Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 13:57
jongen16arnhem
jongen16arnhem is offline
WIE KAN MIJ HELPEN??
er zit een fout op een van mn harde schijven..
hij geeft aan bij het opstarten: pri slave S.M.A.R.T. disk status bad. hierdoor krijg ik een gepiep/geronk. ik heb geprobeerd windows te herstellen of opnieuw te installeren met behulp van herstel-cd. maar bij de installatieprocedure loopt hij vast..wie kan me helpen, want dat ding is best duur.. het is een scaleo p van fuitisji, 1024mb werkgeheugen proccesor 2.4 opslag 0.5 tb
__________________
je kan me ook mailen..boy1_15@hot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2007, 17:26
Verwijderd
Je moet even opzoeken wat het merk van de harde schijf is en dan naar de website van de fabrikant gaan. Meestal kun je daar een image voor een floppy of cd downloaden waarmee je je computer kunt booten en een aparte diskcheck kan laten uitvoeren. Aan de hand daarvan kun je weten of het te repareren valt, of dat je schijf definitief kapot is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
jongen16arnhem schreef op 19-04-2007 @ 14:57 :
er zit een fout op een van mn harde schijven..
hij geeft aan bij het opstarten: pri slave S.M.A.R.T. disk status bad.
Om precies te zijn zegtie:
Pri Slave Hard Disk: S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace. Press F1 to resume.

Citaat:
jongen16arnhem schreef op 19-04-2007 @ 14:57 :
hierdoor krijg ik een gepiep/geronk.
..ik heb geprobeerd windows te herstellen of opnieuw te installeren met behulp van herstel-cd. maar bij de installatieprocedure loopt hij vast.
Dat gepiep (hele hoge pieptoon) is het teken dat een van je harde schijven langzaam aan het overlijden is.
Als het goed is probeert de herstelcd een paar bestanden te zoeken op de defecte schijf.

Je kan dus beter de hints van s.m.a.r.t (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology) volgen: Backup and Replace.
Backup
Dus probeer eerst of je met een linuxlivecd (bijvoorbeeld knoppix), de bestanden kan benaderen van je bijna defecte hd om het daarna te backuppen.

and Replace
Citaat:
jongen16arnhem schreef op 19-04-2007 @ 14:57 :
ik heb geprobeerd windows te herstellen of opnieuw te installeren met behulp van herstel-cd. maar bij de installatieprocedure loopt hij vast..wie kan me helpen, want dat ding is best duur..
Open de computerkast, kijk waar het vage gepiep vandaan komt.
Zet dan de computer uit, trek de defecte hd eruit en loop met dat ding (met daarbij een aantal lege dvd'tjes) naar de winkel.
Om daar te vragen of ze je bestanden kan backuppen en een vervanger hebben voor deze schijf.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 20-04-2007 om 09:44.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:52
jongen16arnhem
jongen16arnhem is offline
ik krijg een nieuwe harde schijf van fujitsu siemens..zal dan het probleem zijn opgelost?
__________________
je kan me ook mailen..boy1_15@hot
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja. Je schijf is gewoon kapot (aan het gaan) en moet dus vervangen worden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.