld 4x (of nog beter 2x) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |