![]() |
verloren foto's terughalen
Dag experts ;-) (dat geeft me het gevoel dat er nog hoop is!)
Ik heb een vraag. Iemand die ik ken heeft op een verjaardag waar iemand 50 werd foto's gemaakt. Deze foto's staan, of beter, stónden, op een XDkaart en moesten overgezet worden op de computer. Geen probleem zou je zeggen. Deze persoon heeft íets gedaan waardoor ze nu alle foto's kwijt is. Ze staan niet meer op de XD kaart maar ook niet op de computer. Ik heb op de computer de zoekfunctie al gebruikt en zelfs alle foto's die op de computer staan, nagelopen. Is er een mogelijkheid dat deze foto's toch nog ergens zijn terug te vinden of te halen? op de XDkaart, computer...? De persoon weet niet wat ze heeft gedaan waardoor nu de foto's weg zijn. Alvast bedankt voor het lezen! groetjes, Fantome |
er zijn "un-erase" programma's die aan de hand van het bestandssysteem kunnen herkennen of, en welke, bestanden er teruggehaald kunnen worden.
om het kans van slagen te geven zou ik je aanraden om NIETS meer op de XD kaart te schrijven. Hou 'm liefst ook uit je fototoestel. Er zijn hier overigens zat mensen die handige tools hebben om FAT bestandssystemen te analyseren op verloren bestanden. niks op schrijven dus he! anders overschrijf je waarschijnlijk de info die nodig is om je foto's terug te vinden |
Citaat:
Dankjewel! x Fantome |
Zelf heb ik veel positieve ervaringen met PC Inspector File recovery.
|
Citaat:
Het topic kan wel dicht denk ik :) |
Liever niet, stel dat anderen hier nog iets aan hebben, dan hou ik het liever open. Welk programma heb je gebruikt?
|
Citaat:
Ik zal nog even navragen welk programma nu uiteindelijk gebruikt is ervoor, wordt vervogld... ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |