Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Als je geen condooms koopt, waarom dan niet?
Ik gebruik een ander anti-conceptiemiddel 59 54.13%
Ik vrij liever zonder condoom 30 27.52%
Ik heb nooit seks 13 11.93%
Mijn partner heeft ze altijd mee 7 6.42%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 11:48
Nichy
Nichy is offline
Ik ben reuze benieuwd waarom de mensen die in de poll "ben je bang om condooms te kopen?" hebben gekozen voor "Ik gebruik geen condooms"

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:52
Fayette
Ik vrij liever onveilig... Wat een drama-topic weer dit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:54
tuttebel
tuttebel is offline
ik ben aan de pil en heb een soa-test gedaan, en mijn ex vaste partner ook.
nu doe ik het alleen met mensen waarvan ik weet dat ze ook geen soa's hebben, en anders toch met condoom.
Oud 24-04-2007, 11:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Poll aangepast, in de hoop op iets meer succes.

Ik heb ze altijd wel in huis voor de zekerheid, maar doordat ik geen wisselende seksuele contacten heb en aan de pil ben, zijn condooms voor mij/ons overbodig.

Bij een ONS gebeurt er overigens niets, als er geen condooms gebruikt worden.
Oud 24-04-2007, 12:09
Verwijderd
Ik heb wel ergens condooms, maar omdat ik een vaste partner heb vind ik alleen de pil voldoende.

Ik ben trouwens niet bang om condooms te kopen, wel es een keer gedaan, maar totaal geen angst ofzo. Weet je hoeveel mensen er condooms kopen bij een drogist? Daar ga ik dan in mijn eentje toch niet moeilijk over doen?

Verder, mocht ik een andere sexpartner hebben en ik vertrouw het niet, als het een onbekende of iets dergelijks is, dan zou ik altijd een condoom gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:04
Verwijderd
Condooms liggen wel ergens, maar vaste partner dus de pil is voor ons voldoende.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:17
Young Predator
Young Predator is offline
Ik heb een vaste partner, maar met condoom vrijen is ook fijn. Omdat wij beiden vaak geen zin hebben in de rommel opruimen en we beide van fris en schoon houden. Seks zonder condoom gebeurt dan vaker voordat we de douche inspringen.
Oud 24-04-2007, 14:22
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 24-04-2007 @ 14:17 :
Ik heb een vaste partner, maar met condoom vrijen is ook fijn. Omdat wij beiden vaak geen zin hebben in de rommel opruimen en we beide van fris en schoon houden. Seks zonder condoom gebeurt dan vaker voordat we de douche inspringen.
Sjonge, dure relatie is dat dan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:19
juno
juno is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 24-04-2007 @ 14:17 :
Fris en schoon betekent voor mij dat we dan beide net onder de douche vandaan komen....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:32
remy476
remy476 is offline
ik gebruik gewoon altijd een condoom tenzij ik een vaste partner heb waarvan ik weet dat zij geen soa heeft en niet zwanger kan worden. Mijn laatste vaste vriendin had een spiraaltje met hormonen....de kans dat je dan zwanger wordt is ook klein. En een soa had ze niet.
Oud 24-04-2007, 16:01
Verwijderd
Vaste partner, en ander anticonceptiemiddel..
En het zou inderdaad ook nogal duur worden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 16:12
knir
knir is offline
Voor de mensen met een vaste partner; hebben jullie je dan ook allebei laten testen?

Je kan je partner wel vertrouwen natuurlijk, maar van zijn/haar exen weet je ook niet wat ze hebben uitgespookt. Ik vind dat veel mensen er nog een beetje te laks mee zijn...
Oud 24-04-2007, 16:25
Verwijderd
Ik gebruik een ander anticonceptiemiddel én heb een vaste vriend die geen soa heeft. Hij heeft zich niet laten testen maar ik ben zijn eerste vriendin. Ik heb me ook niet laten testen (hij is mijn 2e) omdat hij dat niet nodig vond, maar als ik hem was had ik mij wel gevraagd me te laten testen . Want inderdaad, je kunt je vriend(in) wel vertrouwen, maar de ex(en) van je vriend(in) vertrouw en/of ken je lang niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 16:47
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 24-04-2007 @ 17:01 :
En het zou inderdaad ook nogal duur worden.
Is verder gewoon onnodig/onhandig zolang het niet hoeft.
Oud 24-04-2007, 18:22
Muchacha
Muchacha is offline
Ander anti-conceptiemiddel. En bij losse seks ALTIJD condoom.
Oud 24-04-2007, 18:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oud 24-04-2007, 18:29
Qimm
Qimm is offline
Zonder voelt fijner en is minder gedoe tijdens. Met condoom is minder gedoe (lees: geklieder) erna.
Aangezien ik even pil loos door het leven ga moeten we (helaas) wel aan de condooms.
Oud 24-04-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
knir schreef op 24-04-2007 @ 17:12 :
Voor de mensen met een vaste partner; hebben jullie je dan ook allebei laten testen?

