![]() |
probleem met vaste schijf en herstel daarvan
WIE KAN MIJ HELPEN??
er zit een fout op een van mn harde schijven.. hij geeft aan bij het opstarten: pri slave S.M.A.R.T. disk status bad. hierdoor krijg ik een gepiep/geronk. ik heb geprobeerd windows te herstellen of opnieuw te installeren met behulp van herstel-cd. maar bij de installatieprocedure loopt hij vast..wie kan me helpen, want dat ding is best duur..:P het is een scaleo p van fuitisji, 1024mb werkgeheugen proccesor 2.4 opslag 0.5 tb |
Je moet even opzoeken wat het merk van de harde schijf is en dan naar de website van de fabrikant gaan. Meestal kun je daar een image voor een floppy of cd downloaden waarmee je je computer kunt booten en een aparte diskcheck kan laten uitvoeren. Aan de hand daarvan kun je weten of het te repareren valt, of dat je schijf definitief kapot is.
LUH-3417 |
Citaat:
Pri Slave Hard Disk: S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace. Press F1 to resume. Citaat:
Als het goed is probeert de herstelcd een paar bestanden te zoeken op de defecte schijf. Je kan dus beter de hints van s.m.a.r.t (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology) volgen: Backup and Replace. Backup Dus probeer eerst of je met een linuxlivecd (bijvoorbeeld knoppix), de bestanden kan benaderen van je bijna defecte hd om het daarna te backuppen. and Replace Citaat:
Zet dan de computer uit, trek de defecte hd eruit en loop met dat ding (met daarbij een aantal lege dvd'tjes) naar de winkel. Om daar te vragen of ze je bestanden kan backuppen en een vervanger hebben voor deze schijf. |
ik krijg een nieuwe harde schijf van fujitsu siemens..zal dan het probleem zijn opgelost?
|
Ja. Je schijf is gewoon kapot (aan het gaan) en moet dus vervangen worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |