![]() |
Frans 1,2
Voor iedereen die te ver vooruit kijkt
|
Komt wel goed, mag een 3,6 halen. Ga er dus ook geen tijd meer aan besteden en ik ga al helemaal geen woordenlijst uit m'n hoofd leren als je een woordenboek erbij mag houden :d
|
Ja oke, daar heb je gelijk in :), maar multiple choice is voor mij altijd een risico. Er blijven altijd twee antwoorden over, kies ik natuurlijk de verkeerde :s
bovendien, waarschijnlijk moet ik eerste de hele vraag vertalen voordat ik er antwoord op kan geven... dat wordt tijdnood! |
Ik moet een 5,1 halen anders ben ik verdoemd :|
|
Heb een 3.8 nodig, dus verwacht dat dat wel goedkomt. Vrees alleen voor tijdnood. :|
|
hmm, dit moet ik ook wel halen :)
Ik heb nooit voor proefwerken geleerd, daar haalde ik altijd vieren voor. Maar omdat ik toch niet zo slecht ben in frans (door luistertoetsen en leesteksten haal ik het op, voor die kijk-en-luistertoets had ik een 9 :rolleyes: ), sta ik nog een 7.7 :D |
Ik ben benieuwd hoor. Bij ons op school was er, bij de examens engels en nederlands, niet verteld dat je zelf een woordenboek mee moest nemen. Dus uiteindelijk had de halve zaal een woordenboek van school gekregen. Niet uit voorkeursbehandeling, maar omdat ze sneller in de zaal waren en er zo één konden bemachtigen.
Oneerlijk? Nah, ik had er bij beide examens geen dus ik voel me wel benadeeld! Ik weet in ieder geval dat ik sowiezo voor frans een woordenboek mee neem haha, zonder zou echt een ramp worden! |
Mwah, ik moet een 3 halen. Neem aan dat dat wel lukt^^
|
Citaat:
verder zie ik wel op tegen frans, ik heb een 6,5 nodig voor een 7 op mn eindlijst maar ik heb eigenlijk veel flauw idee hoe ik het ga doen. heb wel een tijdje geleden wat examens gemaakt, maar weet daar de cijfers niet meer van. beetje minder ook dat er bijna geen normering bij frans zit. |
Ik hoooop op een 7.8 voor een 8 maar teksten behoren niet tot mijn skills dus dat zal dan wel een 7 worden, boven de 3.8 moet lukken. Hopen we dan maar want die examens zijn tot nu toe vies tegen gevallen, muv Engels en Nederlands.
|
Moet wel gaan lukken denk ik. Van het weekend nog een paar teksten/examens oefenen tussen mijn wiskunde door :)
Ik ben niet echt een ster in Frans, maar teksten heb ik nooit zo heel slecht gemaakt, dus op zich moet ik er een voldoende voor kunnen halen! Gelukkig mag je een woordenboek gebruiken, dat scheelt bij mij altijd wel een paar puntjes ;) |
Ik moet een 5,1 halen en ik vind het verrot, ik ga maar weer eens een examen oefenen.
|
Ik moet een 4,6 halen :s Dus de druk zit er wel op ja :|
|
Toevallig, ik moet ook een 4.6 halen. Maar ik heb nooit zo'n moeite met Frans: leuke taal!
|
Hoe gaan jullie leren? - als jullie al gaan leren that is.. Eindeloos examens oefenen? Ik ben er nog niet helemaal uit.. Heb niet echt het idee dat examenbundels doorwerken veel helpt..
Argh :( |
Citaat:
|
Ik ga niet leren.
Ik haal altijd een 10 voor mn leestoetsen. Maarja. Ik heb in Parijs gewoond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet te lang nadenken voor zinnen en grammatica, wat ik er eerst gewoon uit knalde, daar moet ik nu echt over nadenken. Ook omdat ik daar gewoon vaste zinnen leerde, en daarbij niet nadacht waarom beau soms belle werd, maar het gewoon zo leerde in een zin. Nu weet ik dat er een hoop grammaticaregels achter zitten en ga ik twijfelen. Ook tellen en dagen en maanden, dat weet ik allemaal niet. Maar als ik nu weer 3 dagen in Frankrijk zit, dan spreek ik t weer vloeiend. Mn mondeling was echt een drama. Maar lezen kan ik nog wel heel erg goed. Ik zie op de een of andere manier nog steeds wel heel erg goed die verbanden enzo. |
Het kan ook dat je dan toevallig goed in Frans lezen bent, en dan waarschijnlijk ook in Engels lezen. Hoe lang heb je in Parijs gewoond?
|
Citaat:
|
De normen van leestoetsen zijn altijd laag. Ik heb ook frans1,2 gehad maar kon dat gelukkig nog inruilen. Pfiew.
|
Citaat:
Maar het helpt wel natuurlijk :P |
Ik ben niet van plan te leren..