Je kan je partner wel vertrouwen natuurlijk, maar van zijn/haar exen weet je ook niet wat ze hebben uitgespookt. Ik vind dat veel mensen er nog een beetje te laks mee zijn...
Nee, want ik was zijn eerste en hij eh, zo ongeveer de mijne (en die jongen in kwestie was vreselijk nog-maagd dus ook geen risico daar ).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:38
Drlove
Drlove is offline
Bijna altijd zonder, ook met eenmalige vrouwtjes. Op de een of andere manier gebeurd het altijd onverwachts en heb ik ze niet bij me. En als je de eerste keer zonder doet, doe je het de tweede keer ook. Misschien stom , maar ja.
Oud 24-04-2007, 18:50
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Drlove schreef op 24-04-2007 @ 18:38 :
Misschien stom ,
Misschien? Ik zou me maar es laten tesen op het een en ander....
Oud 24-04-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 24-04-2007 @ 19:38 :
Bijna altijd zonder, ook met eenmalige vrouwtjes. Op de een of andere manier gebeurd het altijd onverwachts en heb ik ze niet bij me. En als je de eerste keer zonder doet, doe je het de tweede keer ook. Misschien stom , maar ja.
En jij bent echt 23?
Kan nog een boeiende uitslag worden...

En ontopic:
Ik heb een vaste partner, gebruik een ander anticonceptiemiddelen een testje is ook netjes gedaan.
Overigens ook niet bang om condooms te halen. Vind het juist leuk om er dan uitgebreid de tij voor te nemen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Misschien stom , maar ja.
Mischien zeg je...

Maar ja, dat misschien zeg je slechts totdat je erachter komt dat je sterft of onvruchtbaar wordt door een SOA natuurlijk.
Oud 24-04-2007, 20:49
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Lompe vrouwen waar jij het bed mee deelt Als je er geen bij hebt, doe je het gewoon niet of ga je er kopen. Door 'mensen zoals jij' verspreiden de ziektes zich als de pest. T is jouw leven, gelukkig maar. No offence verder hoor, maar dat gaat gewoon mijn koppie niet in
Oud 24-04-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2007 @ 21:49 :
Lompe vrouwen waar jij het bed mee deelt Als je er geen bij hebt, doe je het gewoon niet of ga je er kopen. Door 'mensen zoals jij' verspreiden de ziektes zich als de pest. T is jouw leven, gelukkig maar. No offence verder hoor, maar dat gaat gewoon mijn koppie niet in
Aan de andere kant, is die kans statistisch gezien zo hoog, dat als je met iemand het bed in duikt zonder voorbehoedsmiddel, dat je meteen herpes(noem maar 's wat) aan je hebt hangen?
Tuurlijk, als je het alleen maar onveilig doet, met mensen die zelf ook een wild onveilig seksleven hebben, dan is de kans groot.
Maar lijkt mij toch niet dat iedereen di ehet onveilig doet, daarom ook meteen perse een drager is van een SOA..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 07:24
Verwijderd
Ik weet niet voor alles cijfers, maar in Amsterdam heeft 3 % van de 15-25jarigen chlamydia en als je seks hebt met iemand met chlamydia is er een kans van ongeveer 85 % per keer dat je het ook krijgt. Nu is chlamydia wel de meest voorkomende soa in Nederland, maar natuurlijk niet de enige; de op-1-na meest voorkomende soa is herpes, het lijkt mij niet onredelijk om aan te nemen dat dat dan bij 2 % voorkomt, gonorroe komt vrijwel evenveel voor als herpes, dus ook 2 %. En dan zijn er nog genitale wratten en trichomonas, dat komt wat minder voor, en syfilis, hepatitis B en HIV, die zijn vrij zeldzaam (gelukkig maar, want dat zijn nou net de drie dodelijke soa's). Natuurlijk overlappen die groepen met elkaar, want als je één soa hebt ben je ook vatbaarder voor een andere, maar ik denk dat we dus wel kunnen aannemen dat in elk geval onder de Amsterdamse jongeren minstens één op de twintig een soa heeft.

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 07:26.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 08:10
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-04-2007 @ 08:24 :
Ik weet niet voor alles cijfers, maar in Amsterdam heeft 3 % van de 15-25jarigen chlamydia en als je seks hebt met iemand met chlamydia is er een kans van ongeveer 85 % per keer dat je het ook krijgt. Nu is chlamydia wel de meest voorkomende soa in Nederland, maar natuurlijk niet de enige; de op-1-na meest voorkomende soa is herpes, het lijkt mij niet onredelijk om aan te nemen dat dat dan bij 2 % voorkomt, gonorroe komt vrijwel evenveel voor als herpes, dus ook 2 %. En dan zijn er nog genitale wratten en trichomonas, dat komt wat minder voor, en syfilis, hepatitis B en HIV, die zijn vrij zeldzaam (gelukkig maar, want dat zijn nou net de drie dodelijke soa's). Natuurlijk overlappen die groepen met elkaar, want als je één soa hebt ben je ook vatbaarder voor een andere, maar ik denk dat we dus wel kunnen aannemen dat in elk geval onder de Amsterdamse jongeren minstens één op de twintig een soa heeft.
Dan wordt ik wederom bevestigd dat ik blij ben niet in Amsterdam te wonen!

Jammer dat de optie: "Ik gebruik wel condooms" er niet bij staat. Het topic gaat wel over het andere, maar ik voel me zo buiten gesloten.
Oud 25-04-2007, 09:15
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 25-04-2007 @ 00:11 :
Aan de andere kant, is die kans statistisch gezien zo hoog, dat als je met iemand het bed in duikt zonder voorbehoedsmiddel, dat je meteen herpes(noem maar 's wat) aan je hebt hangen?
Tuurlijk, als je het alleen maar onveilig doet, met mensen die zelf ook een wild onveilig seksleven hebben, dan is de kans groot.
Maar lijkt mij toch niet dat iedereen di ehet onveilig doet, daarom ook meteen perse een drager is van een SOA..
Je hebt maar één keer nodig om iets op te lopen he. Als die ene het onveilig met je doet, kan die dat ook met anderen onveilig doen. Ik weet niet hoe hoog de kansen liggen om een SOA op te lopen, de kans op HIV lijkt me echter vrij klein maar ik heb ook geen zin om elke keer na onveilige seks naar de dokter te hollen om een SOA test (want dat is het enige dat me gerust kan stellen). Dat het eens éénmalig gebeurd zonder kan ik 'begrijpen' (al zal ik het nooit doen, hoop ik ) maar bijna elke keer onveilig vind ik het wel een beetje zoeken
Oud 25-04-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 25-04-2007 @ 09:10 :
Dan wordt ik wederom bevestigd dat ik niet blij ben in Amsterdam te wonen!
Maar ja, dat het in a'dam zoveel is,d at is misschien ook weer linkbaar aan het breezerseksgebeuren uit het andere topic. Bij mensen die het sowieso niet zo nauw nemen met wat ze het bed in duiken, en dat voor diensten doen, zal dat idd wel vaker voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 10:57
Verwijderd
Al bijna 7 jaar een vaste partner, daarom alleen de pil.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:28
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2007 @ 21:49 :
hmm daarmee oordeel je wel iets te snel. Ten eerste weet je niet met wat voor vrouwen ik bed deel en met hoeveel ik het bed heb gedeeld. De echte sletjes die de hele stad hebben gehad, laat ik aan me voorbij gaan. Ik doe niks meisje dat op vrijdag met mij ligt te krikken en zaterdag weer met een andere gast. Het vergt meestal wel enige tijd en ken de meisjes altijd al wel een tijdje. Meestal is het ook niet eenmalig maar vaker. En sowieso klaarkomen in het meisje slaan we over.
Oud 25-04-2007, 12:38
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Drlove schreef op 25-04-2007 @ 13:28 :
hmm daarmee oordeel je wel iets te snel. Ten eerste weet je niet met wat voor vrouwen ik bed deel en met hoeveel ik het bed heb gedeeld. De echte sletjes die de hele stad hebben gehad, laat ik aan me voorbij gaan. Ik doe niks meisje dat op vrijdag met mij ligt te krikken en zaterdag weer met een andere gast. Het vergt meestal wel enige tijd en ken de meisjes altijd al wel een tijdje. Meestal is het ook niet eenmalig maar vaker. En sowieso klaarkomen in het meisje slaan we over.
Ik heb gewoon een portemonnay waar ze inpassen op een discrete manier. Tenzij ze em helemaal ondersteboven kieperen, vind je de condoom niet
Oud 25-04-2007, 12:42
Verwijderd
Citaat:
En sowieso klaarkomen in het meisje slaan we over.
En jij bent 23? Daar is niets veiligs aan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:11
Verwijderd
Omdat ik aan de pil ben en er zeker van ben dat mijn vriend/ik geen soa hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:48
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2007 @ 13:42 :
En jij bent 23? Daar is niets veiligs aan.
wordt ze in ieder geval niet zwanger van.
Oud 25-04-2007, 15:51
Verwijderd
Citaat:
En sowieso klaarkomen in het meisje slaan we over.
Ik weet gewoon echt serieus niet of ik nu moet lachen of schrikken hiervan
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 25-04-2007 @ 16:48 :
:')
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je dat serieus geloofd, no offence, maar dan zou ik je toch ten sterkste aanraden een paar objectieve bronnen over seksuele educatie op te zoeken. Ik dacht serieus dat dergelijke mythen al jaren uitgestorven waren nadat het onderwijs de geruchtenmachine en de kerkelijke doctrine overbodig gemaakt had.
Oud 25-04-2007, 16:10
Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Sjonge, dure relatie is dat dan
het kost wat geld ja, maar ik vind de kosten meevallen.

