![]() |
Da Capo
Da Capo
1. door de geur van zon op huid, uren traag schuifelen als oude vrouwen over het plein, de klok in stilte siëst, bessen zwaar zwanger, boeren strepen kerven in de aarde die wolkt van opvliegend stro en melancholie in de avond 2. van lege straten glinsterend als olie, vallen weke kleuren in sluipende kilte van verkortende dagen het vliegenraam op stal, terrastafeltjes ingeklapt en wachtend, gakkende ganzen in vogelvlucht weg door wind die in kale kruinen woelt, maken kerkhofblommen zich op want 3. te koud om handschoenen te vergeten verkleumde handen en soep, vervriest adem en vijver dicht, ijskristallen verstillen op ruiten van auto’s die ’s morgens sputterend niet starten willen, dekbedwarmte die laat slapen want om zeven uur is het nog veel te nacht 4. maar voor het eerst satijnen lakens, dauw parelt van een nog frisse ochtend met gebloemde jurken, witgerande tenen en bleke benen die huiveren om zoveel overmoed van de kat met verlangen in haar kop en licht nog niet lui is, |
Dit vind ik zeker wel wat hebben (y). Ben je nieuw hier? De eerste twee delen zijn ontzettend sterk, daarna zwakt het gevoel wat af vind ik.
boeren strepen kerven in de aarde die wolkt van opvliegend stro en melancholie in de avond ... van lege straten glinsterend als olie, vallen weke kleuren in sluipende kilte van verkortende dagen het vliegenraam op stal, wahhw :) blijf schrijven jij! tot zover mijn nutteloos commentaar, misschien bedenk ik later nog wat nieuws. |
Bedankt voor je reactie. Ben niet echt nieuw, heb al eens een gedicht gepost (http://forum.scholieren.com/showthre...ght=schilderij) Schrijf alleen niet zoveel.
En het is zeker geen nutteloos commentaar, heb er wat aan :) Groetjes |
Ik vind het erg geslaagd, meteen toen ik dit topic opende sprak je structuur me enorm aan. :)
In de eerste strofe voel ik de zinnen wat raar aan. Ik zou ervan maken: "door de geur van zon op huid schuifelen uren traag als ...", ofwel heb ik ik jouw bedoeling gewoon niet door. Moet de komma in de laatste regel geen punt zijn? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |