![]() |
Boek aanraad forum
Wat is nou echt een boek om elkaar aanteraden?
ik vind Radeloos van carry slee heel mooi (wel een tijd geleden dat ik hm heb gelezen maar werd er toen echt door geraakt) |
Als dit een topic word om Carry Slee aan te raden doe ik dus mooi niet mee.
|
Niks mis met Carry Slee, als je dertien bent.
|
Ben ik het niet mee eens. :)
|
Rad des tijds is wel tof. Ik lees niet zoveel dus heb alleen nog deel 1 gelezen. Het schrijfniveau van dit boek is echt ongelofelijk.
Kan iemand me vertellen hoe de opvolgers zich tegenover het eerste deel verhouden? |
Citaat:
|
Citaat:
Een van de leukere boeken die ik de laatste tijd gelezen heb, was 'Life of Pi'. Zeker een aanrader. En de boeken van Louise Erdrich vind ik tot nu toe ook heel mooi. Wat kinderboeken betreft; ik moet Toon Tellegen vertalen en dat blijft echt heel leuk. |
Citaat:
|
Fantoompijn van Grunberg
|
Citaat:
|
ok
|
de korte verhalen van miranda july
|
Willem Frederik Hermans - Nooit meer slapen
Super roman, prachtig groots thema uitgewerkt op een zeer slimme wijze en met prachtige filosofische passages erin. Willem Frederik Hermans - Conserve Hermans' eerste roman, geschreven in een leuke stijl, een interessant onderwerp, mooi thema en in tegenstelling tot later gescheven boeken van Hermans is deze roman wat luchtiger en vrolijker geschreven, hoewel Hermans' eigen stijl ook al wel goed te herkennen is. Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk Voor ophef zorgende roman waarin katholieken door de hoofdpersoon ernstig beledigd worden en waarin verder interessante passages over Nederland en de samenleving staan. Een roman waarin Hermans niet al te positief is over Nederland en waarin hij de hoofdpersoon over alles een uitgesproken mening laat hebben, waardoor het verhaal fijn leest. Een roman waarin je naar de dialogen verlangt, omdat ze vaak meesterlijk uitgewerkt zijn, met name doordat de hoofdpersoon een grote bek heeft. Willem Frederik Hermans - De donkere kamer van Damokles Slimme en ingewikkelde roman over het verzet in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook een boek waarin een belangrijk en groots thema wordt uitgebeeld door middel van de optredende personages en de gebeurtenissen die zij meemaken. Het lees als een detective, dwz. je leest er snel doorheen en eenmaal begonnen is het moeilijk om ermee te stoppen. Je blijft het hele verhaal door snakken naar verklaringen en uitleg die maar weinig worden gegeven. |
Absolute aanrader is 'Een man van horen zeggen', van Willem Jan Otten.
Z'n 'Specht en zoon' ook trouwens (y) |
Brusselmans!
|
Bas Haring: Kaas en de evolutietheorie. Verplichte kost voor iedereen.
Bas Haring: De ijzeren wil. Voor als je geinteresseerd bent in kunstmatige intelligentie (en het verschil tussen AI en de mens) |
Citaat:
Overigens vind ik dat je op je dertiende best Carry Slee kunt lezen hoor, die boeken zijn best vermakelijk. Hoogstaande literatuur, nee, maar dat hoeft ook niet altijd. Ik las laatst Bidden wij tot Owen Meany en die is zo John Irving, echt grappig en goed:) |
@ topicstarter: ik denk dat je de boeken van Paul Kustermans ook wel zal kunnen appreciëren (y)
|
Citaat:
|
Het boek lust, maar ik weet dus de auteur niet meer!:p
xx |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
xx |
Citaat:
|
Citaat:
& wat vond je ervan? xx |
Citaat:
|
De medische thrillers van Robin Cook :o
|
@begin van topic: Wat is er mis met Slee?
Ik raad iedereen op (biochronologische) volgorde aan: Kikker en Pad zijn altijd samen - Arnold Lobel Paulus en Wawwa - Jean Dulieu Geklutste geheimen met strafwerk toe - Carry Slee Boris - Jaap ter Haar Koning van Katoren - Jan Terlauw Slaap! - Annelies Verbeke Komt een vrouw bij de dokter - Kluun De kroongetuige - Maarten ‘t Hart Animal Farm - George Orwell Dat was het zo'n beetje, de nodige stipboeken van Sjors en Sjimmie, Donald Duck ertussen :D Meester Jaap boekjes ook altijd leuk (y) Oh en de Griezelbus en natuurlijk de enge horrorboekje rond dezelfde kast in de bieb. Dat was ongeveer mijn leeservaring tot n jaar of 15. |
Lees vanaf mn 10 deze boeken rond Koning Arthur, en ben verslaafd te noemen
Marion Bradley - Vrouwe van Avalon Marion Bradley - Nevelen over Avalon (geweldig verfilmd met Julianna Margulies, Angelica Houston en Joan Allen) Marion Bradley - Het Huis in het Woud Marion Bradley - Stormen over Troje (niet Arthur, maar ook heel goed :p ) Persia Woolley - Guinevere-trilogie En verder: John Irving - De Wereld volgens Garp Mary Hoffmann - Stravaganza-trilogie Anne-Marie McDonald - Laten wij aanbidden |
Heb je wel eens wat van T.H. White gelezen?
IMDB zegt: Citaat:
|
Ja hoor, ik heb "Koning voor eens en altijd" natuurlijk op mn boekenplank staan :)
Is zo ongeveer de eerste (nou ja, afgezien van de verhalen uit de middeleeuwen natuurlijk) van de vele Arthurromans (y) |
Waar heb je dat boek dan gekocht? Ik ga vrijdag eens langs De Slegte in Breda en langs Selexys, misschien dat ik ze daar vind.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij is het niet echt een moeilijk verkrijgbaar boek ofzo :confused: Probeer anders eens op internet, misschien is hij daar vindbaar? |
Citaat:
|
Bij de plaatselijke bibliotheek hebben ze dat boek niet. Ik heb het ook nog nooit bij een boekenhandel zien liggen, terwijl ik die zaken vaak bezoek. Als ik ze dit weekend niet kan vinden, bestel ik ze maar bij bol.com, waar ze alleen de Engelse versie hebben.
|
Citaat:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...OOK&iref=crecp http://www.dewitteganzenveer.nl/Spro...LVO%20023.html http://www.antiqbook.nl/boox/joo/53564.shtml http://antiqbook.nl/boox/kok/12697.shtml http://www.qoop.nl/index.php?page=%2...ID%253D6648688 http://www.essef.nl/detail.php?id=68...w%26pagina%3D1 |
Citaat:
|
Citaat:
En Engels lezen went (ook al denk je van niet ;)). :) OT: A Kiss Before Dying (of: Een kus voor je sterft) van Ira Levin. Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart. Droomkoninkje van Herman Heijermans (ik wil Vuurvlindertje ook nog steeds eens lezen). En als jeugdboek: Beelden van Nickie van Mary K. Pershall. |
Discworld van Prachett.
|
!!!
barbaren! zo negatief over het rad des tijds! in mijn ogen de meest geniale fantasyreeks ooit, veel dieper, beter uitgewerkt, beter gedocumenteerd, beter gevonden, beter uitgewerkt, beter... dan pakweg elk boek van Feist, hoe goed die ook is... Ik geef grif toe dat het een beetje moeite kost om door de boeken heen te geraken (vooral de stukken met de aes sedai...) maar ik vind net dat hoe verder je leest, hoe beter het wordt! Je geraakt meer en meer betrokken met de personages, de strijd tussen goed en kwaad wordt steeds prominenter en spannender en Rhand steeds gekker! Nou ja, de gustibus et coloribus... lezen jullie maar lekker die lege Feist en Hobb ;) |
Citaat:
Werkelijk, een beetje meer tempo zouden die boeken geen kwaad doen. Het verhaal kan nog zo goed zijn, maar als ik een boek van deze dikte verder ben en dan nog geen meter opgeschoten ben met het verhaal wordt het irritant gerek. Volgens mij kan die man gewoon niet ophouden en blijft hij het maar rekken, wat alleen maar erger wordt naar mate hij verder komt. Ik heb echt geen bezwaar tegen dikke boeken, graag zelfs dan heb ik het tenminste niet zo uit, maar dit slaat alles. |
Citaat:
o ja en wheel of time serie al moet je wel een hoog lees tempo daarvoor hebben, anders zal je in slaap vallen. alles van terry pratchett the secret history- donna tartt zal je ooit eens gelezen moeten hebben. colin bateman is ook erg grappig |
Offtopic:
Citaat:
Het is gewoon heel simpel - als je Jordan goed vindt, heb je duidelijk nog niet erg veel fantasy gelezen. ;) Voor goede fantasy kun je trouwens ook van die verhalenbundels kopen - year's best fantasy ofzo. Daar staan vaak echt goede verhalen in, heel afwisselend, van bekende en onbekende schrijvers. Erg leuk (Y) |
Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt... absolute aanrader (y)
|
Citaat:
ik zou niet durven om ook maar iemand in zijn leeskeuze te beknotten of iemand daarvoor te veroordelen... (behalve misschien zij die carry slee lezen ;) = ook mopje voor de duidelijkheid) zoals ik al zei Ieke, de gustibus et coloribus en daaruit liet ik, mijns inziens, nogal duidelijk blijken dat ik wat ik zei niet slecht bedoelde. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50. |