Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 20:23
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben echt heel vaak ziek. Sowieso heb ik bijna elke maand wel een keer keelontsteking maar dat tel ik niet eens mee. Meestal heb ik 1 dag heel hoge koorts (boven de 39 graden) en de dag daarna is het weer weg. Heel vreemd. Ik eet gezond (elke dag 2 stuks fruit, 200 gr groenten, minsten 1,5 liter water, volkoren-brood, -pasta, -rijst etc.), ik slaap voldoende, ik kom elke dag wel buiten en ik beweeg zat.
Wat zou dit kunnen zijn en vooral: wat kan ik ertegen doen?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 20:34
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Jij hebt toch last van een spastische darm meen ik me te herinneren? Het zou heel goed kunnen dat het daar van komt. Ik heb ook last van PDS en ben ook snel en vaak verkouden/grieperig. Volgens mijn internist komt dit doordat mijn weerstand chronisch laag is als gevolg van de PDS en dat heel veel PDS-patiënten dit hebben. Het feit dat ik dan ook nog veel met kinderen werk, helpt dan niet echt natuurlijk. Weet niet of jij toevallig ook met kinderen of in de gezondheidszorg werkt? Nouja, iig je PDS zou er goed mee te maken kunnen hebben (aldus mijn internist) en iedereen kent inmiddels ook wel de slogan van actimel: 70% van je weerstand wordt in je buik bepaald

En als het idd hier mee te maken heeft, kun je er helaas weinig tegen doen. Natuurlijk de standaard dingen die je weerstand op peil helpen houden, zoals goede en voldoende voeding, voldoende slaap, sporten/bewegen en eventueel aanvullende voedingssuplementen of weerstandverhogers. Verder heb ik helaas zelf ook nog niet iets effectievers gevonden, al merk ik wel dat wanneer mijn PDS onder controle is, ik ook minder vatbaar ben/lijk voor andere dingen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 21:32
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
hmm... dat zou dan inderdaad heel goed kunnen. Ik heb idd ook last van pds en ik werk bovendien op een basisschool.
Misschien moet ik toch maar eens naar vitamine-pillen kijken (ik ben daar altijd nogal tegen, maar ja...).
Bedankt iig!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 00:26
Verwijderd
hmmm klote voor je .
Dat is wel lastig om vaak ziek te zijn. Mijn ervaring is (ik ben nooit ziek, maar zie dat bij collega`s) dat mensen dan snel denken "oh daar heb je haar weer."
Maar die 1 dag hoge koorts is wel heel vreemd, zeker als dat steeds terugkeert...
Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die kunnen verzorgen

misschien opper ik nu iets wat niet zo is, maar zou het niet psychisch kunnen zijn?
Iets waar je in 1e instantie niet aan denkt maar toch diep zit?
Ik kan me voorstellen dat als je met een aantal dingen in je hoofd zit, je weerstand ook lager is, of je nu een spastische darm hebt of niet. (dat zal ws ook meespelen, maar je kan je ook afvragen waarom je een spastische darm hebt zonder dat meteen te verklaren uit cellen/genen/foutje van de natuur).

(als je al een spastische darm hebt )

edit : waarom zou je extra 'nep' vitamines nemen als je voldoende vitamines/gezonde voedingsstoffen (zoals je omschrijft) binnen krijgt...en denk je dat iets werkt als je ergens tegen bent?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb dat ook en toen ik een tijdje in de kinderopvang werkte was het echt op z'n hoogtepunt. Ik denk dus dat het werken met kinderen ontzettend veel uitmaakt. Maar op den duur zou het je ook juist een verbeterde weerstand op moeten leveren.

Verder zou je voor die keelontsteking eens naar de huisarts kunnen gaan. De mijne zei me dat ik eens na moest gaan denken over het verwijderen van m'n amandelen. Dat is wel zeer pijnlijk op mijn (en jouw) leeftijd, maar dat is een keelontsteking ook. Hij hield een aantal van 3x zware keelontsteking in een jaar aan, vanaf wanneer je zo'n operatie toch echt moet gaan overwegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:04
Verwijderd
Waarom ben je tegen vitaminepillen? Als je ze alleen gebruikt als aanvulling op een al gezonde voeding, dan kan het weinig kwaad (alleen maar goed, tenzij je teveel gebruikt, houd je dus aan de maximum dosering). Het kan best dat je dmv je voeding toch te weinig vitaminen en mineralen binnen krijgt, ook al eet je in theorie gezond.

