Na het succesverhaal van een kennis die na het behalen van een mbo opleiding in 1/3 van de tijd nu een goed betaalde baan op schiphol heeft, wilde ik hetzelfde doen.
Nu is Schiphol niks voor mij, maar doktersassistente lijkt me wel wat! Dan heb ik nu wat vragen over de praktische uitvoerbaarheid daarvan. DA staat 3 jaar voor. Zelfs als ik dat in een derde van de tijd doe, is het alsnog een jaar

. Ik heb op de site van het ROC dit intressante stukje gevonden :
Op basis van eerder verworven competenties kun je in aanmerking komen voor verkorting
van de opleiding. In overleg met jou, een vertegenwoordiger van het werkveld en de school
worden eventuele vrijstellingen bepaald.
en voor volwassenen verkorte DA opleiding.
In hoevere wordt de opleiding dan ingekort? Ik ben nu 1e jaars GNk student, dus behoorlijk gerelateerd. En die theorie maak ik me geen zorgen over, die jas ik er wel zo doorheen, ben alleen bang dat ik ellenlange (onbetaalde

) stages moet gaan volgen. Of dat je bij BBL (wel betaald) echt 40 uur aanwezig moet zijn

Het is alleen maar intressant als het in korte tijd kan, zodatik er nog een paar jaartjes van kan genieten en als het gratis is.