Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 13:27
Sanctus
Sanctus is offline
Hoeveel weken zijn jullie vrij vóór de examens? Wij moeten dan - sinds twee jaar - gewoon naar school.
Oud 04-04-2007, 13:30
Ann
Ann is offline
Facultatief bedoel je?
Volgens mij is dat 1,5 week bij ons. Dan mag je zelf weten of je komt en naar welke vakken je gaat.
Oud 04-04-2007, 13:30
Verwijderd
Wij zijn helemaal niet vrij voor de examens. In iedergeval is het in april zo dat er gewoon les is. Maar het is zo dat de week na de meivakantie er facultatief les is op uitnodiging van de docent. Dus mijn wiskunde docent kan tegen mij zeggen: kom maar op school en tegen iemand die er al helemaal klaar voor is: doe maar wat je zelf wil.

Vanaf 15 mei (maandag) zijn er geen lessen meer want op 16 mei begint het examen..
Oud 04-04-2007, 14:39
ook hallo
ook hallo is offline
wij hebben alleen op de maandag en dinsdag voor de examens facultatief (op eigen initiatief) les, voor de rest 'gewoon' school
Oud 04-04-2007, 14:59
Verwijderd
Wij hebben anderhalve week vantevoren facultatief les, maar heel veel leraren maken het toch verplicht, dus het stelt niet echt veel voor bij mij.
Oud 04-04-2007, 15:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb nu geen tentamens/pta's/SE's (hoe je het noemt) meer dus ehh ja ik denk dat het bij ons een beetje zelf bepalen is, maar wanneer facultatief les officieel begint weet ik eigenlijk niet.
Oud 04-04-2007, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-04-2007 @ 14:30 :
Wij zijn helemaal niet vrij voor de examens. In iedergeval is het in april zo dat er gewoon les is. Maar het is zo dat de week na de meivakantie er facultatief les is op uitnodiging van de docent. Dus mijn wiskunde docent kan tegen mij zeggen: kom maar op school en tegen iemand die er al helemaal klaar voor is: doe maar wat je zelf wil.

Vanaf 15 mei (maandag) zijn er geen lessen meer want op 16 mei begint het examen..
Wij hadden ook wel docenten die zeiden dat we op school moesten komen, maar ze gaan echt niet meer lopen zeuren om absenties hoor, als je laatste toetsen zijn geweest.
Oud 04-04-2007, 16:37
Verwijderd
11 mei is onze officiele laatste schooldag, en er is geen facultatief les, sinds dit jaar, omdat we te weinig uren hebben
Oud 04-04-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 04-04-2007 @ 17:03 :
Wij hadden ook wel docenten die zeiden dat we op school moesten komen, maar ze gaan echt niet meer lopen zeuren om absenties hoor, als je laatste toetsen zijn geweest.
Nee, natuurlijk doen ze dat niet, en anders teken ik mijn absenties ter plekke ik ben toch achttien, maar het is wel zo dat als mijn wiskunde leraar vraagt of ik op school wil komen ik gewoon braaf kom, want dan heeft het dus een rede
Oud 04-04-2007, 17:02
Tls
Tls is offline
wij krijgen deze week cijfers terug en volgende week al facultatieve lessen(examentraining heet t bij ons)
Oud 04-04-2007, 17:08
Knots
Knots is offline
Na de meivakantie geen verplichte lessen meer. De week na de meivakantie is er altijd projectweek, dus dan zijn er sowieso geen lessen, en om nou 14 en 15 mei nog wel les te geven vonden ze niet zo nuttig..

Dus vanaf 27 april ben ik klaar!
Oud 04-04-2007, 17:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
QP schreef op 04-04-2007 @ 17:37 :
11 mei is onze officiele laatste schooldag, en er is geen facultatief les, sinds dit jaar, omdat we te weinig uren hebben
Dat.

Stomme onderwijsinspectie. Sjonge, ze moeten echt niet zeuren. Al jaren hebben wij het hoogste gemiddelde bij de examens , maar ze gaan wel zeuren over de twee facultatieve dagen die we zouden hebben...
Oud 04-04-2007, 18:36
fluf
fluf is offline
tot en met 26 april !
Oud 04-04-2007, 19:30
rensd
rensd is offline
Wat een luxe bij jullie op school.. Volgens mij moet ik gewoon verplicht naar alle lessen.
Oud 04-04-2007, 19:56
Verwijderd
Bij ons alles vanaf de mei-vakantie facultatief.
Oud 04-04-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-04-2007 @ 18:38 :
Dat.

Stomme onderwijsinspectie. Sjonge, ze moeten echt niet zeuren. Al jaren hebben wij het hoogste gemiddelde bij de examens , maar ze gaan wel zeuren over de twee facultatieve dagen die we zouden hebben...
bij ons is het zo ernstig dat we papiertjes moeten invullen dat we minimaal 35 uur(klokuur) per week aan school besteden, en als je minder uur invult krijg je t trug,.. mja als ze niet meer uur kunnen bewijzen, worden ze 1,5 ton gekort op budget ofzo
Oud 04-04-2007, 20:50
LadyJosine
LadyJosine is offline
Na de meivakantie is het facultatief, vrijdag voor de meivakantie hebben we LSD
Oud 04-04-2007, 21:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
QP schreef op 04-04-2007 @ 21:33 :
bij ons is het zo ernstig dat we papiertjes moeten invullen dat we minimaal 35 uur(klokuur) per week aan school besteden, en als je minder uur invult krijg je t trug,.. mja als ze niet meer uur kunnen bewijzen, worden ze 1,5 ton gekort op budget ofzo
Ja, bij ons ook. Dan wordt er een ton ofzo gekort, wat betekent dat er leraren moeten worden ontslagen. Tja.
Oud 04-04-2007, 22:09
DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-04-2007 @ 17:57 :
Nee, natuurlijk doen ze dat niet, en anders teken ik mijn absenties ter plekke ik ben toch achttien, maar het is wel zo dat als mijn wiskunde leraar vraagt of ik op school wil komen ik gewoon braaf kom, want dan heeft het dus een rede
Dat hoef ik niet te proberen, ze bellen altijd eerst mn ouders wat zij er van vinden ook al ben ik achttien.
Oud 05-04-2007, 06:35
Verwijderd
Citaat:
DanseMacabre schreef op 04-04-2007 @ 23:09 :
Dat hoef ik niet te proberen, ze bellen altijd eerst mn ouders wat zij er van vinden ook al ben ik achttien.
Na zes jaar kent de school mij en vinden ze me gelukkig verantwoordelijk genoeg om hier zelf over na te denken. Absenties zijn nooit erg, ik bedoel of je moeder of jij nu tekent omdat je naar de tandarts bent geweest. Pas bij langdurige / ontzettend veel absenties zal de school contact opnemen.
Oud 05-04-2007, 07:38
Verwijderd
Na Pasen hebben we facultatief les, en volgens mij vanaf begin mei helemaal niks meer.
Oud 05-04-2007, 09:25
Toet0r
Toet0r is offline
ik had afgelopen vrijdag mijn laatste les dag, deze week toetsweek en dan krijg ik nu nog 3 weken examentraining (maar 2 dagen in de week want ik heb maar 3 vakken), maar daar zit nog wel veel vrij tussen door. 15 mei is mijn laatste examentraining en op 21 mei dan mijn eerste CE
Oud 05-04-2007, 14:05
Verwijderd
mijn mentor hing gister alweer aan de telefoon over het spijbelen, en vandaag ben ik weer niet gegaan
Oud 05-04-2007, 14:18
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
QP schreef op 04-04-2007 @ 21:33 :
wtf? alsof school verantwoordelijk is dat je meer aan school besteed dan de lessen?
Ik heb no way meer dan 20 uur per week inlcusief lessen aan school gedaan, en dat zou ik ook niet invullen. lijkt me een probleem van de school. Oftewel, ik snap het idee erachter niet, als je niet zoveel lessen hebt?
En dan als je het terug krijgt, wat willen ze daarmee bereiken? Dat jij ze helpt met hun probleem met de inspectie dat ze niet genoeg les geven?
Gelukkig zit ik niet meer op school en hebben ze mijn laatste 3 (5 havo, 5 en 6 vwo) jaar niet gezeurd over absentie.
Oud 05-04-2007, 15:41
Milll
Milll is offline
Wij hebben volgende week SE-week, daarna een facultatieve week (in feite gebeurt er weinig omdat er o.a. examenstunt en herkansingen zijn) en daarna gaan we naar Polen met klas 6. Dan is er een week vakantie, en daarna een week met examentrainingen waarvoor je je van tevoren moest inschrijven. Vind ik wel zwaar relaxed!
Advertentie
Oud 05-04-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 05-04-2007 @ 15:18 :
wtf? alsof school verantwoordelijk is dat je meer aan school besteed dan de lessen?
Ik heb no way meer dan 20 uur per week inlcusief lessen aan school gedaan, en dat zou ik ook niet invullen. lijkt me een probleem van de school. Oftewel, ik snap het idee erachter niet, als je niet zoveel lessen hebt?
En dan als je het terug krijgt, wat willen ze daarmee bereiken? Dat jij ze helpt met hun probleem met de inspectie dat ze niet genoeg les geven?
Gelukkig zit ik niet meer op school en hebben ze mijn laatste 3 (5 havo, 5 en 6 vwo) jaar niet gezeurd over absentie.
ach, van dat korten op het budget wordt de school er echt niet beter van or. en omdat er ook nog mensen na mij zitten die ik t niet gun dat de school nog slechter wordt.. maar ja. op die lijst moest je ook sport invullen.. (en dan werd er echt je hobby mee bedoeld, zo mocht ik ook de korfbal meerekenen , dus dan kom je zo aan 35 uur )
Oud 05-04-2007, 21:36
pino123
pino123 is offline
de anderhalve week na de meivakantie is bij ons facultatief, maar bij sommige vakken hoeven sommige leerlingen niet te komen (onze docenten vertrouwen er wel op dat je zelfstandig oefent, maar je staat dan ook hoog voor dat vak)
Oud 06-04-2007, 18:41
Verwijderd
Na 25 april zijn wij officieel off. Lekker chillen en niemand bezoekt die facultatieve lessen tenzij je echt wat wil weten en dan ben je ff 5 minuten op school.

Lang leve de vrijheid!
Oud 06-04-2007, 18:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben vanaf nu al vrij.. Ik heb zojuist mijn laatste tentamenweek afgerond, en mag nu gewoon kiezen of ik naar school kom voor bijlessen (die moet ik een dag van te voren aanvragen) of dat ik lekker thuis ga leren... Ik kies vooral voor de laatste optie, en wil enkel nog naar school voor wat lessen economie, wiskunde en biologie
Oud 06-04-2007, 19:39
one.
one. is offline
Wij hebben volgende week examentoetsen, dan moeten we dus gewoon examens oefenen voor de meeste vakken die meetellen voor je SE. Daarna hebben we nóg een week examentraining, en daarna zijn we vrij.
Oud 06-04-2007, 20:46
kitkat
kitkat is offline
Ik heb tot de meivakantie examentraining en na de meivakantie tot het examen heb ik vrij om te leren, mag natuurlijk wel naar school komen om dingen te vragen aan leraren.
Oud 07-04-2007, 07:46
Verwijderd
Tot 9 mei gaan wij door.
En dan hebben we 11 mei proefexamens.
Dat is wel heel erg relaxt. Dan gaan we in examenopstelling, in de examenzaal, een examen uit 2006 maken, voor een vak waarvoor je dat zelf wil.
Om de feeling te krijgen.
Oud 07-04-2007, 14:48
Milll
Milll is offline
dat is idd wel een goed initiatief van je school!
Oud 08-04-2007, 12:48
Verwijderd
26 april laatste 'lesdag'!
Oud 08-04-2007, 13:27
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb dinsdag, woensdag en vrijdag nog een SE, daarna heb ik vrij. Ik ga nog naar school voor de facultatieve lessen van al mijn vakken. Dat zijn er maar 3
Oud 08-04-2007, 16:49
Ann
Ann is offline
Citaat:
Ann schreef op 04-04-2007 @ 14:30 :
Facultatief bedoel je?
Volgens mij is dat 1,5 week bij ons. Dan mag je zelf weten of je komt en naar welke vakken je gaat.
Officiële brief gekregen vandeweek en de facultatieve periode begint bij ons op 9 mei, tot 15 mei dus.
Oud 09-04-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 04-04-2007 @ 20:56 :
Bij ons alles vanaf de mei-vakantie facultatief.
Facultatief schijnt, zo hoor ik net, bij ons niet te betekenen dat je zelf mag kiezen, maar dat de docent 'in overleg met de klas' mag kiezen. Sommige vakken lessen dus gewoon lekker door.
Oud 10-04-2007, 16:30
Hanneke
Hanneke is offline
Wij hebben donderdag, vrijdag en die week erna nog gewoon volgens het rooster les, alleen dan geen kwt-uren (dus ruim 10 uur minder les en veel tussenuren). Die week daarna hebben we examentrainingen, die week daarna is het meivakantie en die week daarna nog facultatief examentraining. Als ik het goed begrepen heb iig.
Oud 10-04-2007, 16:34
niekjuh
niekjuh is offline
Wow, als ik alle reacties hier zo lees, ben ik echt asociaal lang vrij Ik heb vorige week woensdag (4 april) mijn laatste lesdag al gehad. Over 2 weken nog 1x naar school voor een examenbijeenkomst en dat was het dan.
Je kunt geloof ik nog wel gewoon naar school gaan, als je dingen niet snapt enzo..
Oud 13-04-2007, 18:36
Guissie
Guissie is offline
Ik had 2 weken geleden al mijn laatste echte les. Vorige week was toetsweek, nu tussenweek en volgende week herkansingen.
Daarna is het nog een paar weken tot het examen waar ik geen lessen meer heb (alleen onverplichte ondersteuningslessen).
Oud 17-04-2007, 14:10
fluf
fluf is offline
officieel (zo?) hebben we 26 april vrij en dan na de mei vakantie nog facultatieve lessen. We hebben dus nu nog wel les... maar de meeste leraren vinden dat je net zo goed thuis kunt blijven (je mag natuurlijk wel dingen vragen als je het niet snapt).
Oud 17-04-2007, 14:33
x_anonymous_x
x_anonymous_x is offline
ik heb nog les t/m de 27ste en daarna beginnen de facultatieve lessen
Oud 17-04-2007, 18:26
Jilke
Jilke is offline
Uhh.. 26 april.. excursie naar Rotterdam xD