Zelf was ik vroeger ook heel vaak ziek (chronisch verkouden, keelontsteking, enz). Op een gegeven moment ben ik enchinea force gaan gebruiken (een homeopathisch iets wat je weerstand verbetert) en sindsdien heb ik amper keelontsteking gehad en is ook de chronische verkoudheid veel minder (vrijwel weg). Ik gebruik nu al jaren geen echinea force meer, maar de chronische verkoudheid en de vele keelontstekingen ed zijn niet meer terug gekomen.

En anders misschien toch eens overleggen met je huisarts...misschien dat die na kan gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:04
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Naojan schreef op 05-04-2007 @ 01:26 :
hmmm klote voor je .
Dat is wel lastig om vaak ziek te zijn. Mijn ervaring is (ik ben nooit ziek, maar zie dat bij collega`s) dat mensen dan snel denken "oh daar heb je haar weer."
Maar die 1 dag hoge koorts is wel heel vreemd, zeker als dat steeds terugkeert...
Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die kunnen verzorgen
Dat vind ik dus ook het vervelende. Mensen nemen je absoluut niet meer serieus. 'jij bent wel vaak ziek he?' JAHAAA...
En lieve mensen... ja, dat wel. Maar die blijven ook niet bezig...


Citaat:
Naojan schreef op 05-04-2007 @ 01:26 :

misschien opper ik nu iets wat niet zo is, maar zou het niet psychisch kunnen zijn?
Iets waar je in 1e instantie niet aan denkt maar toch diep zit?
Ik kan me voorstellen dat als je met een aantal dingen in je hoofd zit, je weerstand ook lager is, of je nu een spastische darm hebt of niet. (dat zal ws ook meespelen, maar je kan je ook afvragen waarom je een spastische darm hebt zonder dat meteen te verklaren uit cellen/genen/foutje van de natuur).

(als je al een spastische darm hebt )
Ja, dat kan natuurlijk. Waar ik nog altijd af en toe mee bezig ben is de dood van mijn vader (van de zomer 5 jaar geleden). Maar ik geloof wel dat ik dat op een 'normale' manier heb afgesloten, ik ben hiervoor ook in therapie geweest en ik ben nu echt gewoon weer gelukkig.
Die spastische darm heb ik trouwens als sinds m'n vierde.

Maar de hoofdvraag is nu dus eigenlijk: hoe moet ik mijn weerstand verhogen (want dat die laag is, is inderdaad duidelijk. Of dat nu komt door iets psychisch of door die spastische darm...)?
Ik weet het echt even niet meer, vandaar dat ik maar naar de vitaminepillen ging.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2007 @ 10:04 :
Waarom ben je tegen vitaminepillen? Als je ze alleen gebruikt als aanvulling op een al gezonde voeding, dan kan het weinig kwaad (alleen maar goed, tenzij je teveel gebruikt, houd je dus aan de maximum dosering). Het kan best dat je dmv je voeding toch te weinig vitaminen en mineralen binnen krijgt, ook al eet je in theorie gezond.

Zelf was ik vroeger ook heel vaak ziek (chronisch verkouden, keelontsteking, enz). Op een gegeven moment ben ik enchinea force gaan gebruiken (een homeopathisch iets wat je weerstand verbetert) en sindsdien heb ik amper keelontsteking gehad en is ook de chronische verkoudheid veel minder (vrijwel weg). Ik gebruik nu al jaren geen echinea force meer, maar de chronische verkoudheid en de vele keelontstekingen ed zijn niet meer terug gekomen.

En anders misschien toch eens overleggen met je huisarts...misschien dat die na kan gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Mijn vitaminepillen zijn nu 5 dagen op en nu ben ik ziek.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:15
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 05-04-2007 @ 10:04 :
Maar de hoofdvraag is nu dus eigenlijk: hoe moet ik mijn weerstand verhogen
Vitaminepillen (waar volgens mij niets mis mee is, het is/wordt mij iig door zoveel artsen en dietisten aangeraden) en iets als echinea force.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-04-2007 @ 10:04 :
Ik heb dat ook en toen ik een tijdje in de kinderopvang werkte was het echt op z'n hoogtepunt. Ik denk dus dat het werken met kinderen ontzettend veel uitmaakt. Maar op den duur zou het je ook juist een verbeterde weerstand op moeten leveren.

Verder zou je voor die keelontsteking eens naar de huisarts kunnen gaan. De mijne zei me dat ik eens na moest gaan denken over het verwijderen van m'n amandelen. Dat is wel zeer pijnlijk op mijn (en jouw) leeftijd, maar dat is een keelontsteking ook. Hij hield een aantal van 3x zware keelontsteking in een jaar aan, vanaf wanneer je zo'n operatie toch echt moet gaan overwegen.
Ik werk nou al bijna 5 jaar met kinderen en in die tijd is het inderdaad veel erger geworden. Wel vraag ik me dan af waar die verbeterde weerstand blijft

mijn amandelen zijn er 4 jaar geleden uitgehaald... Ja, ik weet ook niet wat er nog kan ontsteken in mijn keel, maar het is echt zo
__________________
Tsja

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:29
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2007 @ 10:04 :
Waarom ben je tegen vitaminepillen? Als je ze alleen gebruikt als aanvulling op een al gezonde voeding, dan kan het weinig kwaad (alleen maar goed, tenzij je teveel gebruikt, houd je dus aan de maximum dosering). Het kan best dat je dmv je voeding toch te weinig vitaminen en mineralen binnen krijgt, ook al eet je in theorie gezond.

Zelf was ik vroeger ook heel vaak ziek (chronisch verkouden, keelontsteking, enz). Op een gegeven moment ben ik enchinea force gaan gebruiken (een homeopathisch iets wat je weerstand verbetert) en sindsdien heb ik amper keelontsteking gehad en is ook de chronische verkoudheid veel minder (vrijwel weg). Ik gebruik nu al jaren geen echinea force meer, maar de chronische verkoudheid en de vele keelontstekingen ed zijn niet meer terug gekomen.

En anders misschien toch eens overleggen met je huisarts...misschien dat die na kan gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn.
waarom ik ertegen ben... lastig uit te leggen... Ik ben al 10 min. bezig met deze reply en ik heb nog geen zin om papier
Tis gewoon iets van... ik moet het gewoon uit m'n voeding kunnen halen ofzo...
Ik zal het toch maar eens proberen dan. Ik kan er altijd weer mee stoppen
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 09:40
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 05-04-2007 @ 10:29 :

Tis gewoon iets van... ik moet het gewoon uit m'n voeding kunnen halen ofzo...
Maar kennelijk lukt dat niet of misschien heb je gewoon wel meer nodig. (Het schijnt ook dat veel dingen de meeste van hun vitaminen kwijt zijn als je ze eet, een multivitaminepil heeft dat probleem niet.) En idd, je kunt er altijd weer mee stoppen. Ik zou trouwens ook iets als echinea force proberen...dat heeft mij iig heel erg geholpen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 17:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Laat je keelamandelen eruit halen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ik heb gewoon NOOIT meer keelpijn. Echt geweldig

Het is wel even 2 weken een hel, maar dan heb je ook wat!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 18:26
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-04-2007 @ 18:53 :
Laat je keelamandelen eruit halen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ik heb gewoon NOOIT meer keelpijn. Echt geweldig

Het is wel even 2 weken een hel, maar dan heb je ook wat!
Die zijn er 4 jaar geleden al uitgehaald (en het was idd een hel en t heeft dus blijkbaar niks opgeleverd )
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 18:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Oh sorry Daar heb ik in mijn enthousiasme overheen gelezen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 18:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-04-2007 @ 19:28 :
Oh sorry Daar heb ik in mijn enthousiasme overheen gelezen
geeft niet
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:18
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
snoopy schreef op 05-04-2007 @ 10:29 :
waarom ik ertegen ben... lastig uit te leggen... Ik ben al 10 min. bezig met deze reply en ik heb nog geen zin om papier
Tis gewoon iets van... ik moet het gewoon uit m'n voeding kunnen halen ofzo...
Ik zal het toch maar eens proberen dan. Ik kan er altijd weer mee stoppen
Je kunt ook ipv vitaminepillen enchinea force o.i.d. nemen (zoals leonoor al zei). Dit zit niet in je voeding en is dus echt een aanvulling Zelf heb ik ook PDS en enchineaca werkt bij mij erg goed. Je kunt het bij de drogist halen, maar van VSM of Dr. Vogel (ik weet het niet meer) moest je er 6 per dag ofzo, terwijl je bij de AH pillen kan halen waarvan je er maar 1 per dag mag.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:53
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
snoopy schreef op 05-04-2007 @ 10:29 :
Tis gewoon iets van... ik moet het gewoon uit m'n voeding kunnen halen ofzo...
Ik zal het toch maar eens proberen dan. Ik kan er altijd weer mee stoppen
Ik had ook altijd zoiets van; als je gezond eet heb je het niet nodig. Maar toen werd ik af en toe echt heel moe en lusteloos, en als ik dan een paar dagen vitaminepillen slikte ging het een stuk beter. Toch een of ander spore element (ik gok magnesium of ijzer) wat ik niet genoeg binnenkreeg. Nu neem ik gewoon elke week verspreid er 2, en ik voel me een stuk beter en mijn weerstand is prima
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 16:47
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Heb homeopatisch spul gekocht wat de weerstand moet verhogen. Het heeft ook extra vitamine c, nooit weg natuurlijk Ben benieuwd. Bedankt voor de adviezen!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 21:35
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
een vraagje aan de TS..

