Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 12:47
maxxpower
maxxpower is offline
zit met een probleempje wil op men laptop een acer 1601lc knoppix 5.1 laten draaien om dit te doen moet me laptop booten vanaf cd-rom en de boot volgorde omdraaien dus eerst cd-rom en dan harddisk nu zit er een wachtwoord op het bios dus kan de bootvolgorde niet omdraaien weet iemand een manier behalve de bios baterij eruit halen om het wachtwoord eraf te halen

alvast bedankt

p.s tis een phoenix bios en de standaard wachtwoorden werken niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 13:36
freyk
freyk is offline
Bij iedere laptop kan je tijdens het opstarten op een functie-toets drukken om een bootmenu weer te geven.
Welke je in moet drukken moet bij je "acer" logo (of daar in de buurt) staan.
Oud 07-03-2007, 13:37
maxxpower
maxxpower is offline
dat weet ok maar je moet de boot volgorde wel eerst aan passen anders lukt het niet en daarvoor moet je in het bios komen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 13:44
freyk
freyk is offline
Dat hoeft niet perce.
Citaat:
freyk schreef op 07-03-2007 @ 14:36 :
Welke je in moet drukken moet bij je "acer" logo (of daar in de buurt) staan.
Dat is volgends verschillende handleidingen de F12 toets.

Als je een beetje zoekt op google vind je verschillende manieren om je bios wachtwoord te kraken. Maar dit allemaal op eigen risico.

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:09
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
maxxpower schreef op 07-03-2007 @ 14:37 :
dat weet ok maar je moet de boot volgorde wel eerst aan passen anders lukt het niet en daarvoor moet je in het bios komen
doe 's niet zo eigenwijs en luister naar freyk

F8 wordt ook nog wel eens gebruikt en probeer de rest ook maar uit
Oud 07-03-2007, 16:20
maxxpower
maxxpower is offline
lukt niet je krijgt wel het boot scherm met de keuzes

harddisk
cd-rom
en nog een

maar dat werkt nog niet met de knoppix cdrom erin op nieuw opstart dan op f12 druk komt het bootscherm tevoorschijn
selecteer ik booten vanaf cd-rom druk dan op enter maar dan krijg je naar een aantalk seconden of je windows in veilige modus en opnieuw opstarten dus dat alles heeft geen nut
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:27
freyk
freyk is offline
Dan selecteer je dus cd, maar als hij hem niet pakt dan moet je je eens afvragen of dat een mankement is van je cdspeler of dat je knoppixcd verkeerd gebrand is.
Oud 07-03-2007, 18:29
maxxpower
maxxpower is offline
me cd speler is goed en de knoppix cd is ok goed omdat deze cd het wel op me normale pc doet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 08:21
freyk
freyk is offline
Dan heeft het ook geen nut om de bootvolgorde te veranderen.
Wat je nog kan doen is opnieuw de cd branden maar dan op een iets minder snelle brandsnelheid bijvoorbeeld 4x (of nog beter 2x)
Reageren

Regels voor berichten