Oud 12-05-2007, 11:26
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Mijn computer valt uit enkele minuten na het opstarten. Hij lijkt eerst normaal te werken, ik kan op het internet, geen foutmeldingen, ik kan anti-virus en anti-spyware laten draaien (vind niets trouwens), ..

Na vijf minuten begint hij langzaamaan te crashen. Internet explorer valt uit (mozilla blijft wel werken overigens), ik kan niet meer op de taakbalk klikken of naar het bureaublad gaan, als ik ctrl+alt+del druk gebeurt er niets..

Iemand een idee aan wat dit kan liggen of hoe ik de oorzaak kan achterhalen?

Nog een detail: hij start zichzelf gewoon terug op nadat hij is uitgevallen
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2007, 12:03
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Volg ff deze stappenplan
  1. Computer van het stroom afhalen.
  2. Open je computer en zuig alle stof weg.
  3. zet de stroom er weer op en zet je computer aan
  4. Controleer of alle ventilatortjes werken.
  5. Eenmaal opgestart klik met de rechtermuisknop op mijncomputer -> eigenschappen ->tabblad geavanceerd, -> opstart- en herstel instellingen -> daar vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".
  6. Bekijk de registraties van je logboeken: start -> uitvoeren -> eventvwr
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 12-05-2007 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 21:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Klinkt als oververhitting met de optie van automatische reboot aan. Stofzuigen en fans controleren doet over het algemeen idd wonderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:19
deefeketje
deefeketje is offline
idd grote kans dat dit de temperatuur van je pc is.

ff stofzuigen, de fans proper maken, zien dat die niet te dicht bij verwarming staat, mss eens kijken naar processen die plots heel hoog draaien (task manager, processes) mss dat er een tooltje op gekomen is dat je pc automatisch laat crashen (zoals Bloodhound).

temperatuur van je processor/moederboard etc nakijken.
kan je doen via enkele tooltjes.

oa:
Everest
Motherboard Monitor

en zoals freyk al zei, zet die automatisch herstarten af, dan zal je wel een blauw scherm krijgen, maar de foutcode daarop zal je ongetwijfeld wel kunnen terugvinden op google

succes!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:30
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
dat hebben wij ook wel eens, maar heel weinig.
is dit ook hetzelfde probleem?
(wij hebben het 1 op de 20 keer als ik de pc opstart).
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 14:36
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Sorry ben een weekje weggeweest. Ik heb de pc dus opengemaakt, maar er zat zoals ik verwachtte niks van stof in. (een vriend heeft me enkele weken geleden volledig schoongemaakt)

De tooltjes die hierboven staan kan ik niet gebruiken, tegen dat ik ze heb gedownload begint de pc te crashen en kan ik ze niet installeren.

Er verscheen inderdaad nu een blauw scherm, maar het probleem is dat het maar voor de helft op het scherm kwam, dus ik heb ook maar de helft kunnen lezen.

Er stond iets van ..E_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x0000050 (0xDE1746DC, 0X00000000, 0X804E7005, 0X00000000)

Meer heb ik niet kunnen lezen, behalve wat uitleg over dat er een fout is opgetreden, alle hardware en software nakijken, ..
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 14:44
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Volgens dit artikel zou het spyware kunnen zijn. En hier nog wat meer uitleg en mogelijke oorzaken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:05
deefeketje
deefeketje is offline
Hi

je kan normaal de volledige foutmelding terugvinden in de EventViewer.

start - run/uitvoeren: eventvwr
dan op OK of Enter klikken.

Daar moet je in de linker zijde eens op die items klikken, rechts kom je dan ergens een rood rondje met wit kruis tegen (ERROR). Dubbelklik op die regel en je krijgt extra info. Kijk daar eens tussen of daar zo'n foutmelding tussenzit dat je gekregen hebt, en als het lukt mag je die hier posten, met enkele codes dat daarin staan kan je wel veel info terugvinden op google ofzo.

succes

Wikipedia beschrijving van Event Viewer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.