![]() |
Onmogelijke liefde?
Hey,
Ik werk in de zorgsector. Om precies te zijn als vrijwilliger in een bejaardentehuis omstreke 's Hertogenbosch. Ik werk daar net een weekje of drie, en het bevalt me uitstekend. De eerste keer dat ik daar kwam werken moest ik meehelpen om kraampjes op te zetten, voor de open dag, die twee of drie weken geleden was. Toen ben ik naar eigen inzicht iets te technisch bezig geweest. Ik werk daar immers als vrijwilliger op het sociale vak, en niet als technische man. De tweede keer was er een diavoorstelling (well, sort of), waarbij ik de drankjes verzorgde, en gezellig praatte met de ouderen. Ik heb daar een meid ontmoet, waarmee ik echt zoiets had van "dit is liefde op het eerste gezicht, damn!". Ze is heel erg mooi, lang zwart haar, prachtige ogen, niet al te groot... Zucht... Maar, nu komt het probleem. Ik heb zelf een soort van faalangst (naast PDD-NOS), en ben *enorm* verlegen. Ik durf niet zo goed op haar af te stappen. Ik weet echt wel dat jezelf zijn het beste is, maar, ik ben ontzettend bang dat als ik eenmaal op haar afstap, ik struikel over mijn eigen woorden (dat overkomt me regelmatig), en dat zou ik niet graag hebben. Heeft er iemand eventueel tips, of een idee hoe dit aan te pakken? |
tja, ik kan alleen zeggen: alvast een beetje bedenken wat je wil zeggen. En als het echt een leuke meid is gaat ze je heus niet meteen uitlachen ofzo als je een beetje over je woorden struikelt...
succes! :) |
Of probeer haar aandacht te trekken met iets grappigs ofzo, dat zorgt voor een luchtige en ontspannen sfeer. Als je haar nou weer een keertje ziet met een activiteit ofzo (weet je eigenlijk wat zij daar doet? Ook vrijwilligster of famlilielid ofzo? Of werkt ze daar?), probeer dan op een kort moment gewoon tussen de werkzaamheden door haar aandacht te trekken met een grappig briefje/kaartje/plaatje bijvoorbeeld. Of probeer haar bij de activiteit zelf te betrekken. Stel dat je bingo doet met de bewoners, nodig haar dan uit om een nummertje voor te lezen ofzo, omdat 'ze dat zo goed kan' met een knipoog naar de bewoners toe. Zo kom je indirect toch met haar in contact, en hoef je niet vol spanning op haar af te lopen.
Maarja, ik weet natuurlijk niet of dat dingen zijn die bij jou passen, voor hetzelfde geldt vind je dat nog veel 'enger'. Ik weet iig wel dat je in contact met bewoners heel snel met een grapje anderen erbij kunt halen, wat contact leggen misschien makkelijker maakt. Stel dat je met een bewoner ergens over in gesprek bent, kun je ook simpel zeggen van 'Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ... daarvan denkt, zullen we het haar eens vragen?'. Als je spelenderwijs de bewoners 'gebruikt' in je contact met haar, zal ze daar snel in meegaan en hoef je niet direct bang te zijn vor afwijzing :) |
( toen ik nog maar een paar regeltjes van je post gelezen had dacht ik serieus waar dat je verliefd was geworden op één van de oudjes :D sorry :o nu weer ontopic dus. )
|
Citaat:
Maar goed, het valt mee ;) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Als ze je leuk vindt, vindt ze het schattig dat je een beetje verlegen bent en over je woorden struikelt.
|
Citaat:
|
.............
bij jou is een liefde al onmogelijk zonder dat je haar hebt gesproken? Nee, lekker zelfverzekerd ben jij! Als je ook maar een beetje kans wilt maken, moet je aan je houding en je uitstraling werken. Dit gaat anders nooit werken. |
Citaat:
love at first and distant sight? |
Hey,
Toch niet erg... als het liefde op het eerste gezicht ( van beide kanten ) is... vindt ze het vast wel grappig als je een beetje valt over je eigen woorden.... te gemaakt lijkt me nooit goed, athans dat is precies wat ik afstotelijk vind. Je kunt voorbijlopen en een knipoog geven, of je tong naar haar uitsteken, of gewoon hoi zeggen.... gewoon af en toe kijken, net zolang tot zij zelf meer tegen je komt zeggen... athans als het een beetje een vlotte meid is haha ... nou ja groetjes hoor x |
Citaat:
Ehm, niet om je uit de droom te helpen ofzo, maar weet je zeker dat ze vrijgezel is? Het zou teleurstellend voor je zijn als ze opeens bezet blijkt als je zoveel moeite hebt gedaan. |
Ik heb zelf PDD-NOS, of iets dat er op lijkt. Mijn advies: zorg dat je een MSN-adres of iets dergelijks krijgt, dan kun je haar beter leren kennen. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan.
|
Eigenlijk zou je moeten inzien dat je angst onterecht is. Waarom ben je bang, je hebt toch niets te verliezen? Wat maakt haar zo anders, ze is toch ook gewoon een mens van vlees en bloed, precies zoals jij? :)
En anders, ik heb het lang op mephostophilis' manier gedaan en het lijkt uitstekend te werken om iemand te leren kennen. Maar uiteindelijk moet je toch een keer naar haar toe, maar misschien is de drempel wat lager als je elkaar een paar keer op msn hebt gesproken. |
Zo'n knappe meid kan bijna alle jongens krijgen. Dus het is beter om haar niet meer te zien, omdat de afwijzing die je krijgt enorm pijn gaat doen.
Knappe vrouwen kiezen immers voor het beste exemplaar man. |
Citaat:
|
shit dude, stap op haar af en praat met er
how hard can it be |
Meisjes willen nog wel eens het uiterlijk boven het innerlijk verkiezen. Hier kun je een slaatje uit slaan als je communicatief niet erg vaardig bent, dus als je bijvoorbeeld PDD-NOS hebt.
Dan moet je wel het geluk hebben dat je eruitziet als de mannen in de Gilette scheerreclames of de modellen in de Wehkamp. Dan is het een kweste van glimlachen en mee uitvragen. |
Citaat:
wahahah |
Whatever voor modeblad dan ook.
|
Citaat:
|
Hey,
Ik vind het wel een ontzettend leuk idee hoor als je het aan die oudere vrouw verteld, maar indd beter zeggen dat je een oogje op iemand hebt, misschien dat dat betreffende meisje dat ook wel leuk vindt om daar dan achter te komen, voor haar ook een beetje speurwerk snap je! Succes hoor groetjes, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daar ga ik dan als blut model |
Als er iets is wat ik niet heb, dan is het wel geld en macht. Nouja, geld heb ik wel, maar niet bijzonder veel. (n) :(
|
Citaat:
En volgens mij heeft Dotcom te vaak te horen gekregen dat hij lelijk is ofzo. Jezus, kies jij altijd de verkeerde meisjes voor jou uit? Zo dramatisch is het écht niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |