Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2007, 14:04
ellaaa
ellaaa is offline
hallo..

Ik doe nu een MBO opleiding, maar ik vind het echt helemaal nix. Daarom wil ik volgend jaar Havo sprint gaan doen (havo 4&5 in 1 jaar) op het noorderpoort college in groningen. Ik heb me ook al aangemeld en ben ook al geweest voor een intake gesprek. Daar kreeg ik te horen dat ik een Capaciteiten toets (soort IQ test) moet maken om te kijken of ik het wel aankan.

Nou is mijn vraag: Wie van jullie heeft zo'n test gedaan? wat kan ik er van verwachten?

Ik ben echt bang dat ik de test verpest
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2007, 20:58
ellaaa
ellaaa is offline
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 08:54
Lotte
Lotte is offline
Ik ken wel iemand die een toelatingstest moet doen om naar het HBO te mogen, weet niet of je daar wat aan hebt. Zou ik wel wat over kunnen vertellen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 17:23
CoolJessy
CoolJessy is offline
Capaciteiten test... dan zullen ze waarschijnlijk dingen vragen over bijvoorbeeld hoe jij tegen studeren aankijkt (als je het niet leuk vind zal je ook niet al te gemotiveerd zijn om het te doen), en hoe effectief je studeerd en of je met stress om kan gaan. Dat is tenminste wat ik erbij denk, maar ik heb het niet gedaan...

Geen zorgen om maken en gewoon eerlijke antwoorden geven want als je probeert die test te cheaten en daardoor wel toegelaten wordt heb je grote kans dat je het achteraf weer niet leuk vind of dat het niet lukt...
Maar als je gewoon goede motivatie hebt om dit te doen, een beetje stressbestendig bent en goede andere capaciteiten hebt (zoals bijv. kunnen samenwerken of goed kunnen plannen) lijkt het me niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Oud 11-06-2007, 18:20
ellaaa
ellaaa is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 06-06-2007 @ 18:23 :
Capaciteiten test... dan zullen ze waarschijnlijk dingen vragen over bijvoorbeeld hoe jij tegen studeren aankijkt (als je het niet leuk vind zal je ook niet al te gemotiveerd zijn om het te doen), en hoe effectief je studeerd en of je met stress om kan gaan. Dat is tenminste wat ik erbij denk, maar ik heb het niet gedaan...

Geen zorgen om maken en gewoon eerlijke antwoorden geven want als je probeert die test te cheaten en daardoor wel toegelaten wordt heb je grote kans dat je het achteraf weer niet leuk vind of dat het niet lukt...
Maar als je gewoon goede motivatie hebt om dit te doen, een beetje stressbestendig bent en goede andere capaciteiten hebt (zoals bijv. kunnen samenwerken of goed kunnen plannen) lijkt het me niet dat je je zorgen hoeft te maken.
oke, heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 19:00
Lotte
Lotte is offline
Bij die vriend was het een kennis-test met wiskunde, geschiedenis, engels e.d. En dus geen motivatie test.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 16:30
ellaaa
ellaaa is offline
Citaat:
Lotte schreef op 11-06-2007 @ 20:00 :
Bij die vriend was het een kennis-test met wiskunde, geschiedenis, engels e.d. En dus geen motivatie test.
oke, zo'n soort test is het dus niet, maar toch bedankt!

Ik heb vandaag EINDELIJK bericht gekregen wanneer ik de test kan maken.. volgende week vrijdag.

dit vond ik ook nog op het internet:
3.1 Subtesten
De Connector cognitieve capaciteitentest is verdeeld in een aantal subtesten. De verdeling van de subtesten over de verschillende cognitieve gebieden ziet er als volgt uit:

Figurale capaciteiten:
• Figuurreeksen;
• Ravenmatrices.
Rekenkundige capaciteiten:
• Cijferreeksen;
• Letterrekenen;
• Redactiesommen.
Verbale capaciteiten:
• Diagrammen;
• Woordenschat;
• Analogieën.

ik ben best wel heel erg zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 20:18
justhanna
justhanna is offline
Zulke toetsen heb ik afgelopen maandag ook gemaakt, om te zien of ik qua capaciteiten wel bij HBO paste. Bij mij waren alle toetsen op tijd, voor de meeste had ik 25 minuten, de kortste was 2 minuten (haha, ja leuke toets ) Uiteindelijk is het me erg meegevallen, dus maak je niet te druk, en doe gewoon je best
Oud 18-06-2007, 18:13
ellaaa
ellaaa is offline
Citaat:
justhanna schreef op 13-06-2007 @ 21:18 :
Zulke toetsen heb ik afgelopen maandag ook gemaakt, om te zien of ik qua capaciteiten wel bij HBO paste. Bij mij waren alle toetsen op tijd, voor de meeste had ik 25 minuten, de kortste was 2 minuten (haha, ja leuke toets ) Uiteindelijk is het me erg meegevallen, dus maak je niet te druk, en doe gewoon je best
en weet je ook wanneer je de uitslag krijgt? of heb je die al?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 22:56
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
ellaaa schreef op 18-06-2007 @ 19:13 :
en weet je ook wanneer je de uitslag krijgt? of heb je die al?

Ik heb de uitslag al, en ik was qua capaciteiten geschikt voor HBO, kwam gemiddeld uit qua score (voor MBO scoorde ik bovengemiddeld)
Oud 22-06-2007, 13:09
ellaaa
ellaaa is offline
kheb die testjes net gemaakt. kben benieuwd.. krijg dinsdag de uitslag.. alles ging wel goed behalve rekenvaardigheid.. snapte er niets van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten