![]() |
[PC Algemeen] Pc valt uit binnen 10 min
Mijn computer valt uit enkele minuten na het opstarten. Hij lijkt eerst normaal te werken, ik kan op het internet, geen foutmeldingen, ik kan anti-virus en anti-spyware laten draaien (vind niets trouwens), ..
Na vijf minuten begint hij langzaamaan te crashen. Internet explorer valt uit (mozilla blijft wel werken overigens), ik kan niet meer op de taakbalk klikken of naar het bureaublad gaan, als ik ctrl+alt+del druk gebeurt er niets.. Iemand een idee aan wat dit kan liggen of hoe ik de oorzaak kan achterhalen? Nog een detail: hij start zichzelf gewoon terug op nadat hij is uitgevallen |
Volg ff deze stappenplan
|
Klinkt als oververhitting met de optie van automatische reboot aan. Stofzuigen en fans controleren doet over het algemeen idd wonderen.
|
idd grote kans dat dit de temperatuur van je pc is.
ff stofzuigen, de fans proper maken, zien dat die niet te dicht bij verwarming staat, mss eens kijken naar processen die plots heel hoog draaien (task manager, processes) mss dat er een tooltje op gekomen is dat je pc automatisch laat crashen (zoals Bloodhound). temperatuur van je processor/moederboard etc nakijken. kan je doen via enkele tooltjes. oa: Everest Motherboard Monitor en zoals freyk al zei, zet die automatisch herstarten af, dan zal je wel een blauw scherm krijgen, maar de foutcode daarop zal je ongetwijfeld wel kunnen terugvinden op google :) succes! |
dat hebben wij ook wel eens, maar heel weinig.
is dit ook hetzelfde probleem? (wij hebben het 1 op de 20 keer als ik de pc opstart). |
Sorry ben een weekje weggeweest. Ik heb de pc dus opengemaakt, maar er zat zoals ik verwachtte niks van stof in. (een vriend heeft me enkele weken geleden volledig schoongemaakt)
De tooltjes die hierboven staan kan ik niet gebruiken, tegen dat ik ze heb gedownload begint de pc te crashen en kan ik ze niet installeren. Er verscheen inderdaad nu een blauw scherm, maar het probleem is dat het maar voor de helft op het scherm kwam, dus ik heb ook maar de helft kunnen lezen. Er stond iets van ..E_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x0000050 (0xDE1746DC, 0X00000000, 0X804E7005, 0X00000000) Meer heb ik niet kunnen lezen, behalve wat uitleg over dat er een fout is opgetreden, alle hardware en software nakijken, .. |
Volgens dit artikel zou het spyware kunnen zijn. En hier nog wat meer uitleg en mogelijke oorzaken.
|
Hi
je kan normaal de volledige foutmelding terugvinden in de EventViewer. start - run/uitvoeren: eventvwr dan op OK of Enter klikken. Daar moet je in de linker zijde eens op die items klikken, rechts kom je dan ergens een rood rondje met wit kruis tegen (ERROR). Dubbelklik op die regel en je krijgt extra info. Kijk daar eens tussen of daar zo'n foutmelding tussenzit dat je gekregen hebt, en als het lukt mag je die hier posten, met enkele codes dat daarin staan kan je wel veel info terugvinden op google ofzo. succes Wikipedia beschrijving van Event Viewer http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ent_Viewer.png |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |