![]() |
Valeriaan
hallo lieve iedereen !
heb even een vraagje ! ik heb erg last van stress, examenvrees en faal angst en ben vaak onrustig als ik een examen aan het maken ben. Nou heb ik gehoord over een pil valeriaan, en heb hem ook vandaag gekocht, maar wil graag van jullie weten of jullie het wel eens gebruikt hebben en of het werkt ! heeft het ook bijwerkingen enzo? alvast erg bedankt ! liefs, koosje :) |
Ik zou het nu gaan uittesten.
Dan weet je nu al wat voor een effect het op je heeft in plaats van net voor je wiskunde tentamen ;x. |
Je kunt er suf of slaperig van worden, vooral als de dosis te hoog is. Kijk goed in de bijsluiter wat de dosis moet zijn en hoe je het moet innemen. Als je klein en/of licht bent, kan het zijn dat je minder moet nemen dan de aanbevolen dosis, omdat je anders bijwerkingen krijgt. En het is hoe dan ook handig om het eerst een keertje te proberen als je gewoon thuis zit.
|
In de eerste en tweede toetsweek van dit jaar heb ik het regelmatig gebruikt, maar echt effect merken deed ik niet. In de derde toetsweek heb ik het daarom ook niet gebruikt en die week ging fantastisch (nou is het verband niet geheel duidelijk). Ik zit nu echt heel erg onstpannen voor mijn examens en ben ook niet van plan dit spul te gebruiken (ook geen andere middelen), omdat het voor me gevoel niet werkt en ik er blijkbaar makkelijk zonder kan.
Succes! |
Er bestaat ook zoiets als Bach rescue spray, iets homeopatisch, moet je maar even zoeken op internet.
|
als je geloofd in valeriaan werkt het :)
|
Je moet valeriaan extra sterk nemen, want daar is een andere stof aan toegevoegd... de normale valeriaan werkt echt niet, veel te slap...
Valeriaan maakt je alleen wat rustiger, tenminste, dat staat op de verpakking... Als je het minimaal 2 uur voor het slapen inneemt, merk je het wel een klein beetje, anders niet... Maar je kan het iig gerust innemen, wees niet bang dat je tijdens je examen in slaap valt... |
En als je later tentamens hebt op een hbo of uni word je dan een valeriaan-addict? or what?
|
Van valeriaan heb ik gehoord dat het juist zo handig is omdat het geen bijwerkingen heeft en je er dus juist NIET suf van wordt en dat het goed is voor (rij)examens, als je zenuwappig bent.
|
Valeriaan werkt rustgevend en kalmerend, en er staat toch heel duidelijk in de bijsluiter dat je er suf van kan worden als je teveel slikt.
Maar goed, zelf heb ik het bij mijn vwo-examens gebruikt (ik geloof alleen bij de eerste), maar ik had niet het idee dat het echt werkte. |
Russen zweren bij valeriaan, maar of het voor jouw werkt hangt af van je geloof erin.
|
Placebo?
|
Dat het niet suf maakt; bron : http://www.bewustgezond.nl/alg/stres...FShUEAodSQuj2Q
|
Ik heb het vandaag ook gehaald. Ben benieuwd. :)
Moet je het elke dag nemen ofzo? Want er staat 3 maal daags innemen. Werkt het anders niet? |
Ga je later in je werk ook altijd valeriaan slikken als het wat drukker wordt?
|
ik wordt er echt onnoemlijk slaperig van, niet prettig :(
|
Citaat:
|
Hoeveel uur voor de toets moet je ze pakken? ....
|
zelf zweer ik sinds vlak voor mn rijexamen bij Passiflora. Das hetzelfde principe, bestaat ook vooral uit valeriaan, maar zitten ook nog een aantal andere dingen in (gewoon een random potje met 200 pillen van A. Vogel). Werkt voor mij erg goed, bij het rijexamen, de examens e.a.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43. |