Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2002, 13:32
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
'llo,
m'n vriend zegt al een tijdje dat hij zich wil laten steriliseren en gaat het waarschijnlijk ook echt laten doen.
Zijn redenen daarvoor zijn: dan hoef ik niet meer aan de pil, en dan moet hij geen kinderen op deze materialistische etc. wereld zetten.
Ik vind: okee het is ZIJN leven; ik kan toch niet beslissen over zijn lichaam. Maar ik denk dat ik ooit misschien wél kinderen wil (ook al ben ik nu te jong om daarover te beslissen en ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat het ooit wel eens gedaan kàn raken tussen ons, maar toch...)
Ik zou het toch ook egoïstisch vinden van mezelf om het hem te verbieden ofzo.
Hoe zouden jullie reageren?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 13:40
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
je vriend is dom... je kan toch lekker aan de pil blijven krijg je toch ook geen kinderen... hoe kan hij nu al weten dat hij later geen kinders wil... je zou voor de gein eens een statestiekje moeten opzoeken waarin vermeld staat hoeveel van de mensen die vroeger gezegd hebben geen kinderen te willen ze nu toch hebben en er heel erg gelukkig mee zijn...
realisieer hij zich wel dat zo een operatie onomkeerbaar is?
Oud 14-07-2002, 13:46
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
je vriend is dom... je kan toch lekker aan de pil blijven krijg je toch ook geen kinderen... hoe kan hij nu al weten dat hij later geen kinders wil... je zou voor de gein eens een statestiekje moeten opzoeken waarin vermeld staat hoeveel van de mensen die vroeger gezegd hebben geen kinderen te willen ze nu toch hebben en er heel erg gelukkig mee zijn...
realisieer hij zich wel dat zo een operatie onomkeerbaar is?
Wel zo'n operatie is naar 't schijnt 50 % omkeerbaar maar ja dan zit je nog altijd met die andere 50 %. En het is niet dat hij er nog niet over heeft nagedacht; hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...Hij houdt wel erg van kinderen en kan er ook heel goed mee omgaan (mijn babysitkindertjes zijn dol op hem ghehe), maar dan zou hij liever de voorrang geven aan kinderen die ouders nodig hebben, zoals weeskinderen adopteren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 13:50
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:

Wel zo'n operatie is naar 't schijnt 50 % omkeerbaar maar ja dan zit je nog altijd met die andere 50 %. En het is niet dat hij er nog niet over heeft nagedacht; hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...Hij houdt wel erg van kinderen en kan er ook heel goed mee omgaan (mijn babysitkindertjes zijn dol op hem ghehe), maar dan zou hij liever de voorrang geven aan kinderen die ouders nodig hebben, zoals weeskinderen adopteren ofzo.
mja maar goed als je geen kinderen wil krijgen kan je toch ook gewoon voorbehoedsmiddelen nemen.. is dat zo een probleem ?

maar goed ik kan me voorstellen dat jij hier mee zit, en ik zou je zelf neits anders kunnen aanraden dan er grondig met hem over te praten en ook jouw kant van het verhaal laten horen en dan samen een oplossing zoeken...
Oud 14-07-2002, 19:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als hij er al zo lang over denkt zal ie er wel zeker van zijn! het is zijn keuze denk ik..maar toch wel vervelend als je later wel kinderen wil en je blijft bij mekaar dat hij ze dan niet kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:33
Field
Field is offline
Wat een ....

Kinderen rulezzzzz
Oud 17-07-2002, 11:05
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik weet niet hoe oud je vriend is.. maar misschien krijgt hij er later spijt van?? alhoewel je kan het wel weer terug draaien zodat je wel weer kids kunt maken.
OPzich kun je hem nergens toe dwingen.. maar praat erover hoe jij er over denkt.
Oud 17-07-2002, 11:23
LM
LM is offline
Dom van hem, hoe oud is hij eigelijk?
Oud 17-07-2002, 15:13
Uneksia
Uneksia is offline
tja. ik denk niet dat ik het dom vind. Als hij serieus ervan overtuigd is dat hij zelf geen kinderen wilt is het wel een goeie oplossing voor makkelijk veilige seks.

Ik zou het zelf ergens jammer vinden als ik zelf kinderen zou willen (wat niet het geval is), maar proberen te respecteren aangezien je iemand niet tot kinderen kan dwingen als diegene echt niet wilt.
Oud 17-07-2002, 15:36
Signy
Signy is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ik weet niet hoe oud je vriend is..
Citaat:
LoveMaster schreef:
Dom van hem, hoe oud is hij eigelijk?
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
hij is nu 27 en denkt er al meer dan 10 jaar zo over...
LEZEN mensen.... lezen...
Oud 17-07-2002, 17:24
youriw
youriw is offline
ik vind het wel een beetje bot om het als voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, dus dat je het doet maar als je geen zin meer hebt het zo even terugdraait

terugdraaien is een optie die je alleen gebruikt als je je echt bedenkt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:27
kirsten
kirsten is offline
Zoiets is meestal nog wel repareerbaar... Dus echt zo dom in dat nog niet.

En anders kan hij nog altijd vlak voor de operatie nog snel eens naar de spermabank gaan...
Oud 17-07-2002, 17:33
youriw
youriw is offline
tjs, dat kan natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:38
youriw
youriw is offline
wat niet is kan nog komen, neem niet van die drastische maatregelen zou ik zeggen, er zijn tussenoplossingen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:21
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
voordelen van spermabank zijn wel dat je kinderen gezonde genen hebben....

maar ik zou hem maar laten beslissen. - 10 jaar vind ik genoeg om een dergelijke beslissing te nemen
Oud 18-07-2002, 00:30
Verwijderd
Ik zou het hem toch afraden. Mijn ouders hebben dat ooit ook gedacht, dat ze nooit kinderen zouden willen, maar ze zijn toch overduidelijk van gedachten veranderd

Ow jah, d'r is een heel goed argument om wel kinderen te nemen: Als niemand meer kinderen wil krijgen omdat de wereld zo slecht is, voor wie wil je dan vechten om de wereld beter te maken?

Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 01:16
Bentley1983
Bentley1983 is offline
Citaat:
terror koe schreef:
nou ja... ik en mijn vriend hebben allebei best wel een schurfthekel aan kinderen (nou ja vooral hij eigenlijk, maar ik zou er echt niet aan moeten denken om kinderen te hebben)
MUTS !!

Je bent 16, wat lul je nou.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 07:46
youriw
youriw is offline
Citaat:
Bentley1983 schreef:
MUTS !!

Je bent 16, wat lul je nou.
jezus! dat kan je toch ook wel op een andere manier brengen ...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 09:53
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Signy schreef:

LEZEN mensen.... lezen...
gheh 27 dus
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 09:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
terror koe schreef:
mijn gesteriliseerde vader heeft een tijdje terug toch nog een kind gekregen.. (wel na een terug-draai-operatie uiteraard) dus je kan je nog wel bedenken.
ik zou er niks op tegen hebben als mn vriend zich zou laten steriliseren. hoef ik me ook niet meer druk te maken als ik weer eens de pil vergeet
en jij zelf? zou jij jezelf ooit laten steriliseren? just curiosity...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 09:56
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
youriw schreef:
wat niet is kan nog komen, neem niet van die drastische maatregelen zou ik zeggen, er zijn tussenoplossingen
ja dat dacht ik er dus ook van
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 10:14
Verwijderd
Mijn vader heeft zich ook laten steriliseren. Dat hebben m'n ouders samen besloten. Ze hebben 3 kinderen blijven voor de rest van hun leven bij elkaar (najah je hebt natuurlijk nooit die garantie) en ze willen gewoon niet nog meer kinderen. That's it

Dit vind ik een prima reden om te beslissen of je je wilt laten steriliseren of niet. Andere redenszijn er voor mij eigenlijk niet.

Je kan het hem inderdaad neit verbieden. Maar heb je jouw mening eigenlijk al aan hem verteld? begrijpt hij jou niet?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 11:03
Verwijderd
bij mannen kan het weer ongedaan worden gemaakt
bij vrouwen niet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
bij mannen kan het weer ongedaan worden gemaakt
bij vrouwen niet
Als er klemmetjes op de eileiders worden gezet wel.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:38
Obli
Obli is offline
als ie toch al zo tegen al dat materialistische gedoe is waarom kiest hij dan eerder voor een operatie dan een voorbehoedsmiddel.
Oud 18-07-2002, 15:24
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Obli schreef:
als ie toch al zo tegen al dat materialistische gedoe is waarom kiest hij dan eerder voor een operatie dan een voorbehoedsmiddel.
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100 % betrouwbaar wat het voorkomen van zwangerschap betreft, dus misschien kiest hij er daarom wel voor om zich te laten steriliseren.
Oud 18-07-2002, 15:55
Obli
Obli is offline
klinkt als een erg onzeker persoon als dat de reden zou zijn.
Oud 18-07-2002, 17:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Obli schreef:
Ik zie niet in wat er materialistischer is aan een operatie dan aan een voorbehoedsmiddel...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:12
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dat is dan heel dom van hem, zo'n operatie is bijna niet onomkeerbaar. Je zult ook later niet zo gauw een vriendin vinden die geen kinderen wil, dus dat moet dan wel een schok voor ze zijn.
Oud 18-07-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100 % betrouwbaar wat het voorkomen van zwangerschap betreft, dus misschien kiest hij er daarom wel voor om zich te laten steriliseren.
Zelfs dat is niet helemaal veilig... klemmetjes ed kunnen per ongeluk loslaten, zaadleiders kunnen weer aan elkaar groeien...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:08
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Het is zijn eigen keus maar ik snap volledig wat jij bedoelt. Het is idd omkeerbaar maar als dat gebeurt is de kans zeker niet 100% dat hij kinderen kan krijgen daar gaan dan eerst veel testen aan af. En het is heeel pijnlijk heb ik gehoord van iemand die dat gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 22:03
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Dat is dan heel dom van hem, zo'n operatie is bijna niet onomkeerbaar. Je zult ook later niet zo gauw een vriendin vinden die geen kinderen wil, dus dat moet dan wel een schok voor ze zijn.
hoezo? - hij hoeft het dan toch niet te vertellen?
en dat is toch niet iets waar snel aan wordt gedacht denk ik... als hij geen kinderen wil en vrouw wel en hij is gesteriliseerd en vrouw weet dat niet dan zit hij vooral in het begin gebakken... - zo opvallend is het ook niet... 1 op de 7 paren heeft moeite met kinderen krijgen. En dokters hebben doktersgeheim...

Maar langer dan 10 jaar werkt dit denk ik niet
Oud 18-07-2002, 22:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

hoezo? - hij hoeft het dan toch niet te vertellen?
en dat is toch niet iets waar snel aan wordt gedacht denk ik... als hij geen kinderen wil en vrouw wel en hij is gesteriliseerd en vrouw weet dat niet dan zit hij vooral in het begin gebakken... - zo opvallend is het ook niet... 1 op de 7 paren heeft moeite met kinderen krijgen. En dokters hebben doktersgeheim...

Maar langer dan 10 jaar werkt dit denk ik niet
Nah lijkt me wel dat je zoiets vertelt. Want het is toch zo dat er dan ook helemaal geen vocht uit de penis komt tijdens het klaarkomen. Dat valt best op.
Oud 18-07-2002, 23:23
Bentley1983
Bentley1983 is offline
helemaal geen vocht.???
Geen zaad bedoel je.

Er komt nog wel vocht. Prostaat, remember.

correct me if I am wrong.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 08:49
Field
Field is offline
Citaat:
youriw schreef:
jezus! dat kan je toch ook wel op een andere manier brengen ...
nee k vind dat Bentley1983 gelijk hebt, ik reageerde psies t zelfde

stomme mensen hier
Oud 19-07-2002, 11:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Bentley1983 schreef:
helemaal geen vocht.???
Geen zaad bedoel je.

Er komt nog wel vocht. Prostaat, remember.

correct me if I am wrong.
idd er komt wél nog vocht
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Field schreef:

nee k vind dat Bentley1983 gelijk hebt, ik reageerde psies t zelfde

stomme mensen hier
Olé gaan we weer bekrompen doen...sommige mensen willen een kind en sommige mensen nu eenmaal niet en sinds wanneer hoef je daar stom voor te zijn?...Als zij geen kinderen wil, wees blij; dan is er des te meer plaats voor de uwe .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
trouwens het isniet steriliseren, maar castereren.
Oud 19-07-2002, 18:45
Obli
Obli is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
trouwens het isniet steriliseren, maar castereren.
fout

Castreren:

een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door verwijdering van de zaadballen

Steriliseren:

mensen of dieren onvruchtbaar maken door operatief ingrijpen of door bestraling
Oud 19-07-2002, 19:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Obli schreef:

fout

Castreren:

een man of mannelijk dier onvruchtbaar maken door verwijdering van de zaadballen

Steriliseren:

mensen of dieren onvruchtbaar maken door operatief ingrijpen of door bestraling
hmm wist ik niet. Dacht dat het onvruchtbaar maken van de vrouw sterilisatie was en bij de man castratie.

Ach ja. Ik heb ooit de castratie van een paard meegemaakt. Is best luguber en de dag erop namen we die ballen mee naar school in de handschoen van de dierenarts. Nou die lekte dus
Oud 19-07-2002, 19:32
Obli
Obli is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

hmm wist ik niet. Dacht dat het onvruchtbaar maken van de vrouw sterilisatie was en bij de man castratie.

Ach ja. Ik heb ooit de castratie van een paard meegemaakt. Is best luguber en de dag erop namen we die ballen mee naar school in de handschoen van de dierenarts. Nou die lekte dus
ROFL

Regels voor berichten