Ik moet een 2,3 halen, en Frans ligt me wel. Voor die kijk- luistertoets had ik een 9,7 dus ik denk dat lezen ook wel moet lukken, vooral met een woordenboek. Ik heb alleen echt geen zin in dit examen.. Ik ga er vanuit dat ik hiervoor toch slaag, maar ik moet er toch 3 uur voor gaan zitten werken. Datzelfde had ik met Nederlands en Engels. Alleen Geschiedenis, Economie, Aardrijkskunde en Wiskunde kan ik eigenlijk op zakken, die andere vakken slaag ik toch waarschijnlijk voor. Ik heb volgens mij tot nu toe meer tijd besteed aan de CE's maken dan ervoor te leren :p |
Citaat:
Engels ging ook goed en Duits is ook nooit zo'n probleem. |
Citaat:
Ik weet zeker dat ik in de zomervakantie weer vloeiend frans spreek, maar tussen mijn huidige frans en dat van 2 jaar geleden zit zo'n groot verschil :eek: |
Citaat:
Dat heb ik dus ook. Ik kan na 3 dagen echt weer vloeiend Frans spreken, terwijl ik nu na moet denken over 'een broodje, alstublieft'. |
Ik heb er echt weinig voor gedaan en ga er morgen maar eens een examen voor maken maar alles wat ik tot nu toe heb gemaakt ging wel goed. Het was alleen vreselijk saai *gaap*.
|
Citaat:
|
Citaat:
je kan toch wel zelf bedenken dat je een woordenboek mee moet nemen, er worden toch ook geen potloden, pennen, grafische rekenmachines en binassen uitgedeeld? vind het vreemd en vooral oneerlijk dat de school dan nog wel een bepaald aantal leerlingen wél een woordenboek geeft, ik zou er wel over gaan klagen, maar vind het gewoon je eigen schuld. |
Vind het inderdaad niet de schuld van de school. Op internet kon je lezen dat een woordenboek was toegestaan. Bij ons is het ook nooit verteld en veel hadden dan ook geen woordenboek mee. (En daarbij was het bij nederlands echt niet nodig, vond ik.)
|
Maar het LAKS heeft al eerder een extra herkansing uitgedeeld voor mensen die geen woordenboek van hun school kregen bij een geschiedenis examen. Blijkbaar ligt de verantwoordelijkheid dus bij de school en niet bij de leerling.
|
Citaat:
Geen woordenboek bij geschiedenis en dan een gratis herkansing Wij moeten alles gewoon zelf meenemen, onze school zou niet eens genoeg woordenboeken hebben geloof ik, wat een onzin hoe mensen tegenwoordig aan gratis herkansingen komen :| Volgens mij worden bij ons alleen atlassen gegeven, maar dat ga ik ook nog maar even nachecken |
Citaat:
|
Oh sorry, dat ging over dat erratum wat niet voorgelezen was :o
|
Ik moet een 3,7 halen, dat lukt wel, maar ik wil een 7,7 voor een 8. Opzich ben ik wel goed in lezen, maar ik heb al heel lang niets aan Frans gedaan en ben ook niet van plan dat nog te doen, aangezien ik voor Frans1 een 8 sta. Als Frans1,2 geen 8 wordt, laat ik het vallen.
Goh, wat kan ik toch veel laten vallen. :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij kun je een vak alleen laten vallen als je erop zakt. Als je er niet op zou zakken, maar het is wel een 5, mag je het volgens mij niet laten vallen. Dan had je dat voor de examens moeten doen geloof ik.
|
Ik weet het niet, is dat zo? Een docent heeft tegen mij gezegd dat ik ook nog vakken na mijn examen mag laten vallen, maar ik weet niet of dit waar is? Maar het zou wel raar zijn, de diploma's zijn dan toch nog niet geprint.
Als dit zo is, dan ga ik geen Frans1,2 doen maar laat ik het vallen vantevoren, want ik ga toch geen 7,7 halen. Dus als je een onvoldoende hebt in je vrije deelvak, maar je bent wel geslaagd, dan mag je het niet laten vallen? Had ik voor economie1 moeten weten. :| |
Citaat:
je mag een onvoldoende in je vaste deel en in je vrije deel hebben, een 4 binnen/buiten en een 5 binnen/buiten, of 2 5en waarvan 1 binnen/1 buiten. |
Citaat:
Ik ga het wel navragen. Ik weet dat je sowieso nog voor het examen vakken mag laten vallen, een meisje heeft een keer 10 minuten voor het examen Frans1,2 laten vallen. Het zijn toch geen vaste examenregels, een school bepaalt dit soort dingen toch zelf? |
Bij ons mag je keuzevakken gewoon na het examen nog laten vallen, als blijkt dat je hierdoor alsnog geslaagd bent. Ook als je gewoon geslaagd bent voor dit keuzevak mag je het laten vallen in verband met lotingsstudies.
|
Denken jullie dat Frans net zo moeilijk zal zijn als Duits?
|
Citaat:
|
Hier heb ik nou echt geeen zin in. (n) Kan echt geen Frans meer, bluh.
|
ik bereid me gewoon maar voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen :)
en ervoor oefenen heeft ook weinig nut meer, beter dan dat je er nu in bent, zul je toch niet meer worden.... :rolleyes: ik verwacht niet dat het makkelijker zal zijn dan Duits eigenlijk, maar dat komt omdat ik bij Duits meestal nog wel een beetje kan gokken wat bepaalde woordjes betekenen, maar bij Frans lukt me dat absoluut niet. Meestal snap ik bij Frans de vragen ook al niet :s En ze zullen de normering denk ik wel naar 0,0 willen brengen hoor, dat zien ze het liefst bij elk examen! maar ik maak me niet zo druk, want ik mag toch een 3,8 halen en ik neem aan dat me dat na 7 jaar Frans toch wel moet lukken :o |
Citaat:
Ik weet niet wat jullie leraren jullie allemaal vertellen, maar t is echt allemaal nonsens. Ergo: een week voor het examen, 4 minuten voor t examen, tijdens t examen, 5 minuten erna, 5 weken erna, 6 maanden erna. Het is wat administratieve rompslomp voor je school en daarom kunnen ze je wel vragen om je keuze uit te stellen, maar je kan t dus écht nu of morgen over overmorgen of gisteren laten vallen. |
Ik heb nu 3 examens geoefend, en een 5.7, 6.5 en 7.1 gehaald, dus ik vind het wel prima :) Mag ook een 3.8 halen ofzo, dus denk dat dat wel goed komt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46. |