![]() |
Capaciteiten toets
hallo..
Ik doe nu een MBO opleiding, maar ik vind het echt helemaal nix. Daarom wil ik volgend jaar Havo sprint gaan doen (havo 4&5 in 1 jaar) op het noorderpoort college in groningen. Ik heb me ook al aangemeld en ben ook al geweest voor een intake gesprek. Daar kreeg ik te horen dat ik een Capaciteiten toets (soort IQ test) moet maken om te kijken of ik het wel aankan. Nou is mijn vraag: Wie van jullie heeft zo'n test gedaan? wat kan ik er van verwachten? Ik ben echt bang dat ik de test verpest:( |
:confused:
|
Ik ken wel iemand die een toelatingstest moet doen om naar het HBO te mogen, weet niet of je daar wat aan hebt. Zou ik wel wat over kunnen vertellen.
|
Capaciteiten test... dan zullen ze waarschijnlijk dingen vragen over bijvoorbeeld hoe jij tegen studeren aankijkt (als je het niet leuk vind zal je ook niet al te gemotiveerd zijn om het te doen), en hoe effectief je studeerd en of je met stress om kan gaan. Dat is tenminste wat ik erbij denk, maar ik heb het niet gedaan...
Geen zorgen om maken en gewoon eerlijke antwoorden geven want als je probeert die test te cheaten en daardoor wel toegelaten wordt heb je grote kans dat je het achteraf weer niet leuk vind of dat het niet lukt... Maar als je gewoon goede motivatie hebt om dit te doen, een beetje stressbestendig bent en goede andere capaciteiten hebt (zoals bijv. kunnen samenwerken of goed kunnen plannen) lijkt het me niet dat je je zorgen hoeft te maken. |
Citaat:
|
Bij die vriend was het een kennis-test met wiskunde, geschiedenis, engels e.d. En dus geen motivatie test.
|
Citaat:
Ik heb vandaag EINDELIJK bericht gekregen wanneer ik de test kan maken.. volgende week vrijdag. dit vond ik ook nog op het internet: 3.1 Subtesten De Connector cognitieve capaciteitentest is verdeeld in een aantal subtesten. De verdeling van de subtesten over de verschillende cognitieve gebieden ziet er als volgt uit: Figurale capaciteiten: • Figuurreeksen; • Ravenmatrices. Rekenkundige capaciteiten: • Cijferreeksen; • Letterrekenen; • Redactiesommen. Verbale capaciteiten: • Diagrammen; • Woordenschat; • Analogieën. ik ben best wel heel erg zenuwachtig:(:( |
Zulke toetsen heb ik afgelopen maandag ook gemaakt, om te zien of ik qua capaciteiten wel bij HBO paste. Bij mij waren alle toetsen op tijd, voor de meeste had ik 25 minuten, de kortste was 2 minuten (haha, ja leuke toets :rolleyes: ) Uiteindelijk is het me erg meegevallen, dus maak je niet te druk, en doe gewoon je best :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb de uitslag al, en ik was qua capaciteiten geschikt voor HBO, kwam gemiddeld uit qua score (voor MBO scoorde ik bovengemiddeld) |
kheb die testjes net gemaakt. kben benieuwd.. krijg dinsdag de uitslag.. alles ging wel goed behalve rekenvaardigheid.. snapte er niets van :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |