![]() |
Wanneer vrij?
Hoeveel weken zijn jullie vrij vóór de examens? Wij moeten dan - sinds twee jaar :| - gewoon naar school.
|
Facultatief bedoel je?
Volgens mij is dat 1,5 week bij ons. Dan mag je zelf weten of je komt en naar welke vakken je gaat. |
Wij zijn helemaal niet vrij voor de examens. In iedergeval is het in april zo dat er gewoon les is. Maar het is zo dat de week na de meivakantie er facultatief les is op uitnodiging van de docent. Dus mijn wiskunde docent kan tegen mij zeggen: kom maar op school en tegen iemand die er al helemaal klaar voor is: doe maar wat je zelf wil.
Vanaf 15 mei (maandag) zijn er geen lessen meer want op 16 mei begint het examen.. |
wij hebben alleen op de maandag en dinsdag voor de examens facultatief (op eigen initiatief) les, voor de rest 'gewoon' school
|
Wij hebben anderhalve week vantevoren facultatief les, maar heel veel leraren maken het toch verplicht, dus het stelt niet echt veel voor bij mij.
|
Ik heb nu geen tentamens/pta's/SE's (hoe je het noemt) meer dus ehh ja ik denk dat het bij ons een beetje zelf bepalen is, maar wanneer facultatief les officieel begint weet ik eigenlijk niet.
|
Citaat:
|
11 mei is onze officiele laatste schooldag, en er is geen facultatief les, sinds dit jaar, omdat we te weinig uren hebben :S
|
Citaat:
|
wij krijgen deze week cijfers terug en volgende week al facultatieve lessen(examentraining heet t bij ons) :)
|
Na de meivakantie geen verplichte lessen meer. De week na de meivakantie is er altijd projectweek, dus dan zijn er sowieso geen lessen, en om nou 14 en 15 mei nog wel les te geven vonden ze niet zo nuttig..
Dus vanaf 27 april ben ik klaar! :) |
Citaat:
Stomme onderwijsinspectie. Sjonge, ze moeten echt niet zeuren. Al jaren hebben wij het hoogste gemiddelde bij de examens :o, maar ze gaan wel zeuren over de twee facultatieve dagen die we zouden hebben... |
tot en met 26 april !
|
Wat een luxe bij jullie op school.. Volgens mij moet ik gewoon verplicht naar alle lessen.
|
Bij ons alles vanaf de mei-vakantie facultatief.
|
Citaat:
|
Na de meivakantie is het facultatief, vrijdag voor de meivakantie hebben we LSD
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Na Pasen hebben we facultatief les, en volgens mij vanaf begin mei helemaal niks meer.
|
ik had afgelopen vrijdag mijn laatste les dag, deze week toetsweek en dan krijg ik nu nog 3 weken examentraining (maar 2 dagen in de week want ik heb maar 3 vakken), maar daar zit nog wel veel vrij tussen door. 15 mei is mijn laatste examentraining en op 21 mei dan mijn eerste CE :)
|
mijn mentor hing gister alweer aan de telefoon over het spijbelen, en vandaag ben ik weer niet gegaan :o
|
Citaat:
Ik heb no way meer dan 20 uur per week inlcusief lessen aan school gedaan, en dat zou ik ook niet invullen. lijkt me een probleem van de school. Oftewel, ik snap het idee erachter niet, als je niet zoveel lessen hebt? En dan als je het terug krijgt, wat willen ze daarmee bereiken? Dat jij ze helpt met hun probleem met de inspectie dat ze niet genoeg les geven? Gelukkig zit ik niet meer op school en hebben ze mijn laatste 3 (5 havo, 5 en 6 vwo) jaar niet gezeurd over absentie. |
Wij hebben volgende week SE-week, daarna een facultatieve week (in feite gebeurt er weinig omdat er o.a. examenstunt en herkansingen zijn) en daarna gaan we naar Polen met klas 6. Dan is er een week vakantie, en daarna een week met examentrainingen waarvoor je je van tevoren moest inschrijven. Vind ik wel zwaar relaxed!
|
Citaat:
|
de anderhalve week na de meivakantie is bij ons facultatief, maar bij sommige vakken hoeven sommige leerlingen niet te komen (onze docenten vertrouwen er wel op dat je zelfstandig oefent, maar je staat dan ook hoog voor dat vak)
|
Na 25 april zijn wij officieel off. Lekker chillen en niemand bezoekt die facultatieve lessen tenzij je echt wat wil weten en dan ben je ff 5 minuten op school.
Lang leve de vrijheid! (y) |
Ik ben vanaf nu al vrij.. Ik heb zojuist mijn laatste tentamenweek afgerond, en mag nu gewoon kiezen of ik naar school kom voor bijlessen (die moet ik een dag van te voren aanvragen) of dat ik lekker thuis ga leren... Ik kies vooral voor de laatste optie, en wil enkel nog naar school voor wat lessen economie, wiskunde en biologie :)
|
Wij hebben volgende week examentoetsen, dan moeten we dus gewoon examens oefenen voor de meeste vakken die meetellen voor je SE. Daarna hebben we nóg een week examentraining, en daarna zijn we vrij.
|
Ik heb tot de meivakantie examentraining en na de meivakantie tot het examen heb ik vrij om te leren, mag natuurlijk wel naar school komen om dingen te vragen aan leraren.
|
Tot 9 mei gaan wij door.
En dan hebben we 11 mei proefexamens. Dat is wel heel erg relaxt. Dan gaan we in examenopstelling, in de examenzaal, een examen uit 2006 maken, voor een vak waarvoor je dat zelf wil. Om de feeling te krijgen. |
dat is idd wel een goed initiatief van je school!
|
26 april laatste 'lesdag'!
|
Ik heb dinsdag, woensdag en vrijdag nog een SE, daarna heb ik vrij. Ik ga nog naar school voor de facultatieve lessen van al mijn vakken. Dat zijn er maar 3 ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben donderdag, vrijdag en die week erna nog gewoon volgens het rooster les, alleen dan geen kwt-uren (dus ruim 10 uur minder les en veel tussenuren). Die week daarna hebben we examentrainingen, die week daarna is het meivakantie en die week daarna nog facultatief examentraining. Als ik het goed begrepen heb iig. :o
|
Wow, als ik alle reacties hier zo lees, ben ik echt asociaal lang vrij :| Ik heb vorige week woensdag (4 april) mijn laatste lesdag al gehad. Over 2 weken nog 1x naar school voor een examenbijeenkomst en dat was het dan.
Je kunt geloof ik nog wel gewoon naar school gaan, als je dingen niet snapt enzo.. |
Ik had 2 weken geleden al mijn laatste echte les. Vorige week was toetsweek, nu tussenweek en volgende week herkansingen.
Daarna is het nog een paar weken tot het examen waar ik geen lessen meer heb (alleen onverplichte ondersteuningslessen). |
officieel (zo?) hebben we 26 april vrij en dan na de mei vakantie nog facultatieve lessen. We hebben dus nu nog wel les... maar de meeste leraren vinden dat je net zo goed thuis kunt blijven (je mag natuurlijk wel dingen vragen als je het niet snapt).
|
ik heb nog les t/m de 27ste en daarna beginnen de facultatieve lessen
|
Uhh.. 26 april.. excursie naar Rotterdam xD
27 april stuntdag + stuntfeest ! En dan vrijjjjj... Nouja.. leren ofzo :P |
[I]Bij ons ginggen de facultatieve lessen niet door, omdat we te weinig lesuren hadden.
belachelijk want ik had al mijn lesuren gewoon vol gemaakt! gelukkig mag ik van mijn ouders thuis blijven. Nou, allen veel succes met 'leren' ! liefs, Koosje |
Vandaag & morgen praktijkexamens, volgende week 3 dagen les, en daarna CSE's oftewel DE ECHTE examens.
De spanning zit er al flink in! De praktijkexamens (metaaltechniek) zijn wel pittig. |
Officieel 2 dagen >< Maar ik ben al bijna 2 weken thuis (eerste week was toetsweek waarin ik 1 mondeling had, tweede week ben ik gewoon thuis gebleven) Lekker alle tijd voor leren, en niemand heeft er wat van gezegd =D
|
Pas sinds vandaag. :)
|
Pas vanaf maandag..
Serieus vrij enzo.. |
Officieel pas sinds vandaag, maar heb deze week al een paar dagen vrij genomen. Maandag ga ik trouwens wel naar school om wat dingen te vragen en compex te oefenen..
|
Eigenlijk had ik pas sinds nu vrij, maar ik ben donderdag en vrijdag beide dagen niet naar school geweest omdat we weinig nuttigs deden. Wat ik wel onwijs vervelend vind is dat mijn wiskundeleraar sinds donderdag ziek is waardoor ik maandag niet nog even naar school kan om de aller-aller-allerlaatste dingen te vragen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |