Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 20:03
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
hallo jongens,
Ik probeerde vandaag Vista te installeren op mijn pc, toen gaf hij aan dat SCSI en RAID Host Controller misschien niet compatibel was met Vista, hierdoor geschrokken ben ik maar gestopt met de installatie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel compatibel is? Als het iets met drivers te maken heeft zouden jullie mij dan kunnen helpen zoeken, aangezien ik dit al heb gedaan maar ik niks heb kunnen vinden behalve van 29 juni 2004 en dat was voor windows XP terwijl deze pc pas een aantal maanden oud is. Misschien had ik gewoon de verkeerde site.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 20:51
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Tsja, misschien is niet een uitsluitsel. Kun je eens duidelijk vermelden om wat voor hardware het gaat.

Mocht de hardware niet Vista compatible zijn en er zijn geen drivers voor dan kunnen wij ook niets beginnen.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:24
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
welk moederbord heb je, hoeveel harddisks zijn aangesloten en op welke aansluitingen. beschikt je mobo toevallig over een raid controller van promise? als je daarop schijven hebt aangesloten heb je hiervoor een driver nodig

afhankelijk van de modus (ide of raid) heb je bij bijvoorbeeld een promise controller een driver nodig, die kan afkomstig zijn van de fabrikant van je mobo maar vaak biedt de chipmaker zoals promise nieuwere drivers aan (zoals vista support)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 07:17
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
volgens mij is alles IDE. Ik kan niet vinden welk moederbord ik heb , ook weet ik niet of deze van promise zijn etc. misschien zou je me kunnen uitleggen hoe ik daarachter kan komen? Ik maak liever niet mijn kast open..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 08:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Heb je toevallig Daemon Tools en/of Alcohol geïnstalleerd? Dan hoef je je geen zorgen te maken

Oh ja: --> S&M
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 14:36
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
jah dat heb ik, maar bedoel je daarmee dat alles gewoon werkt als ik vista eropgooi?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 15:22
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
je zult zo'n raid controller wel niet gebruiken, maar kan ook nog zijn dat ie in het bios enabled is. dan vraagt windows altijd om een driver
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:05
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 30-03-2007 @ 15:36 :
jah dat heb ik, maar bedoel je daarmee dat alles gewoon werkt als ik vista eropgooi?
Ja, die SCSI/RAID controller zit namelijk niet echt in je PC maar is virtueel, gemaakt door Daemon Tools. Dat ding krijgt altijd een of andere onzin-naam en daarom denkt Vista er geen drivers voor te hebben
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 19:08
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Oke, dit werkt dan ook nog gewoon nadat ik Vista heb geinstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 20:59
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-03-2007 @ 20:05 :
Ja, die SCSI/RAID controller zit namelijk niet echt in je PC maar is virtueel, gemaakt door Daemon Tools. Dat ding krijgt altijd een of andere onzin-naam en daarom denkt Vista er geen drivers voor te hebben
Ik snap alleen niet hoe Vista deze bij het installeren al detecteerd als deze alleen onder windows draait. Vermoedelijk gewoon een RAID controller die aan staat.

Maar zeg nou ff wat voor hardware je hebt.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:19
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Als ik wist hoe ik dat allemaal kon zien.
ik heb een 1.86 dual core processor intell.
videokaart 7600gt nvidia geforce.
250gb sata harddisk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 13:27
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Oke, ik heb vista er nu opstaan. Nu zegt de computer dat mijn PCI Simple Communication geen stuurprogramma's heeft. Pictogrammen zijn nu normaal. Maar ik heb nu nog geen geluid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.