Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Opleiding voor bijbaan als doktersassistente (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1557514)

Poepkind 19-03-2007 18:56

Opleiding voor bijbaan als doktersassistente

Na het succesverhaal van een kennis die na het behalen van een mbo opleiding in 1/3 van de tijd nu een goed betaalde baan op schiphol heeft, wilde ik hetzelfde doen.
Nu is Schiphol niks voor mij, maar doktersassistente lijkt me wel wat! Dan heb ik nu wat vragen over de praktische uitvoerbaarheid daarvan. DA staat 3 jaar voor. Zelfs als ik dat in een derde van de tijd doe, is het alsnog een jaar;). Ik heb op de site van het ROC dit intressante stukje gevonden :
Op basis van eerder verworven competenties kun je in aanmerking komen voor verkorting
van de opleiding. In overleg met jou, een vertegenwoordiger van het werkveld en de school
worden eventuele vrijstellingen bepaald.

en voor volwassenen verkorte DA opleiding.

In hoevere wordt de opleiding dan ingekort? Ik ben nu 1e jaars GNk student, dus behoorlijk gerelateerd. En die theorie maak ik me geen zorgen over, die jas ik er wel zo doorheen, ben alleen bang dat ik ellenlange (onbetaalde:() stages moet gaan volgen. Of dat je bij BBL (wel betaald) echt 40 uur aanwezig moet zijn:(
Het is alleen maar intressant als het in korte tijd kan, zodatik er nog een paar jaartjes van kan genieten en als het gratis is.

Miracle 19-03-2007 20:03

>> Studiekeuze

Alleen ik vroeg me af, hoe zie jij een bijbaan als doktersassistente voor je? Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar de geneeskunde studenten die ik ken hebben daar geen tijd voor en zijn nooit op vaste dagen beschikbaar.

Poepkind 19-03-2007 20:34

Citaat:

Miracle schreef op 19-03-2007 @ 21:03 :
>> Studiekeuze

Alleen ik vroeg me af, hoe zie jij een bijbaan als doktersassistente voor je? Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar de geneeskunde studenten die ik ken hebben daar geen tijd voor en zijn nooit op vaste dagen beschikbaar.

Ik zat er idd aan te denken dat DA meer een negen tot vijf baan is, maar op de dienstdoende huisartsen post kan je s'avonds werken. Het is dan ook een idee dat ik wel erg cool vind, maar verder uitgewerkt moet worden, alleen ik kan gewoon niet alle info vinden.

danny23 20-03-2007 00:09

Wat voor opleiding had je kennis gevolgt? Het lijkt me ook al een goed idee om een verkorte mbo opleiding te doen zodat ik een redelijk bijbaan heb voor naast me echte studie.

Ik zat eerst al gewoon sowieso te denken aan goudsmit als hobby. Maar als ik meteen 2 vliegen in een klap kan slaan

Poepkind 20-03-2007 09:10

Citaat:

danny23 schreef op 20-03-2007 @ 01:09 :
Wat voor opleiding had je kennis gevolgt?
MBO beveiliging, ze staat nu op schiphol bij de check in enzo, om de tassen van mensen door te lichten. Ook had ze een interne opleiding beveiliging gekregen daarna, die had ze beide in een fractie van de werkelijke tijd gedaan.

danny23 20-03-2007 15:31

Oh bedoel je dat. Ik had dat me daar een jaar geleden ook aangemeld. Ik scoorde alleen maar 10en voor hun toetsen. Helaas werd ik alsnog niet aangenomen. Maar dat verdiende voor mij maar iets van 8 euro zoveel.

Chloe Siere 20-03-2007 17:06

Citaat:

danny23 schreef op 20-03-2007 @ 16:31 :
Oh bedoel je dat. Ik had dat me daar een jaar geleden ook aangemeld. Ik scoorde alleen maar 10en voor hun toetsen. Helaas werd ik alsnog niet aangenomen.
Haha.

danny23 20-03-2007 17:50

Citaat:

Chloe Siere schreef op 20-03-2007 @ 18:06 :
Haha.
Ik kan er nu wel om lachen, maar toen was ik echt boos. Die toetsen van hun waren echt belachelijk makkelijk. Ik had letterlijk nul fouten gemaakt. Emotioneel gezien was ik ook stabiel. Daarnaast spreek ik 3 talen vloeiend en nog een 4e heel behoorlijk. Dus ja toen kwam de klap wel hard aan

Ze zeiden dat ik niet gemotiveerd overkwam. Mja ik denk dat het aan wat anders ligt. Ik bedoel je gaat me toch niet vertellen dat al die andere mbo'ers wel een betere instelling hebben dan ik en een stuk gemotiveerder zijn. Maarja

zoemzoem 20-03-2007 18:51

Ik ken ook een aantal studiegenoten (ook geneeskunde) die zonder opleiding dokterassistent zijn. Dus wrsl. hoef jij niet eens die MBO-opleiding te volgen. Je zit alleen met het probleem dat je vaak niet standaard 1 dag in de week vrij bent. Maar je zou ook 's avonds of in het weekend kunnen gaan werken. Gewoon reageren op advertenties in de krant/dichtsbijzijnde dokterspost opbellen.

Poepkind 21-03-2007 16:07

Citaat:

zoemzoem schreef op 20-03-2007 @ 19:51 :
Dus wrsl. hoef jij niet eens die MBO-opleiding te volgen.
naja, ik kan geen hechtingen verwijderen, wratten bloedruk meten etc. Al die praktische zaken krijg je in 2e 3e jaar, dus ik dacht dat ik ws alleen de praktijkmodules moest volgen. (en volgens mij is dat niet zoveel). Maar eigenlijk moet ik idd gewoon gaan bellen naar die school, en naar potentiele werkgevers. Dan kom ik er vanzelf wel achter wat er dan evt nog bijmoet.

LittleLucille 16-04-2007 11:13

Denk als jij verder in je studie zit je zo kunt werken als DA.
En ze je intern moeten opleiden, voor een bloeddruk etc.
Denk dat je als eerste jaars wel mag gaan bloedprikken in een ziekenhuis of zo.

Als je zo vragen hebt over het werken als DA kun je me pm'en.
Ben net afgestudeerd als doktersassistente

Sarah 16-04-2007 15:59

Bloedprikken kan inderdaad sowieso, in Groningen werken op de prikdienst meer geneeskundestudenten dan wat anders. Daar krijg je dan een training voor die een weekend duurt.

Poepkind 16-04-2007 22:03

Citaat:

Sarah schreef op 16-04-2007 @ 16:59 :
Bloedprikken kan inderdaad sowieso, in Groningen werken op de prikdienst meer geneeskundestudenten dan wat anders. Daar krijg je dan een training voor die een weekend duurt.
ow wat leuk, dat zie ik wel zitten. Hoe heet die afdeling precies? dan zal ik kijken of ze zoeits ook in Leiden aanbieden.
@ LL
En ik denk dat ik idd gewoon lekker wacht tot in mn praktijk heb gehad tijdens de studie, want anders doe ik straks alles dubbel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.