![]() |
SCSI en RAID Host Controller
hallo jongens,
Ik probeerde vandaag Vista te installeren op mijn pc, toen gaf hij aan dat SCSI en RAID Host Controller misschien niet compatibel was met Vista, hierdoor geschrokken ben ik maar gestopt met de installatie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel compatibel is? Als het iets met drivers te maken heeft zouden jullie mij dan kunnen helpen zoeken, aangezien ik dit al heb gedaan maar ik niks heb kunnen vinden behalve van 29 juni 2004 en dat was voor windows XP terwijl deze pc pas een aantal maanden oud is. Misschien had ik gewoon de verkeerde site. Alvast bedankt. |
Tsja, misschien is niet een uitsluitsel. Kun je eens duidelijk vermelden om wat voor hardware het gaat.
Mocht de hardware niet Vista compatible zijn en er zijn geen drivers voor dan kunnen wij ook niets beginnen. |
welk moederbord heb je, hoeveel harddisks zijn aangesloten en op welke aansluitingen. beschikt je mobo toevallig over een raid controller van promise? als je daarop schijven hebt aangesloten heb je hiervoor een driver nodig
afhankelijk van de modus (ide of raid) heb je bij bijvoorbeeld een promise controller een driver nodig, die kan afkomstig zijn van de fabrikant van je mobo maar vaak biedt de chipmaker zoals promise nieuwere drivers aan (zoals vista support) |
volgens mij is alles IDE. Ik kan niet vinden welk moederbord ik heb , ook weet ik niet of deze van promise zijn etc. misschien zou je me kunnen uitleggen hoe ik daarachter kan komen? Ik maak liever niet mijn kast open..
|
Heb je toevallig Daemon Tools en/of Alcohol geïnstalleerd? Dan hoef je je geen zorgen te maken ;)
Oh ja: --> S&M |
jah dat heb ik, maar bedoel je daarmee dat alles gewoon werkt als ik vista eropgooi? :D
|
je zult zo'n raid controller wel niet gebruiken, maar kan ook nog zijn dat ie in het bios enabled is. dan vraagt windows altijd om een driver
|
Citaat:
|
Oke, dit werkt dan ook nog gewoon nadat ik Vista heb geinstalleerd?
|
Citaat:
Maar zeg nou ff wat voor hardware je hebt. |
Als ik wist hoe ik dat allemaal kon zien.
ik heb een 1.86 dual core processor intell. videokaart 7600gt nvidia geforce. 250gb sata harddisk ofzo. |
Oke, ik heb vista er nu opstaan. Nu zegt de computer dat mijn PCI Simple Communication geen stuurprogramma's heeft. Pictogrammen zijn nu normaal. Maar ik heb nu nog geen geluid.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |