Oud 06-04-2007, 22:01
Eternal Fantasy
Eternal Fantasy is offline
Hey,
Ik werk in de zorgsector. Om precies te zijn als vrijwilliger in een bejaardentehuis omstreke 's Hertogenbosch. Ik werk daar net een weekje of drie, en het bevalt me uitstekend. De eerste keer dat ik daar kwam werken moest ik meehelpen om kraampjes op te zetten, voor de open dag, die twee of drie weken geleden was. Toen ben ik naar eigen inzicht iets te technisch bezig geweest. Ik werk daar immers als vrijwilliger op het sociale vak, en niet als technische man. De tweede keer was er een diavoorstelling (well, sort of), waarbij ik de drankjes verzorgde, en gezellig praatte met de ouderen. Ik heb daar een meid ontmoet, waarmee ik echt zoiets had van "dit is liefde op het eerste gezicht, damn!". Ze is heel erg mooi, lang zwart haar, prachtige ogen, niet al te groot... Zucht...

Maar, nu komt het probleem. Ik heb zelf een soort van faalangst (naast PDD-NOS), en ben *enorm* verlegen. Ik durf niet zo goed op haar af te stappen. Ik weet echt wel dat jezelf zijn het beste is, maar, ik ben ontzettend bang dat als ik eenmaal op haar afstap, ik struikel over mijn eigen woorden (dat overkomt me regelmatig), en dat zou ik niet graag hebben.

Heeft er iemand eventueel tips, of een idee hoe dit aan te pakken?
__________________
~Flying on wings of a dream~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2007, 22:05
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
tja, ik kan alleen zeggen: alvast een beetje bedenken wat je wil zeggen. En als het echt een leuke meid is gaat ze je heus niet meteen uitlachen ofzo als je een beetje over je woorden struikelt...

succes!
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 22:15
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Of probeer haar aandacht te trekken met iets grappigs ofzo, dat zorgt voor een luchtige en ontspannen sfeer. Als je haar nou weer een keertje ziet met een activiteit ofzo (weet je eigenlijk wat zij daar doet? Ook vrijwilligster of famlilielid ofzo? Of werkt ze daar?), probeer dan op een kort moment gewoon tussen de werkzaamheden door haar aandacht te trekken met een grappig briefje/kaartje/plaatje bijvoorbeeld. Of probeer haar bij de activiteit zelf te betrekken. Stel dat je bingo doet met de bewoners, nodig haar dan uit om een nummertje voor te lezen ofzo, omdat 'ze dat zo goed kan' met een knipoog naar de bewoners toe. Zo kom je indirect toch met haar in contact, en hoef je niet vol spanning op haar af te lopen.

Maarja, ik weet natuurlijk niet of dat dingen zijn die bij jou passen, voor hetzelfde geldt vind je dat nog veel 'enger'. Ik weet iig wel dat je in contact met bewoners heel snel met een grapje anderen erbij kunt halen, wat contact leggen misschien makkelijker maakt. Stel dat je met een bewoner ergens over in gesprek bent, kun je ook simpel zeggen van 'Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ... daarvan denkt, zullen we het haar eens vragen?'. Als je spelenderwijs de bewoners 'gebruikt' in je contact met haar, zal ze daar snel in meegaan en hoef je niet direct bang te zijn vor afwijzing
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 22:25
Verwijderd
( toen ik nog maar een paar regeltjes van je post gelezen had dacht ik serieus waar dat je verliefd was geworden op één van de oudjes sorry nu weer ontopic dus. )
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 22:36
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 22:25 :
( toen ik nog maar een paar regeltjes van je post gelezen had dacht ik serieus waar dat je verliefd was geworden op één van de oudjes sorry nu weer ontopic dus. )
ja, ik ook
Maar goed, het valt mee
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 09:35
Eternal Fantasy
Eternal Fantasy is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 06-04-2007 @ 22:05 :
tja, ik kan alleen zeggen: alvast een beetje bedenken wat je wil zeggen. En als het echt een leuke meid is gaat ze je heus niet meteen uitlachen ofzo als je een beetje over je woorden struikelt...

succes!
Oke, bedankt, zit zeker wat in . Ik ga het gewoon proberen ...

Citaat:
Thee Muts schreef op 06-04-2007 @ 22:15 :
Of probeer haar aandacht te trekken met iets grappigs ofzo, dat zorgt voor een luchtige en ontspannen sfeer. Als je haar nou weer een keertje ziet met een activiteit ofzo (weet je eigenlijk wat zij daar doet? Ook vrijwilligster of famlilielid ofzo? Of werkt ze daar?), probeer dan op een kort moment gewoon tussen de werkzaamheden door haar aandacht te trekken met een grappig briefje/kaartje/plaatje bijvoorbeeld. Of probeer haar bij de activiteit zelf te betrekken. Stel dat je bingo doet met de bewoners, nodig haar dan uit om een nummertje voor te lezen ofzo, omdat 'ze dat zo goed kan' met een knipoog naar de bewoners toe. Zo kom je indirect toch met haar in contact, en hoef je niet vol spanning op haar af te lopen.

Maarja, ik weet natuurlijk niet of dat dingen zijn die bij jou passen, voor hetzelfde geldt vind je dat nog veel 'enger'. Ik weet iig wel dat je in contact met bewoners heel snel met een grapje anderen erbij kunt halen, wat contact leggen misschien makkelijker maakt. Stel dat je met een bewoner ergens over in gesprek bent, kun je ook simpel zeggen van 'Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ... daarvan denkt, zullen we het haar eens vragen?'. Als je spelenderwijs de bewoners 'gebruikt' in je contact met haar, zal ze daar snel in meegaan en hoef je niet direct bang te zijn vor afwijzing
Ze werkt daar, daar ben ik al wel achter ... Wat betreft de bewoners in betrekken, ik denk dat ik al wel een idee heb. Gisteren was het echt lekker weer buiten, en werd mij gevraagd of ik met de bejaarden wilde gaan wandelen. Een van de oudjes hing een heel verhaal op, en zei dat ik mega zorgzaam en lief was , en zij wilde mij gelijk aan iemand daar (geen bewoonster ) koppelen, maar dat was dan net de verkeerde persoon. Ik denk dat ik haar gewoon ga vertellen dat ik iemand anders op het oogje heb (en wie uiteraard), en vragen of ze me mee wil helpen

Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 22:25 :
( toen ik nog maar een paar regeltjes van je post gelezen had dacht ik serieus waar dat je verliefd was geworden op één van de oudjes sorry nu weer ontopic dus. )
__________________
~Flying on wings of a dream~
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Als ze je leuk vindt, vindt ze het schattig dat je een beetje verlegen bent en over je woorden struikelt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 12:24
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Eternal Fantasy schreef op 07-04-2007 @ 09:35 :

Ze werkt daar, daar ben ik al wel achter ... Wat betreft de bewoners in betrekken, ik denk dat ik al wel een idee heb. Gisteren was het echt lekker weer buiten, en werd mij gevraagd of ik met de bejaarden wilde gaan wandelen. Een van de oudjes hing een heel verhaal op, en zei dat ik mega zorgzaam en lief was , en zij wilde mij gelijk aan iemand daar (geen bewoonster ) koppelen, maar dat was dan net de verkeerde persoon. Ik denk dat ik haar gewoon ga vertellen dat ik iemand anders op het oogje heb (en wie uiteraard), en vragen of ze me mee wil helpen
Of anders zeg je nog niet meteen wie je juist op het oog hebt, maar enkel dat ze je aan de verkeerde wou koppelen. Je zegt enkel dat het iemand is die daar ook rondloopt en dat ze zelf maar moet uitzoeken wie. Dat zal denk ik iets minder geforceerde toestanden geven als jullie in een situatie met drie belanden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 12:27
Drlove
Drlove is offline
.............

bij jou is een liefde al onmogelijk zonder dat je haar hebt gesproken? Nee, lekker zelfverzekerd ben jij! Als je ook maar een beetje kans wilt maken, moet je aan je houding en je uitstraling werken. Dit gaat anders nooit werken.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 08-04-2007 @ 12:27 :
.............

bij jou is een liefde al onmogelijk zonder dat je haar hebt gesproken? Nee, lekker zelfverzekerd ben jij! Als je ook maar een beetje kans wilt maken, moet je aan je houding en je uitstraling werken. Dit gaat anders nooit werken.
ik vind het nog spraakmakender dat er liefde in het spel is zonder haar ooit gesproken te hebben

love at first and distant sight?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:32
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Toch niet erg... als het liefde op het eerste gezicht ( van beide kanten ) is... vindt ze het vast wel grappig als je een beetje valt over je eigen woorden.... te gemaakt lijkt me nooit goed, athans dat is precies wat ik afstotelijk vind.
Je kunt voorbijlopen en een knipoog geven, of je tong naar haar uitsteken, of gewoon hoi zeggen.... gewoon af en toe kijken, net zolang tot zij zelf meer tegen je komt zeggen... athans als het een beetje een vlotte meid is haha ... nou ja groetjes hoor x
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eternal Fantasy schreef op 07-04-2007 @ 09:35 :Wat betreft de bewoners in betrekken, ik denk dat ik al wel een idee heb. Gisteren was het echt lekker weer buiten, en werd mij gevraagd of ik met de bejaarden wilde gaan wandelen. Een van de oudjes hing een heel verhaal op, en zei dat ik mega zorgzaam en lief was , en zij wilde mij gelijk aan iemand daar (geen bewoonster ) koppelen, maar dat was dan net de verkeerde persoon. Ik denk dat ik haar gewoon ga vertellen dat ik iemand anders op het oogje heb (en wie uiteraard), en vragen of ze me mee wil helpen
Haha, dit klinkt net als zo'n romantische komedie.

Ehm, niet om je uit de droom te helpen ofzo, maar weet je zeker dat ze vrijgezel is? Het zou teleurstellend voor je zijn als ze opeens bezet blijkt als je zoveel moeite hebt gedaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 12:13
Verwijderd
Ik heb zelf PDD-NOS, of iets dat er op lijkt. Mijn advies: zorg dat je een MSN-adres of iets dergelijks krijgt, dan kun je haar beter leren kennen. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 14:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Eigenlijk zou je moeten inzien dat je angst onterecht is. Waarom ben je bang, je hebt toch niets te verliezen? Wat maakt haar zo anders, ze is toch ook gewoon een mens van vlees en bloed, precies zoals jij?

En anders, ik heb het lang op mephostophilis' manier gedaan en het lijkt uitstekend te werken om iemand te leren kennen. Maar uiteindelijk moet je toch een keer naar haar toe, maar misschien is de drempel wat lager als je elkaar een paar keer op msn hebt gesproken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:24
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Zo'n knappe meid kan bijna alle jongens krijgen. Dus het is beter om haar niet meer te zien, omdat de afwijzing die je krijgt enorm pijn gaat doen.

Knappe vrouwen kiezen immers voor het beste exemplaar man.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:26
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:24 :
Zo'n knappe meid kan bijna alle jongens krijgen. Dus het is beter om haar niet meer te zien, omdat de afwijzing die je krijgt enorm pijn gaat doen.

Knappe vrouwen kiezen immers voor het beste exemplaar man.
ach niet iedereen vindt hetzelfde mooi. heb ook zo vaak jongens zien kwijlen over de meest lelijke meisjes met snorren enzo... maarja liefde maakt blind
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:29
Verwijderd
shit dude, stap op haar af en praat met er

how hard can it be
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:42
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Meisjes willen nog wel eens het uiterlijk boven het innerlijk verkiezen. Hier kun je een slaatje uit slaan als je communicatief niet erg vaardig bent, dus als je bijvoorbeeld PDD-NOS hebt.

Dan moet je wel het geluk hebben dat je eruitziet als de mannen in de Gilette scheerreclames of de modellen in de Wehkamp.

Dan is het een kweste van glimlachen en mee uitvragen.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:42 :
Meisjes willen nog wel eens het uiterlijk boven het innerlijk verkiezen. Hier kun je een slaatje uit slaan als je communicatief niet erg vaardig bent, dus als je bijvoorbeeld PDD-NOS hebt.

Dan moet je wel het geluk hebben dat je eruitziet als de mannen in de Gilette scheerreclames of de modellen in de Wehkamp.

Dan is het een kweste van glimlachen en mee uitvragen.
de modellen in de wehkamp

wahahah
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:44
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Whatever voor modeblad dan ook.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:44 :
Whatever voor modeblad dan ook.
ja sorry,insidersjoke, alleen de insiders zitten niet op het forum
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 09:06
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Ik vind het wel een ontzettend leuk idee hoor als je het aan die oudere vrouw verteld, maar indd beter zeggen dat je een oogje op iemand hebt, misschien dat dat betreffende meisje dat ook wel leuk vindt om daar dan achter te komen, voor haar ook een beetje speurwerk snap je!

Succes hoor

groetjes,
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:22
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:42 :
Meisjes willen nog wel eens het uiterlijk boven het innerlijk verkiezen. Hier kun je een slaatje uit slaan als je communicatief niet erg vaardig bent, dus als je bijvoorbeeld PDD-NOS hebt.

Dan moet je wel het geluk hebben dat je eruitziet als de mannen in de Gilette scheerreclames of de modellen in de Wehkamp.

Dan is het een kweste van glimlachen en mee uitvragen.
ik weet niet op wat voor meisjes jii valt, maar dat geldt volgens mij alleen voor de veelgenoemde breezers en jonge meiden ( onder de 18)
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 19-04-2007 @ 12:22 :
ik weet niet op wat voor meisjes jii valt, maar dat geldt volgens mij alleen voor de veelgenoemde breezers en jonge meiden ( onder de 18)
Klopt, volgens de laddertheorie is het voornaamste geld en macht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2007 @ 12:25 :
Klopt, volgens de laddertheorie is het voornaamste geld en macht.
godverdomme..

daar ga ik dan als blut model
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2007, 23:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als er iets is wat ik niet heb, dan is het wel geld en macht. Nouja, geld heb ik wel, maar niet bijzonder veel.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2007 @ 12:25 :
Klopt, volgens de laddertheorie is het voornaamste geld en macht.
Wat is het dan bij studenten/scholieren - mensen zonder erg veel geld en macht? Ik zou dan eerder aan populariteit en toch uiterlijk denken.

En volgens mij heeft Dotcom te vaak te horen gekregen dat hij lelijk is ofzo. Jezus, kies jij altijd de verkeerde meisjes voor jou uit? Zo dramatisch is het écht niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:24 :
Zo'n knappe meid kan bijna alle jongens krijgen. Dus het is beter om haar niet meer te zien, omdat de afwijzing die je krijgt enorm pijn gaat doen.

Knappe vrouwen kiezen immers voor het beste exemplaar man.
Iedereen kiest voor het beste exemplaar dat hij of zij krijgen kan (of denkt te kunnen krijgen), dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-04-2007 @ 09:45 :
Wat is het dan bij studenten/scholieren - mensen zonder erg veel geld en macht? Ik zou dan eerder aan populariteit en toch uiterlijk denken.
Uiterlijk speelt dan inderdaad de voornaamste rol, en daarnaast 'novelty', door laddertheorie onder de noemer 'outlaw bikers' geschaard.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 17:02
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-04-2007 @ 09:47 :
Iedereen kiest voor het beste exemplaar dat hij of zij krijgen kan (of denkt te kunnen krijgen), dat lijkt me logisch.
lijkt mij ook. Als je een leuk, knap meisje kan krijgen ga je niet voor het plaatselijke muurbloempje. Waarom met minder tevreden zijn?
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 19:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Drlove schreef op 20-04-2007 @ 17:02 :
lijkt mij ook. Als je een leuk, knap meisje kan krijgen ga je niet voor het plaatselijke muurbloempje. Waarom met minder tevreden zijn?
Ik zou sowieso niet zo snel voor het plaatselijke muurbloempje gaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 20:23
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-04-2007 @ 19:16 :
Ik zou sowieso niet zo snel voor het plaatselijke muurbloempje gaan.
En als je nu de grootste nerd(in) van het dorp/ stad zou zijn? Dan heb je weinig keus.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Onmogelijke liefde
Verwijderd
53 11-07-2005 02:11
Liefde & Relatie Onmogelijke liefdes
Man of Chrome
64 28-08-2004 20:01
Liefde & Relatie Onmogelijke liefde?
SiemdeCyper
38 26-06-2004 12:18
Levensbeschouwing & Filosofie Elementen van de onmogelijke liefde.
Severus
15 27-05-2004 22:10
Verhalen & Gedichten Onmogelijke Liefde
Starley
2 10-02-2004 22:24
Verhalen & Gedichten onmogelijke liefde?!
The one who I am
7 29-11-2001 18:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.