![]() |
heel vaak ziek zijn
Ik ben echt heel vaak ziek. Sowieso heb ik bijna elke maand wel een keer keelontsteking maar dat tel ik niet eens mee. Meestal heb ik 1 dag heel hoge koorts (boven de 39 graden) en de dag daarna is het weer weg. Heel vreemd. Ik eet gezond (elke dag 2 stuks fruit, 200 gr groenten, minsten 1,5 liter water, volkoren-brood, -pasta, -rijst etc.), ik slaap voldoende, ik kom elke dag wel buiten en ik beweeg zat.
Wat zou dit kunnen zijn en vooral: wat kan ik ertegen doen? |
Jij hebt toch last van een spastische darm meen ik me te herinneren? Het zou heel goed kunnen dat het daar van komt. Ik heb ook last van PDS en ben ook snel en vaak verkouden/grieperig. Volgens mijn internist komt dit doordat mijn weerstand chronisch laag is als gevolg van de PDS en dat heel veel PDS-patiënten dit hebben. Het feit dat ik dan ook nog veel met kinderen werk, helpt dan niet echt natuurlijk. Weet niet of jij toevallig ook met kinderen of in de gezondheidszorg werkt? Nouja, iig je PDS zou er goed mee te maken kunnen hebben (aldus mijn internist) en iedereen kent inmiddels ook wel de slogan van actimel: 70% van je weerstand wordt in je buik bepaald ;)
En als het idd hier mee te maken heeft, kun je er helaas weinig tegen doen. Natuurlijk de standaard dingen die je weerstand op peil helpen houden, zoals goede en voldoende voeding, voldoende slaap, sporten/bewegen en eventueel aanvullende voedingssuplementen of weerstandverhogers. Verder heb ik helaas zelf ook nog niet iets effectievers gevonden, al merk ik wel dat wanneer mijn PDS onder controle is, ik ook minder vatbaar ben/lijk voor andere dingen. |
hmm... dat zou dan inderdaad heel goed kunnen. Ik heb idd ook last van pds en ik werk bovendien op een basisschool.
Misschien moet ik toch maar eens naar vitamine-pillen kijken (ik ben daar altijd nogal tegen, maar ja...). Bedankt iig! |
hmmm klote voor je :(.
Dat is wel lastig om vaak ziek te zijn. Mijn ervaring is (ik ben nooit ziek, maar zie dat bij collega`s) dat mensen dan snel denken "oh daar heb je haar weer." Maar die 1 dag hoge koorts is wel heel vreemd, zeker als dat steeds terugkeert...:s Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die kunnen verzorgen :) misschien opper ik nu iets wat niet zo is, maar zou het niet psychisch kunnen zijn? Iets waar je in 1e instantie niet aan denkt maar toch diep zit? Ik kan me voorstellen dat als je met een aantal dingen in je hoofd zit, je weerstand ook lager is, of je nu een spastische darm hebt of niet. (dat zal ws ook meespelen, maar je kan je ook afvragen waarom je een spastische darm hebt zonder dat meteen te verklaren uit cellen/genen/foutje van de natuur). (als je al een spastische darm hebt :o) edit : waarom zou je extra 'nep' vitamines nemen als je voldoende vitamines/gezonde voedingsstoffen (zoals je omschrijft) binnen krijgt...en denk je dat iets werkt als je ergens tegen bent? |
Ik heb dat ook en toen ik een tijdje in de kinderopvang werkte was het echt op z'n hoogtepunt. Ik denk dus dat het werken met kinderen ontzettend veel uitmaakt. Maar op den duur zou het je ook juist een verbeterde weerstand op moeten leveren.
Verder zou je voor die keelontsteking eens naar de huisarts kunnen gaan. De mijne zei me dat ik eens na moest gaan denken over het verwijderen van m'n amandelen. Dat is wel zeer pijnlijk op mijn (en jouw) leeftijd, maar dat is een keelontsteking ook. Hij hield een aantal van 3x zware keelontsteking in een jaar aan, vanaf wanneer je zo'n operatie toch echt moet gaan overwegen. |
Waarom ben je tegen vitaminepillen? :confused: Als je ze alleen gebruikt als aanvulling op een al gezonde voeding, dan kan het weinig kwaad (alleen maar goed, tenzij je teveel gebruikt, houd je dus aan de maximum dosering). Het kan best dat je dmv je voeding toch te weinig vitaminen en mineralen binnen krijgt, ook al eet je in theorie gezond.
Zelf was ik vroeger ook heel vaak ziek (chronisch verkouden, keelontsteking, enz). Op een gegeven moment ben ik enchinea force gaan gebruiken (een homeopathisch iets wat je weerstand verbetert) en sindsdien heb ik amper keelontsteking gehad en is ook de chronische verkoudheid veel minder (vrijwel weg). Ik gebruik nu al jaren geen echinea force meer, maar de chronische verkoudheid en de vele keelontstekingen ed zijn niet meer terug gekomen. En anders misschien toch eens overleggen met je huisarts...misschien dat die na kan gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn. |
Citaat:
En lieve mensen... ja, dat wel. Maar die blijven ook niet bezig... Citaat:
Die spastische darm heb ik trouwens als sinds m'n vierde. Maar de hoofdvraag is nu dus eigenlijk: hoe moet ik mijn weerstand verhogen (want dat die laag is, is inderdaad duidelijk. Of dat nu komt door iets psychisch of door die spastische darm...)? Ik weet het echt even niet meer, vandaar dat ik maar naar de vitaminepillen ging. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn amandelen zijn er 4 jaar geleden uitgehaald... Ja, ik weet ook niet wat er nog kan ontsteken in mijn keel, maar het is echt zo :confused: |
Citaat:
Tis gewoon iets van... ik moet het gewoon uit m'n voeding kunnen halen ofzo... Ik zal het toch maar eens proberen dan. Ik kan er altijd weer mee stoppen :) |
Citaat:
|
Laat je keelamandelen eruit halen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ik heb gewoon NOOIT meer keelpijn. Echt geweldig (y)
Het is wel even 2 weken een hel, maar dan heb je ook wat! |
Citaat:
|
Oh sorry :o Daar heb ik in mijn enthousiasme overheen gelezen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb homeopatisch spul gekocht wat de weerstand moet verhogen. Het heeft ook extra vitamine c, nooit weg natuurlijk :) Ben benieuwd. Bedankt voor de adviezen! (y)
|
een vraagje aan de TS..
Hoe is je mindset? Ben je een optimist, denk je vaak negatief, hoe kijk je tegen dingen aan? |
Citaat:
|
Misschien omdat je je dan heel slecht hebt gevoeld en dan is het over en komt alles er (lichamelijk) uit.
|
Ik heb dat ook, ik krijg sinds 2 jaar een griepprik en bij mij is het echt een heel stuk verminderd. Ik was eerst bijna elke 2 weken wel ziek. Nu is dat echt verminderd naar 1 keer per jaar een week goed ziek. Wat ook echt heel stom is want ik dacht elke keer dat het verkoudheid was. Misschien is dat ook wel een optie voor jou een griepprik proberen?
|
Misschien dat wat meer bacterien opvangt dan als je op kantoor werkt? Ik werk met ouderen, en ik ben nu ook geregeld ziek.
|
misschien door ongezonde omgeving??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Homeopathie kan idd prima werken. Ik zie ook niet in waarom je het niet zou kunnen proberen. Als het bij jou niet blijkt te helpen kun je altijd nog iets anders proberen. Helpt het wel, dan is het vrij eenvoudig en vrij 'onbelastend' opgelost.
|
Citaat:
Er zit iig vitamine c in |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |