![]() |
Waarom geen condoom?
Ik ben reuze benieuwd waarom de mensen die in de poll "ben je bang om condooms te kopen?" hebben gekozen voor "Ik gebruik geen condooms"
|
Ik vrij liever onveilig... :rolleyes: Wat een drama-topic weer dit.
|
ik ben aan de pil en heb een soa-test gedaan, en mijn ex vaste partner ook.
nu doe ik het alleen met mensen waarvan ik weet dat ze ook geen soa's hebben, en anders toch met condoom. |
Poll aangepast, in de hoop op iets meer succes.
Ik heb ze altijd wel in huis voor de zekerheid, maar doordat ik geen wisselende seksuele contacten heb en aan de pil ben, zijn condooms voor mij/ons overbodig. Bij een ONS gebeurt er overigens niets, als er geen condooms gebruikt worden. |
Ik heb wel ergens condooms, maar omdat ik een vaste partner heb vind ik alleen de pil voldoende.
Ik ben trouwens niet bang om condooms te kopen, wel es een keer gedaan, maar totaal geen angst ofzo. Weet je hoeveel mensen er condooms kopen bij een drogist? Daar ga ik dan in mijn eentje toch niet moeilijk over doen? Verder, mocht ik een andere sexpartner hebben en ik vertrouw het niet, als het een onbekende of iets dergelijks is, dan zou ik altijd een condoom gebruiken. |
Condooms liggen wel ergens, maar vaste partner dus de pil is voor ons voldoende.
|
Ik heb een vaste partner, maar met condoom vrijen is ook fijn. Omdat wij beiden vaak geen zin hebben in de rommel opruimen en we beide van fris en schoon houden. Seks zonder condoom gebeurt dan vaker voordat we de douche inspringen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik gebruik gewoon altijd een condoom tenzij ik een vaste partner heb waarvan ik weet dat zij geen soa heeft en niet zwanger kan worden. Mijn laatste vaste vriendin had een spiraaltje met hormonen....de kans dat je dan zwanger wordt is ook klein. En een soa had ze niet.
|
Vaste partner, en ander anticonceptiemiddel..
En het zou inderdaad ook nogal duur worden. |
Voor de mensen met een vaste partner; hebben jullie je dan ook allebei laten testen?
Je kan je partner wel vertrouwen natuurlijk, maar van zijn/haar exen weet je ook niet wat ze hebben uitgespookt. Ik vind dat veel mensen er nog een beetje te laks mee zijn... |
Ik gebruik een ander anticonceptiemiddel én heb een vaste vriend die geen soa heeft. Hij heeft zich niet laten testen maar ik ben zijn eerste vriendin. Ik heb me ook niet laten testen (hij is mijn 2e) omdat hij dat niet nodig vond, maar als ik hem was had ik mij wel gevraagd me te laten testen :P. Want inderdaad, je kunt je vriend(in) wel vertrouwen, maar de ex(en) van je vriend(in) vertrouw en/of ken je lang niet altijd.
|
Citaat:
|
Ander anti-conceptiemiddel. En bij losse seks ALTIJD condoom.
|
Citaat:
|
Zonder voelt fijner en is minder gedoe tijdens. Met condoom is minder gedoe (lees: geklieder) erna.
Aangezien ik even pil loos door het leven ga moeten we (helaas) wel aan de condooms. |
Citaat:
|
Bijna altijd zonder, ook met eenmalige vrouwtjes. Op de een of andere manier gebeurd het altijd onverwachts en heb ik ze niet bij me. En als je de eerste keer zonder doet, doe je het de tweede keer ook. Misschien stom , maar ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan nog een boeiende uitslag worden... En ontopic: Ik heb een vaste partner, gebruik een ander anticonceptiemiddelen een testje is ook netjes gedaan. Overigens ook niet bang om condooms te halen. Vind het juist leuk om er dan uitgebreid de tij voor te nemen :) |
Citaat:
Maar ja, dat misschien zeg je slechts totdat je erachter komt dat je sterft of onvruchtbaar wordt door een SOA natuurlijk. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tuurlijk, als je het alleen maar onveilig doet, met mensen die zelf ook een wild onveilig seksleven hebben, dan is de kans groot. Maar lijkt mij toch niet dat iedereen di ehet onveilig doet, daarom ook meteen perse een drager is van een SOA.. |
Ik weet niet voor alles cijfers, maar in Amsterdam heeft 3 % van de 15-25jarigen chlamydia en als je seks hebt met iemand met chlamydia is er een kans van ongeveer 85 % per keer dat je het ook krijgt. Nu is chlamydia wel de meest voorkomende soa in Nederland, maar natuurlijk niet de enige; de op-1-na meest voorkomende soa is herpes, het lijkt mij niet onredelijk om aan te nemen dat dat dan bij 2 % voorkomt, gonorroe komt vrijwel evenveel voor als herpes, dus ook 2 %. En dan zijn er nog genitale wratten en trichomonas, dat komt wat minder voor, en syfilis, hepatitis B en HIV, die zijn vrij zeldzaam (gelukkig maar, want dat zijn nou net de drie dodelijke soa's). Natuurlijk overlappen die groepen met elkaar, want als je één soa hebt ben je ook vatbaarder voor een andere, maar ik denk dat we dus wel kunnen aannemen dat in elk geval onder de Amsterdamse jongeren minstens één op de twintig een soa heeft.
|
Citaat:
Jammer dat de optie: "Ik gebruik wel condooms" er niet bij staat. Het topic gaat wel over het andere, maar ik voel me zo buiten gesloten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Al bijna 7 jaar een vaste partner, daarom alleen de pil.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat ik aan de pil ben en er zeker van ben dat mijn vriend/ik geen soa hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Condoom en pil dus. |
De voordelen van condooms wegen in een vast relatie wat mij betreft echt niet op tegen de nadelen.
|
Citaat:
Dus als je nu geen kinderen wil, raad ik je aan om per direct te stoppen met dat voor het zingen de kerk uit gaan. (De kans dat een meisje toch zwanger wordt is zo'n 20%. Dat is echt heel erg groot.) |
nouja, het kan geen kwaad om voor het zingen de kerk uit te gaan, dus er mee stoppen is niet per se nodig, maar je hebt er alleen vrijwel niets aan (behalve dan dat je gestressed seks hebt en een grotere kans op impotentie na je 40e) dus als je een zwangerschap wil voorkomen zul je er toch echt condoom en/of een ander anticonceptiemiddel bij moeten doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben gegaan voor "ik heb nooit seks"
|
Citaat: