![]() |
sterilisatie
'llo,
m'n vriend zegt al een tijdje dat hij zich wil laten steriliseren en gaat het waarschijnlijk ook echt laten doen. Zijn redenen daarvoor zijn: dan hoef ik niet meer aan de pil, en dan moet hij geen kinderen op deze materialistische etc. wereld zetten. Ik vind: okee het is ZIJN leven; ik kan toch niet beslissen over zijn lichaam. Maar ik denk dat ik ooit misschien wél kinderen wil (ook al ben ik nu te jong om daarover te beslissen en ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat het ooit wel eens gedaan kàn raken tussen ons, maar toch...) Ik zou het toch ook egoïstisch vinden van mezelf om het hem te verbieden ofzo. Hoe zouden jullie reageren? |
je vriend is dom... je kan toch lekker aan de pil blijven krijg je toch ook geen kinderen... hoe kan hij nu al weten dat hij later geen kinders wil... je zou voor de gein eens een statestiekje moeten opzoeken waarin vermeld staat hoeveel van de mensen die vroeger gezegd hebben geen kinderen te willen ze nu toch hebben en er heel erg gelukkig mee zijn...
realisieer hij zich wel dat zo een operatie onomkeerbaar is? |
Citaat:
|
Citaat:
maar goed ik kan me voorstellen dat jij hier mee zit, en ik zou je zelf neits anders kunnen aanraden dan er grondig met hem over te praten en ook jouw kant van het verhaal laten horen en dan samen een oplossing zoeken... |
als hij er al zo lang over denkt zal ie er wel zeker van zijn! het is zijn keuze denk ik..maar toch wel vervelend als je later wel kinderen wil en je blijft bij mekaar dat hij ze dan niet kan krijgen :confused:
|
Wat een ....
Kinderen rulezzzzz |
Ik weet niet hoe oud je vriend is.. maar misschien krijgt hij er later spijt van?? alhoewel je kan het wel weer terug draaien zodat je wel weer kids kunt maken.
OPzich kun je hem nergens toe dwingen.. maar praat erover hoe jij er over denkt. |
Dom van hem, hoe oud is hij eigelijk? :confused:
|
tja. ik denk niet dat ik het dom vind. Als hij serieus ervan overtuigd is dat hij zelf geen kinderen wilt is het wel een goeie oplossing voor makkelijk veilige seks.
Ik zou het zelf ergens jammer vinden als ik zelf kinderen zou willen (wat niet het geval is), maar proberen te respecteren aangezien je iemand niet tot kinderen kan dwingen als diegene echt niet wilt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik vind het wel een beetje bot om het als voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, dus dat je het doet maar als je geen zin meer hebt het zo even terugdraait
terugdraaien is een optie die je alleen gebruikt als je je echt bedenkt |
Zoiets is meestal nog wel repareerbaar... Dus echt zo dom in dat nog niet.
En anders kan hij nog altijd vlak voor de operatie nog snel eens naar de spermabank gaan... :D |
tjs, dat kan natuurlijk ook :)
|
wat niet is kan nog komen, neem niet van die drastische maatregelen zou ik zeggen, er zijn tussenoplossingen
|
voordelen van spermabank zijn wel dat je kinderen gezonde genen hebben....
maar ik zou hem maar laten beslissen. - 10 jaar vind ik genoeg om een dergelijke beslissing te nemen |
Ik zou het hem toch afraden. Mijn ouders hebben dat ooit ook gedacht, dat ze nooit kinderen zouden willen, maar ze zijn toch overduidelijk van gedachten veranderd :D
Ow jah, d'r is een heel goed argument om wel kinderen te nemen: Als niemand meer kinderen wil krijgen omdat de wereld zo slecht is, voor wie wil je dan vechten om de wereld beter te maken? :) |
Citaat:
Je bent 16, wat lul je nou. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn vader heeft zich ook laten steriliseren. Dat hebben m'n ouders samen besloten. Ze hebben 3 kinderen blijven voor de rest van hun leven bij elkaar (najah je hebt natuurlijk nooit die garantie) en ze willen gewoon niet nog meer kinderen. That's it
Dit vind ik een prima reden om te beslissen of je je wilt laten steriliseren of niet. Andere redenszijn er voor mij eigenlijk niet. Je kan het hem inderdaad neit verbieden. Maar heb je jouw mening eigenlijk al aan hem verteld? begrijpt hij jou niet? |
bij mannen kan het weer ongedaan worden gemaakt
bij vrouwen niet |
Citaat:
|
als ie toch al zo tegen al dat materialistische gedoe is waarom kiest hij dan eerder voor een operatie dan een voorbehoedsmiddel. :confused:
|
Citaat:
|
klinkt als een erg onzeker persoon als dat de reden zou zijn.
|
Citaat:
|
Dat is dan heel dom van hem, zo'n operatie is bijna niet onomkeerbaar. Je zult ook later niet zo gauw een vriendin vinden die geen kinderen wil, dus dat moet dan wel een schok voor ze zijn.
|
Citaat:
|
Het is zijn eigen keus maar ik snap volledig wat jij bedoelt. Het is idd omkeerbaar maar als dat gebeurt is de kans zeker niet 100% dat hij kinderen kan krijgen daar gaan dan eerst veel testen aan af. En het is heeel pijnlijk heb ik gehoord van iemand die dat gedaan heeft.
|
Citaat:
en dat is toch niet iets waar snel aan wordt gedacht denk ik... als hij geen kinderen wil en vrouw wel en hij is gesteriliseerd en vrouw weet dat niet dan zit hij vooral in het begin gebakken... - zo opvallend is het ook niet... 1 op de 7 paren heeft moeite met kinderen krijgen. En dokters hebben doktersgeheim... Maar langer dan 10 jaar werkt dit denk ik niet |
Citaat:
|
helemaal geen vocht.???
Geen zaad bedoel je. Er komt nog wel vocht. Prostaat, remember. correct me if I am wrong. |
Citaat:
:mad: stomme mensen hier |
Citaat:
|
Citaat:
|
trouwens het isniet steriliseren, maar castereren. :D
|
Citaat:
Castreren: een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door verwijdering van de zaadballen Steriliseren: mensen of dieren onvruchtbaar maken door operatief ingrijpen of door bestraling |
Citaat:
Ach ja. Ik heb ooit de castratie van een paard meegemaakt. Is best luguber en de dag erop namen we die ballen mee naar school in de handschoen van de dierenarts. Nou die lekte dus :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |