![]() |
Herexamen MAVO-D
Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar examen doen op MAVO-C niveau, en omdat ik er heel erg tegenop zie om MBO te doen wil ik graag doorleren, en dat op HAVO-niveau. Nou las ik op wikipedia (:rolleyes: ) dat je voor de doostroming van MAVO naar HAVO alle vakken op MAVO-D niveau moet doen (theoretische leerweg) en ik doe jammer genoeg MAVO-C. Maar ik las, als je met goede cijfers slaagt voor het MAVO-C examen mag je het herexamen op een iets hogere trap doen (MAVO-D dus), en als je voor dat examen slaagt (met laagste cijfer een 7) mag je wel doorstromen naar HAVO. Dus mijn vraag aan jullie is ''Denken jullie dat dit nog legaal/mogelijk is om HERexamens te doen op een hogere trap dan dat je altijd leerde. En heeft een van jullie hier ervaring mee, als dit überhaupt al mogelijk is? Groeten. ;) |
MAVO is toch afgeschaft...?
|
Citaat:
MAVO-C (wat ik nu doe) is de VMBO kader/gemengde leerweg. MAVO-D (waarop ik HERexamens wil doen) is VMBO de theoretische leerweg. |
up :(
|
Citaat:
En niet zo ongeduldig, hier gaat het allemaal niet a la minute. :) |
Citaat:
:P |
:(
|
Ik neem aan dat het niet mogelijk is, aangezien je schoolexamens ook niet op TL niveau waren en je dus geen geldig cijfer kan krijgen. Je kan volgend jaar staatsexamen VMBO-TL doen en dan op die manier je diploma krijgen.
|
Sowieso kan je maar voor één vak herexamen doen en niet voor alle vakken (even los van het niveau), ik denk dus niet dat wat je wilt mogelijk is.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51. |