Hoe is je mindset? Ben je een optimist, denk je vaak negatief, hoe kijk je tegen dingen aan?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 13:40
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 07-04-2007 @ 22:35 :
een vraagje aan de TS..

Hoe is je mindset? Ben je een optimist, denk je vaak negatief, hoe kijk je tegen dingen aan?
dat wisselt, volgens mij. Soms heb ik periodes dat mijn humeur niet stuk te krijgen is, en soms zit ik in een negatieve spiraal. Het gekke is dat ik juist vaak in een vrolijke periode ziek ben
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 10:07
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Misschien omdat je je dan heel slecht hebt gevoeld en dan is het over en komt alles er (lichamelijk) uit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 11:43
Estar
Estar is offline
Ik heb dat ook, ik krijg sinds 2 jaar een griepprik en bij mij is het echt een heel stuk verminderd. Ik was eerst bijna elke 2 weken wel ziek. Nu is dat echt verminderd naar 1 keer per jaar een week goed ziek. Wat ook echt heel stom is want ik dacht elke keer dat het verkoudheid was. Misschien is dat ook wel een optie voor jou een griepprik proberen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 20:11
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Misschien dat wat meer bacterien opvangt dan als je op kantoor werkt? Ik werk met ouderen, en ik ben nu ook geregeld ziek.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 18:28
towizip
towizip is offline
misschien door ongezonde omgeving??
__________________
friendful=powerful
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
snoopy schreef op 07-04-2007 @ 17:47 :
Heb homeopatisch spul gekocht wat de weerstand moet verhogen.
Doe jezelf een lol en geef je geld eerder uit aan dingen die wel werken. Die griepprik lijkt me bijvoorbeeld een prima suggestie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:53
elledc
elledc is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-04-2007 @ 13:48 :
Doe jezelf een lol en geef je geld eerder uit aan dingen die wel werken. Die griepprik lijkt me bijvoorbeeld een prima suggestie.
waarom zou homeopathie niet werken? enige ervaring misschien?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 14:23
Verwijderd
Homeopathie kan idd prima werken. Ik zie ook niet in waarom je het niet zou kunnen proberen. Als het bij jou niet blijkt te helpen kun je altijd nog iets anders proberen. Helpt het wel, dan is het vrij eenvoudig en vrij 'onbelastend' opgelost.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 16:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-04-2007 @ 13:48 :
Doe jezelf een lol en geef je geld eerder uit aan dingen die wel werken. Die griepprik lijkt me bijvoorbeeld een prima suggestie.
nou ja... die griepprik heb ik dus al eens geprobeerd en dat hielp ook voor geen meter. Ik ben op dit moment op een punt dat ik alles probeer
Er zit iig vitamine c in
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ziek zijn maar wel willen studeren
Snebbeltje
6 12-01-2014 09:52
De Kantine Ben jij vaak ziek?
Le Soleil.
54 29-05-2007 09:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Lichaam & Gezondheid Ziek zijn..
Verwijderd
41 01-06-2005 22:34
Psychologie Niet geaccepteerd worden door ziekte, daarom niet naar school.
kimberley
21 29-03-2004 11:01
Lichaam & Gezondheid Jongens of meisjes met "de ziekte van steinert" of te wel "Dystrophia Myotonica"
Maradinus
0 06-04-2003 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.