27 april stuntdag + stuntfeest !

En dan vrijjjjj...

Nouja.. leren ofzo
Oud 09-05-2007, 14:04
koosje123
koosje123 is offline
[I]Bij ons ginggen de facultatieve lessen niet door, omdat we te weinig lesuren hadden.
belachelijk want ik had al mijn lesuren gewoon vol gemaakt!
gelukkig mag ik van mijn ouders thuis blijven.
Nou, allen veel succes met 'leren' !

liefs, Koosje
Oud 10-05-2007, 18:18
Ahoewah
Ahoewah is offline
Vandaag & morgen praktijkexamens, volgende week 3 dagen les, en daarna CSE's oftewel DE ECHTE examens.

De spanning zit er al flink in! De praktijkexamens (metaaltechniek) zijn wel pittig.
Oud 11-05-2007, 15:55
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Officieel 2 dagen >< Maar ik ben al bijna 2 weken thuis (eerste week was toetsweek waarin ik 1 mondeling had, tweede week ben ik gewoon thuis gebleven) Lekker alle tijd voor leren, en niemand heeft er wat van gezegd =D
Oud 11-05-2007, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Pas sinds vandaag.
Oud 11-05-2007, 17:02
Verwijderd
Pas vanaf maandag..
Serieus vrij enzo..
Oud 11-05-2007, 21:34
rensd
rensd is offline
Officieel pas sinds vandaag, maar heb deze week al een paar dagen vrij genomen. Maandag ga ik trouwens wel naar school om wat dingen te vragen en compex te oefenen..
Oud 12-05-2007, 08:13
Verwijderd
Eigenlijk had ik pas sinds nu vrij, maar ik ben donderdag en vrijdag beide dagen niet naar school geweest omdat we weinig nuttigs deden. Wat ik wel onwijs vervelend vind is dat mijn wiskundeleraar sinds donderdag ziek is waardoor ik maandag niet nog even naar school kan om de aller-aller-allerlaatste dingen te vragen.
Advertentie

Regels voor berichten