Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   sterilisatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=158512)

~Sjeherazade~ 14-07-2002 13:32

sterilisatie

'llo,
m'n vriend zegt al een tijdje dat hij zich wil laten steriliseren en gaat het waarschijnlijk ook echt laten doen.
Zijn redenen daarvoor zijn: dan hoef ik niet meer aan de pil, en dan moet hij geen kinderen op deze materialistische etc. wereld zetten.
Ik vind: okee het is ZIJN leven; ik kan toch niet beslissen over zijn lichaam. Maar ik denk dat ik ooit misschien wél kinderen wil (ook al ben ik nu te jong om daarover te beslissen en ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat het ooit wel eens gedaan kàn raken tussen ons, maar toch...)
Ik zou het toch ook egoïstisch vinden van mezelf om het hem te verbieden ofzo.
Hoe zouden jullie reageren?

je$u$ crust 14-07-2002 13:40

je vriend is dom... je kan toch lekker aan de pil blijven krijg je toch ook geen kinderen... hoe kan hij nu al weten dat hij later geen kinders wil... je zou voor de gein eens een statestiekje moeten opzoeken waarin vermeld staat hoeveel van de mensen die vroeger gezegd hebben geen kinderen te willen ze nu toch hebben en er heel erg gelukkig mee zijn...
realisieer hij zich wel dat zo een operatie onomkeerbaar is?

~Sjeherazade~ 14-07-2002 13:46

Citaat:

je$u$ crust schreef:
je vriend is dom... je kan toch lekker aan de pil blijven krijg je toch ook geen kinderen... hoe kan hij nu al weten dat hij later geen kinders wil... je zou voor de gein eens een statestiekje moeten opzoeken waarin vermeld staat hoeveel van de mensen die vroeger gezegd hebben geen kinderen te willen ze nu toch hebben en er heel erg gelukkig mee zijn...
realisieer hij zich wel dat zo een operatie onomkeerbaar is?

Wel zo'n operatie is naar 't schijnt 50 % omkeerbaar maar ja dan zit je nog altijd met die andere 50 %. En het is niet dat hij er nog niet over heeft nagedacht; hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...Hij houdt wel erg van kinderen en kan er ook heel goed mee omgaan (mijn babysitkindertjes zijn dol op hem ghehe), maar dan zou hij liever de voorrang geven aan kinderen die ouders nodig hebben, zoals weeskinderen adopteren ofzo.

je$u$ crust 14-07-2002 13:50

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef:

Wel zo'n operatie is naar 't schijnt 50 % omkeerbaar maar ja dan zit je nog altijd met die andere 50 %. En het is niet dat hij er nog niet over heeft nagedacht; hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...Hij houdt wel erg van kinderen en kan er ook heel goed mee omgaan (mijn babysitkindertjes zijn dol op hem ghehe), maar dan zou hij liever de voorrang geven aan kinderen die ouders nodig hebben, zoals weeskinderen adopteren ofzo.

mja maar goed als je geen kinderen wil krijgen kan je toch ook gewoon voorbehoedsmiddelen nemen.. is dat zo een probleem :s?

maar goed ik kan me voorstellen dat jij hier mee zit, en ik zou je zelf neits anders kunnen aanraden dan er grondig met hem over te praten en ook jouw kant van het verhaal laten horen en dan samen een oplossing zoeken...

MissBi@tch 14-07-2002 19:04

als hij er al zo lang over denkt zal ie er wel zeker van zijn! het is zijn keuze denk ik..maar toch wel vervelend als je later wel kinderen wil en je blijft bij mekaar dat hij ze dan niet kan krijgen :confused:

Field 14-07-2002 19:33

Wat een ....

Kinderen rulezzzzz

ZHAzha 17-07-2002 11:05

Ik weet niet hoe oud je vriend is.. maar misschien krijgt hij er later spijt van?? alhoewel je kan het wel weer terug draaien zodat je wel weer kids kunt maken.
OPzich kun je hem nergens toe dwingen.. maar praat erover hoe jij er over denkt.

LM 17-07-2002 11:23

Dom van hem, hoe oud is hij eigelijk? :confused:

Uneksia 17-07-2002 15:13

tja. ik denk niet dat ik het dom vind. Als hij serieus ervan overtuigd is dat hij zelf geen kinderen wilt is het wel een goeie oplossing voor makkelijk veilige seks.

Ik zou het zelf ergens jammer vinden als ik zelf kinderen zou willen (wat niet het geval is), maar proberen te respecteren aangezien je iemand niet tot kinderen kan dwingen als diegene echt niet wilt.

Signy 17-07-2002 15:36

Citaat:

ZHAzha schreef:
Ik weet niet hoe oud je vriend is..
Citaat:

LoveMaster schreef:
Dom van hem, hoe oud is hij eigelijk? :confused:
Citaat:

~Sjeherazade~ schreef:
hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...
LEZEN mensen.... lezen...

youriw 17-07-2002 17:24

ik vind het wel een beetje bot om het als voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, dus dat je het doet maar als je geen zin meer hebt het zo even terugdraait

terugdraaien is een optie die je alleen gebruikt als je je echt bedenkt

kirsten 17-07-2002 17:27

Zoiets is meestal nog wel repareerbaar... Dus echt zo dom in dat nog niet.

En anders kan hij nog altijd vlak voor de operatie nog snel eens naar de spermabank gaan... :D

youriw 17-07-2002 17:33

tjs, dat kan natuurlijk ook :)

youriw 17-07-2002 17:38

wat niet is kan nog komen, neem niet van die drastische maatregelen zou ik zeggen, er zijn tussenoplossingen

Rerisen Phoenix 18-07-2002 00:21

voordelen van spermabank zijn wel dat je kinderen gezonde genen hebben....

maar ik zou hem maar laten beslissen. - 10 jaar vind ik genoeg om een dergelijke beslissing te nemen

Freyja 18-07-2002 00:30

Ik zou het hem toch afraden. Mijn ouders hebben dat ooit ook gedacht, dat ze nooit kinderen zouden willen, maar ze zijn toch overduidelijk van gedachten veranderd :D

Ow jah, d'r is een heel goed argument om wel kinderen te nemen: Als niemand meer kinderen wil krijgen omdat de wereld zo slecht is, voor wie wil je dan vechten om de wereld beter te maken?

:)

Bentley1983 18-07-2002 01:16

Citaat:

terror koe schreef:
nou ja... ik en mijn vriend hebben allebei best wel een schurfthekel aan kinderen (nou ja vooral hij eigenlijk, maar ik zou er echt niet aan moeten denken om kinderen te hebben)
MUTS !!

Je bent 16, wat lul je nou.

youriw 18-07-2002 07:46

Citaat:

Bentley1983 schreef:
MUTS !!

Je bent 16, wat lul je nou.

jezus! dat kan je toch ook wel op een andere manier brengen ...

~Sjeherazade~ 18-07-2002 09:53

Citaat:

Signy schreef:

LEZEN mensen.... lezen...

gheh 27 dus :D

~Sjeherazade~ 18-07-2002 09:55

Citaat:

terror koe schreef:
mijn gesteriliseerde vader heeft een tijdje terug toch nog een kind gekregen.. (wel na een terug-draai-operatie uiteraard) dus je kan je nog wel bedenken.
ik zou er niks op tegen hebben als mn vriend zich zou laten steriliseren. hoef ik me ook niet meer druk te maken als ik weer eens de pil vergeet :D

en jij zelf? zou jij jezelf ooit laten steriliseren? just curiosity...

~Sjeherazade~ 18-07-2002 09:56

Citaat:

youriw schreef:
wat niet is kan nog komen, neem niet van die drastische maatregelen zou ik zeggen, er zijn tussenoplossingen
ja dat dacht ik er dus ook van :)

girlmetwijdebroeken 18-07-2002 10:14

Mijn vader heeft zich ook laten steriliseren. Dat hebben m'n ouders samen besloten. Ze hebben 3 kinderen blijven voor de rest van hun leven bij elkaar (najah je hebt natuurlijk nooit die garantie) en ze willen gewoon niet nog meer kinderen. That's it

Dit vind ik een prima reden om te beslissen of je je wilt laten steriliseren of niet. Andere redenszijn er voor mij eigenlijk niet.

Je kan het hem inderdaad neit verbieden. Maar heb je jouw mening eigenlijk al aan hem verteld? begrijpt hij jou niet?

Triloxigen 18-07-2002 11:03

bij mannen kan het weer ongedaan worden gemaakt
bij vrouwen niet

Freyja 18-07-2002 13:32

Citaat:

McLaren schreef:
bij mannen kan het weer ongedaan worden gemaakt
bij vrouwen niet

Als er klemmetjes op de eileiders worden gezet wel.

Obli 18-07-2002 13:38

als ie toch al zo tegen al dat materialistische gedoe is waarom kiest hij dan eerder voor een operatie dan een voorbehoedsmiddel. :confused:

mathfreak 18-07-2002 15:24

Citaat:

Obli schreef:
als ie toch al zo tegen al dat materialistische gedoe is waarom kiest hij dan eerder voor een operatie dan een voorbehoedsmiddel. :confused:
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100 % betrouwbaar wat het voorkomen van zwangerschap betreft, dus misschien kiest hij er daarom wel voor om zich te laten steriliseren.

Obli 18-07-2002 15:55

klinkt als een erg onzeker persoon als dat de reden zou zijn.

~Sjeherazade~ 18-07-2002 17:36

Citaat:

Obli schreef:
Ik zie niet in wat er materialistischer is aan een operatie dan aan een voorbehoedsmiddel... :confused:

jnieuwelaar 18-07-2002 18:12

Dat is dan heel dom van hem, zo'n operatie is bijna niet onomkeerbaar. Je zult ook later niet zo gauw een vriendin vinden die geen kinderen wil, dus dat moet dan wel een schok voor ze zijn.

Freyja 18-07-2002 18:15

Citaat:

mathfreak schreef:

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100 % betrouwbaar wat het voorkomen van zwangerschap betreft, dus misschien kiest hij er daarom wel voor om zich te laten steriliseren.

Zelfs dat is niet helemaal veilig... klemmetjes ed kunnen per ongeluk loslaten, zaadleiders kunnen weer aan elkaar groeien...

MissKiss1985 18-07-2002 20:08

Het is zijn eigen keus maar ik snap volledig wat jij bedoelt. Het is idd omkeerbaar maar als dat gebeurt is de kans zeker niet 100% dat hij kinderen kan krijgen daar gaan dan eerst veel testen aan af. En het is heeel pijnlijk heb ik gehoord van iemand die dat gedaan heeft.

Rerisen Phoenix 18-07-2002 22:03

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Dat is dan heel dom van hem, zo'n operatie is bijna niet onomkeerbaar. Je zult ook later niet zo gauw een vriendin vinden die geen kinderen wil, dus dat moet dan wel een schok voor ze zijn.
hoezo? - hij hoeft het dan toch niet te vertellen?
en dat is toch niet iets waar snel aan wordt gedacht denk ik... als hij geen kinderen wil en vrouw wel en hij is gesteriliseerd en vrouw weet dat niet dan zit hij vooral in het begin gebakken... - zo opvallend is het ook niet... 1 op de 7 paren heeft moeite met kinderen krijgen. En dokters hebben doktersgeheim...

Maar langer dan 10 jaar werkt dit denk ik niet

jnieuwelaar 18-07-2002 22:31

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:

hoezo? - hij hoeft het dan toch niet te vertellen?
en dat is toch niet iets waar snel aan wordt gedacht denk ik... als hij geen kinderen wil en vrouw wel en hij is gesteriliseerd en vrouw weet dat niet dan zit hij vooral in het begin gebakken... - zo opvallend is het ook niet... 1 op de 7 paren heeft moeite met kinderen krijgen. En dokters hebben doktersgeheim...

Maar langer dan 10 jaar werkt dit denk ik niet

Nah lijkt me wel dat je zoiets vertelt. Want het is toch zo dat er dan ook helemaal geen vocht uit de penis komt tijdens het klaarkomen. Dat valt best op.

Bentley1983 18-07-2002 23:23

helemaal geen vocht.???
Geen zaad bedoel je.

Er komt nog wel vocht. Prostaat, remember.

correct me if I am wrong.

Field 19-07-2002 08:49

Citaat:

youriw schreef:
jezus! dat kan je toch ook wel op een andere manier brengen ...
nee k vind dat Bentley1983 gelijk hebt, ik reageerde psies t zelfde

:mad: stomme mensen hier

~Sjeherazade~ 19-07-2002 11:01

Citaat:

Bentley1983 schreef:
helemaal geen vocht.???
Geen zaad bedoel je.

Er komt nog wel vocht. Prostaat, remember.

correct me if I am wrong.

idd er komt wél nog vocht :)

~Sjeherazade~ 19-07-2002 11:06

Citaat:

Field schreef:

nee k vind dat Bentley1983 gelijk hebt, ik reageerde psies t zelfde

:mad: stomme mensen hier

Olé gaan we weer bekrompen doen...sommige mensen willen een kind en sommige mensen nu eenmaal niet en sinds wanneer hoef je daar stom voor te zijn?...Als zij geen kinderen wil, wees blij; dan is er des te meer plaats voor de uwe :rolleyes: .

jnieuwelaar 19-07-2002 18:04

trouwens het isniet steriliseren, maar castereren. :D

Obli 19-07-2002 18:45

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
trouwens het isniet steriliseren, maar castereren. :D
fout :)

Castreren:

een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door verwijdering van de zaadballen

Steriliseren:

mensen of dieren onvruchtbaar maken door operatief ingrijpen of door bestraling

jnieuwelaar 19-07-2002 19:29

Citaat:

Obli schreef:

fout :)

Castreren:

een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door verwijdering van de zaadballen

Steriliseren:

mensen of dieren onvruchtbaar maken door operatief ingrijpen of door bestraling

hmm wist ik niet. Dacht dat het onvruchtbaar maken van de vrouw sterilisatie was en bij de man castratie.

Ach ja. Ik heb ooit de castratie van een paard meegemaakt. Is best luguber en de dag erop namen we die ballen mee naar school in de handschoen van de dierenarts. Nou die lekte dus :D

Obli 19-07-2002 19:32

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

hmm wist ik niet. Dacht dat het onvruchtbaar maken van de vrouw sterilisatie was en bij de man castratie.

Ach ja. Ik heb ooit de castratie van een paard meegemaakt. Is best luguber en de dag erop namen we die ballen mee naar school in de handschoen van de dierenarts. Nou die lekte dus :D

ROFL :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.