Citaat:
Fris en schoon betekent voor mij dat we dan beide net onder de douche vandaan komen....
dat ligt er geheel aan waar ik klaarkom. Je kunt me namelijk niet wijsmaken dat je het fris vindt, dat net iemand in je klaar gekomen is (nadat je gedoucht hebt, het is dan toch frisser om daarna te douchen of gewoon nogmaals te douchen)
Oud 25-04-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Young Predator schreef op 25-04-2007 @ 17:10 :

dat ligt er geheel aan waar ik klaarkom. Je kunt me namelijk niet wijsmaken dat je het fris vindt, dat net iemand in je klaar gekomen is (nadat je gedoucht hebt, het is dan toch frisser om daarna te douchen of gewoon nogmaals te douchen)
Of alleen je tussen je benen te wassen, natuurlijk. Het gaat me een beetje ver om voor én na de seks onder de douche te springen..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:40
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
Je kunt me namelijk niet wijsmaken dat je het fris vindt, dat net iemand in je klaar gekomen is.
Idd, ik vind het maar naar, dat gesmeer. + Geen soa's natuurlijk.
Condoom en pil dus.
Oud 25-04-2007, 16:42
Verwijderd
De voordelen van condooms wegen in een vast relatie wat mij betreft echt niet op tegen de nadelen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Oh jawel hoor. Er is niet veel nodig om zwanger te raken; een beetje voorvocht is genoeg.
Dus als je nu geen kinderen wil, raad ik je aan om per direct te stoppen met dat voor het zingen de kerk uit gaan.
(De kans dat een meisje toch zwanger wordt is zo'n 20%. Dat is echt heel erg groot.)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:46
Verwijderd
nouja, het kan geen kwaad om voor het zingen de kerk uit te gaan, dus er mee stoppen is niet per se nodig, maar je hebt er alleen vrijwel niets aan (behalve dan dat je gestressed seks hebt en een grotere kans op impotentie na je 40e) dus als je een zwangerschap wil voorkomen zul je er toch echt condoom en/of een ander anticonceptiemiddel bij moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:

Fris niet nee, maar ik vind het ook niet vies ofzo. Bovendien ben ik na de seks toch dermate bezweet dat ik me sowieso niet 100% fris voel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 25-04-2007 @ 17:46 :
nouja, het kan geen kwaad om voor het zingen de kerk uit te gaan, dus er mee stoppen is niet per se nodig, maar je hebt er alleen vrijwel niets aan (behalve dan dat je gestressed seks hebt en een grotere kans op impotentie na je 40e) dus als je een zwangerschap wil voorkomen zul je er toch echt condoom en/of een ander anticonceptiemiddel bij moeten doen.
Als je geen kinderen wil, kan het wel kwaad, want de kans op een zwangerschap is vrij groot. Een condoom omdoen is vele malen makkelijker, goedkoper en veiliger (mits goed gebruikt, natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2007 @ 17:49 :
Als je geen kinderen wil, kan het wel kwaad, want de kans op een zwangerschap is vrij groot. Een condoom omdoen is vele malen makkelijker, goedkoper en veiliger (mits goed gebruikt, natuurlijk).
De kans op kinderen is mét terugtrekken niet groter dan zónder terugtrekken. Dus je kunt best terugtrekken, als je dat leuk vindt oid, het helpt alleen niet tegen conceptie.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:15
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nala schreef op 25-04-2007 @ 15:51 :
Ik weet gewoon echt serieus niet of ik nu moet lachen of schrikken hiervan
Ik schrik hier wel van. Dat is toch gewoon érg dat je zo slecht geinformeerd bent...
Oud 25-04-2007, 20:26
Mephisto
Mephisto is offline
Ik ben gegaan voor "ik heb nooit seks"
Oud 25-04-2007, 20:36
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 25-04-2007 @ 21:26 :
Ik ben gegaan voor "ik heb nooit seks"

grapjas

Regels voor berichten