Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 16:26
Verwijderd
Wat is nou echt een boek om elkaar aanteraden?

ik vind Radeloos van carry slee heel mooi (wel een tijd geleden dat ik hm heb gelezen maar werd er toen echt door geraakt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 17:58
Verwijderd
Als dit een topic word om Carry Slee aan te raden doe ik dus mooi niet mee.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:19
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Niks mis met Carry Slee, als je dertien bent.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:30
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:50
-zen-Chris
Avatar van -zen-Chris
-zen-Chris is offline
Rad des tijds is wel tof. Ik lees niet zoveel dus heb alleen nog deel 1 gelezen. Het schrijfniveau van dit boek is echt ongelofelijk.

Kan iemand me vertellen hoe de opvolgers zich tegenover het eerste deel verhouden?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 05-06-2007 @ 18:58 :
Als dit een topic word om Carry Slee aan te raden doe ik dus mooi niet mee.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 06-06-2007 @ 11:50 :
Rad des tijds is wel tof. Ik lees niet zoveel dus heb alleen nog deel 1 gelezen. Het schrijfniveau van dit boek is echt ongelofelijk.

Kan iemand me vertellen hoe de opvolgers zich tegenover het eerste deel verhouden?
Deel een is al vrij slecht in vergelijking tot veel fantasy en het wordt er niet beter op. Er gebeurt namelijk steeds minder, tot je uiteindelijk duizend pagina's getwijfel moet doorspitten en op het eind nog nergens komt. Ik ben halverwege boek acht afgehaakt want het is dodelijk saai.

Een van de leukere boeken die ik de laatste tijd gelezen heb, was 'Life of Pi'. Zeker een aanrader. En de boeken van Louise Erdrich vind ik tot nu toe ook heel mooi. Wat kinderboeken betreft; ik moet Toon Tellegen vertalen en dat blijft echt heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:35
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 06-06-2007 @ 11:50 :
Rad des tijds is wel tof. Ik lees niet zoveel dus heb alleen nog deel 1 gelezen. Het schrijfniveau van dit boek is echt ongelofelijk.

Kan iemand me vertellen hoe de opvolgers zich tegenover het eerste deel verhouden?
De eerste drie delen vond ik het leukst, maar het wordt op een gegeven moment langdradig en veeldradig. Dat wil zeggen, je hebt zoveel verhaallijnen en hoofdpersonen dat je helemaal kriegel bent als je bij boek 10 bent aangekomen. Bovendien vind ik het zelf zwaar frustrerend dat Jordan meer dan 11 boeken van gemiddeld 600 bladzijden nodig heeft om zijn verhaal te doen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:00
marlene89
marlene89 is offline
Fantoompijn van Grunberg
__________________
Beter in een hutje lachen dan in een paleis huilen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 06-06-2007 @ 22:35 :
De eerste drie delen vond ik het leukst, maar het wordt op een gegeven moment langdradig en veeldradig. Dat wil zeggen, je hebt zoveel verhaallijnen en hoofdpersonen dat je helemaal kriegel bent als je bij boek 10 bent aangekomen. Bovendien vind ik het zelf zwaar frustrerend dat Jordan meer dan 11 boeken van gemiddeld 600 bladzijden nodig heeft om zijn verhaal te doen.
D'r is niks mis met dikke boeken, ik wil best 11 boeken van 600 bladzijdes door. Heb je het tenminste niet zo snel uit en dat vind ik opzich prettig. Alleen rad des tijds is wel zoooo langdradig dat als je 600 pagina's verder bent je in feite practisch niks verder bent in het verhaal. Wat meer tempo zou de serie goed doen. Aan het begin gaat het nog best lekker, maar die boeken worden steeds erger. Alsof de schrijver alles in het werk stelt het afronden van de serie zo lang mogelijk uit te stellen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:20
Verwijderd
ok
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:49
Verwijderd
de korte verhalen van miranda july
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:24
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Willem Frederik Hermans - Nooit meer slapen
Super roman, prachtig groots thema uitgewerkt op een zeer slimme wijze en met prachtige filosofische passages erin.

Willem Frederik Hermans - Conserve
Hermans' eerste roman, geschreven in een leuke stijl, een interessant onderwerp, mooi thema en in tegenstelling tot later gescheven boeken van Hermans is deze roman wat luchtiger en vrolijker geschreven, hoewel Hermans' eigen stijl ook al wel goed te herkennen is.

Willem Frederik Hermans - Ik heb altijd gelijk
Voor ophef zorgende roman waarin katholieken door de hoofdpersoon ernstig beledigd worden en waarin verder interessante passages over Nederland en de samenleving staan. Een roman waarin Hermans niet al te positief is over Nederland en waarin hij de hoofdpersoon over alles een uitgesproken mening laat hebben, waardoor het verhaal fijn leest. Een roman waarin je naar de dialogen verlangt, omdat ze vaak meesterlijk uitgewerkt zijn, met name doordat de hoofdpersoon een grote bek heeft.

Willem Frederik Hermans - De donkere kamer van Damokles
Slimme en ingewikkelde roman over het verzet in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook een boek waarin een belangrijk en groots thema wordt uitgebeeld door middel van de optredende personages en de gebeurtenissen die zij meemaken. Het lees als een detective, dwz. je leest er snel doorheen en eenmaal begonnen is het moeilijk om ermee te stoppen. Je blijft het hele verhaal door snakken naar verklaringen en uitleg die maar weinig worden gegeven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:06
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Absolute aanrader is 'Een man van horen zeggen', van Willem Jan Otten.
Z'n 'Specht en zoon' ook trouwens
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:09
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Brusselmans!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:13
Jones
Bas Haring: Kaas en de evolutietheorie. Verplichte kost voor iedereen.

Bas Haring: De ijzeren wil. Voor als je geinteresseerd bent in kunstmatige intelligentie (en het verschil tussen AI en de mens)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 07:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miroir schreef op 07-06-2007 @ 22:06 :
Absolute aanrader is 'Een man van horen zeggen', van Willem Jan Otten.
Z'n 'Specht en zoon' ook trouwens
Ja, Specht en zoon heb ik gelezen en die is inderdaad tof

Overigens vind ik dat je op je dertiende best Carry Slee kunt lezen hoor, die boeken zijn best vermakelijk. Hoogstaande literatuur, nee, maar dat hoeft ook niet altijd.

Ik las laatst Bidden wij tot Owen Meany en die is zo John Irving, echt grappig en goed
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 16:04
Verwijderd
@ topicstarter: ik denk dat je de boeken van Paul Kustermans ook wel zal kunnen appreciëren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2007, 17:37
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-06-2007 @ 15:25 :
D'r is niks mis met dikke boeken, ik wil best 11 boeken van 600 bladzijdes door. Heb je het tenminste niet zo snel uit en dat vind ik opzich prettig. Alleen rad des tijds is wel zoooo langdradig dat als je 600 pagina's verder bent je in feite practisch niks verder bent in het verhaal. Wat meer tempo zou de serie goed doen. Aan het begin gaat het nog best lekker, maar die boeken worden steeds erger. Alsof de schrijver alles in het werk stelt het afronden van de serie zo lang mogelijk uit te stellen.
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk. Op zich zijn de boeken van Jordan bij uitstek boeken die je meeneemt op vakantie, maar het tempo is inderdaad te laag. Tenminste toen ik deel 10 las en ontdekte dat het einde der tijden nog steeds niet in zicht was, werd ik een beetje moe.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 16:57
Verwijderd
Het boek lust, maar ik weet dus de auteur niet meer!
xx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
iam_kelleke_ schreef op 10-06-2007 @ 17:57 :
Het boek lust, maar ik weet dus de auteur niet meer!
xx
Renske de Greef
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 10-06-2007 @ 18:10 :
Renske de Greef
Jaah!
Heb je het boek ook gelezen?
x
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
iam_kelleke_ schreef op 10-06-2007 @ 18:11 :
Jaah!
Heb je het boek ook gelezen?
x
Nee, ik las de losse columns op Spunk.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 10-06-2007 @ 18:22 :
Nee, ik las de losse columns op Spunk.
Je moet het echt eens lezen!

xx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:39
Verwijderd
Citaat:
iam_kelleke_ schreef op 10-06-2007 @ 18:30 :
Je moet het echt eens lezen!

xx
ik héb ze allemaal gelezen, alleen niet in boekvorm, maar voor dat het boek uitwas op de site.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 10-06-2007 @ 18:39 :
ik héb ze allemaal gelezen, alleen niet in boekvorm, maar voor dat het boek uitwas op de site.
Ahzo..
& wat vond je ervan?
xx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
iam_kelleke_ schreef op 10-06-2007 @ 18:40 :
Ahzo..
& wat vond je ervan?
xx
ach, ze heeft wel een vlotte pen, voor zover ik me kan herinneren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 11:01
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
De medische thrillers van Robin Cook
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 01:47
nanathenai
nanathenai is offline
@begin van topic: Wat is er mis met Slee?

Ik raad iedereen op (biochronologische) volgorde aan:

Kikker en Pad zijn altijd samen - Arnold Lobel
Paulus en Wawwa - Jean Dulieu
Geklutste geheimen met strafwerk toe - Carry Slee
Boris - Jaap ter Haar
Koning van Katoren - Jan Terlauw
Slaap! - Annelies Verbeke
Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
De kroongetuige - Maarten ‘t Hart
Animal Farm - George Orwell

Dat was het zo'n beetje, de nodige stipboeken van Sjors en Sjimmie, Donald Duck ertussen Meester Jaap boekjes ook altijd leuk Oh en de Griezelbus en natuurlijk de enge horrorboekje rond dezelfde kast in de bieb.

Dat was ongeveer mijn leeservaring tot n jaar of 15.
__________________
laat maar
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Lees vanaf mn 10 deze boeken rond Koning Arthur, en ben verslaafd te noemen

Marion Bradley - Vrouwe van Avalon
Marion Bradley - Nevelen over Avalon (geweldig verfilmd met Julianna Margulies, Angelica Houston en Joan Allen)
Marion Bradley - Het Huis in het Woud
Marion Bradley - Stormen over Troje (niet Arthur, maar ook heel goed )
Persia Woolley - Guinevere-trilogie

En verder:
John Irving - De Wereld volgens Garp
Mary Hoffmann - Stravaganza-trilogie
Anne-Marie McDonald - Laten wij aanbidden
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:36
Ndimension
Ndimension is offline
Heb je wel eens wat van T.H. White gelezen?

IMDB zegt:

Citaat:
T. H. White was born in India, where his father was a member of the Indian Civil Service, and was educated at Cheltenham and Queen's College, Cambridge. He was an English master at Stowe School from 1930 to 1936, and while there, completed his first real critical success, England Have My Boneswhich was an autobiographical account of his country life. He afterward devoted himself exclusively to writing and to studying such obscure subjects as the Arthurian legends, which were to provide the material for his books. White was reclusive by nature, often isolating himself for long periods from human society, and spending his time hunting, fishing, and looking after his often strange collection of pets. He was a novelist, a satirist, and a social historian who probably was best known for his brilliant adaptation of Sir Thomas Malory's 15th-century romance, Morte d'Arthur into the quartet of novels called The Once and Future King. He wrote books about hunting and other sports, a detective novel, books of adventure and fantasy, and many short stories and poems. He published a book of poems while still at Cambridge (Loved Helen and Other Poems), and continued to write poetry throughout his life. He died aboard ship in Greece while returning home from his American lecture tour. His last book, America At Last, which was published after his death, records the tour.
Ik wil al tijden zijn boeken lezen, maar ik heb ze nog nooit, maar dan ook nog nooit, in een boekenwinkel of in een bibliotheek zien liggen.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 15:34
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja hoor, ik heb "Koning voor eens en altijd" natuurlijk op mn boekenplank staan
Is zo ongeveer de eerste (nou ja, afgezien van de verhalen uit de middeleeuwen natuurlijk) van de vele Arthurromans
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 20:56
Ndimension
Ndimension is offline
Waar heb je dat boek dan gekocht? Ik ga vrijdag eens langs De Slegte in Breda en langs Selexys, misschien dat ik ze daar vind.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 22:01
Verwijderd
Citaat:
nanathenai schreef op 17-06-2007 @ 02:47 :
@begin van topic: Wat is er mis met Slee?
Nou, heel erg veel. Zo veel dat er een heel topic gevuld mee kan worden maar daar neem ik de tijd niet voor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 09:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 19-06-2007 @ 21:56 :
Waar heb je dat boek dan gekocht? Ik ga vrijdag eens langs De Slegte in Breda en langs Selexys, misschien dat ik ze daar vind.
Ik heb em eens gekregen op mn verjaardag van mn pake en beppe, dus geen idee waar hij vandaan komt...
Maar volgens mij is het niet echt een moeilijk verkrijgbaar boek ofzo

Probeer anders eens op internet, misschien is hij daar vindbaar?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 19-06-2007 @ 11:36 :
Heb je wel eens wat van T.H. White gelezen?

IMDB zegt:



Ik wil al tijden zijn boeken lezen, maar ik heb ze nog nooit, maar dan ook nog nooit, in een boekenwinkel of in een bibliotheek zien liggen.
Mijn ouders hebben de trilogie, heel cool
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2007, 16:40
Ndimension
Ndimension is offline
Bij de plaatselijke bibliotheek hebben ze dat boek niet. Ik heb het ook nog nooit bij een boekenhandel zien liggen, terwijl ik die zaken vaak bezoek. Als ik ze dit weekend niet kan vinden, bestel ik ze maar bij bol.com, waar ze alleen de Engelse versie hebben.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 20-06-2007 @ 17:40 :
Bij de plaatselijke bibliotheek hebben ze dat boek niet. Ik heb het ook nog nooit bij een boekenhandel zien liggen, terwijl ik die zaken vaak bezoek. Als ik ze dit weekend niet kan vinden, bestel ik ze maar bij bol.com, waar ze alleen de Engelse versie hebben.
Via internet is ie wel tweedehands te koop (nieuw niet, want die is uitverkocht en er zijn geen plannen voor een herdruk, volgens verschillende sites, waaronder die van de uitgever):

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...OOK&iref=crecp

http://www.dewitteganzenveer.nl/Spro...LVO%20023.html

http://www.antiqbook.nl/boox/joo/53564.shtml

http://antiqbook.nl/boox/kok/12697.shtml

http://www.qoop.nl/index.php?page=%2...ID%253D6648688

http://www.essef.nl/detail.php?id=68...w%26pagina%3D1
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 19-06-2007 @ 11:36 :
Heb je wel eens wat van T.H. White gelezen?

IMDB zegt:



Ik wil al tijden zijn boeken lezen, maar ik heb ze nog nooit, maar dan ook nog nooit, in een boekenwinkel of in een bibliotheek zien liggen.
Komt omdat ze engels zijn! engels is een K*T taal
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Fiat schreef op 30-06-2007 @ 09:56 :
Komt omdat ze engels zijn! engels is een K*T taal
Lang leve de vertalingen.

En Engels lezen went (ook al denk je van niet ).

OT:
A Kiss Before Dying (of: Een kus voor je sterft) van Ira Levin.
Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.
Droomkoninkje van Herman Heijermans (ik wil Vuurvlindertje ook nog steeds eens lezen).
En als jeugdboek: Beelden van Nickie van Mary K. Pershall.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 13:19
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Discworld van Prachett.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 11:51
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
!!!
barbaren!
zo negatief over het rad des tijds!
in mijn ogen de meest geniale fantasyreeks ooit, veel dieper, beter uitgewerkt, beter gedocumenteerd, beter gevonden, beter uitgewerkt, beter... dan pakweg elk boek van Feist, hoe goed die ook is...
Ik geef grif toe dat het een beetje moeite kost om door de boeken heen te geraken (vooral de stukken met de aes sedai...)
maar ik vind net dat hoe verder je leest, hoe beter het wordt!
Je geraakt meer en meer betrokken met de personages, de strijd tussen goed en kwaad wordt steeds prominenter en spannender en Rhand steeds gekker!
Nou ja, de gustibus et coloribus... lezen jullie maar lekker die lege Feist en Hobb
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 14:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
homehapero schreef op 02-07-2007 @ 12:51 :
!!!
barbaren!
zo negatief over het rad des tijds!
in mijn ogen de meest geniale fantasyreeks ooit, veel dieper, beter uitgewerkt, beter gedocumenteerd, beter gevonden, beter uitgewerkt, beter... dan pakweg elk boek van Feist, hoe goed die ook is...
Ik geef grif toe dat het een beetje moeite kost om door de boeken heen te geraken (vooral de stukken met de aes sedai...)
maar ik vind net dat hoe verder je leest, hoe beter het wordt!
Je geraakt meer en meer betrokken met de personages, de strijd tussen goed en kwaad wordt steeds prominenter en spannender en Rhand steeds gekker!
Nou ja, de gustibus et coloribus... lezen jullie maar lekker die lege Feist en Hobb
Omdat iemand het niet met je eens is is die maar meteen een babaar? Beetje jammer. Ik zou ook nooit durven beweren dat Feist geniaal is. Het is gewoon aangenaam om te lezen en ook daar ben ik betrokken bij de personages. Net als bij Jordan. Maar omdat de laatste geen meter opschiet met zijn verhaal wordt het erg irritant op den duur.
Werkelijk, een beetje meer tempo zouden die boeken geen kwaad doen. Het verhaal kan nog zo goed zijn, maar als ik een boek van deze dikte verder ben en dan nog geen meter opgeschoten ben met het verhaal wordt het irritant gerek. Volgens mij kan die man gewoon niet ophouden en blijft hij het maar rekken, wat alleen maar erger wordt naar mate hij verder komt. Ik heb echt geen bezwaar tegen dikke boeken, graag zelfs dan heb ik het tenminste niet zo uit, maar dit slaat alles.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
El Chupacabras schreef op 07-06-2007 @ 22:09 :
Brusselmans!
absoluut! vlucht voor mij

o ja en wheel of time serie al moet je wel een hoog lees tempo daarvoor hebben, anders zal je in slaap vallen.

alles van terry pratchett

the secret history- donna tartt zal je ooit eens gelezen moeten hebben.

colin bateman is ook erg grappig

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 22:19
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
homehapero schreef op 02-07-2007 @ 12:51 :
!!!
barbaren!
zo negatief over het rad des tijds!
in mijn ogen de meest geniale fantasyreeks ooit, veel dieper, beter uitgewerkt, beter gedocumenteerd, beter gevonden, beter uitgewerkt, beter... dan pakweg elk boek van Feist, hoe goed die ook is...
Ik geef grif toe dat het een beetje moeite kost om door de boeken heen te geraken (vooral de stukken met de aes sedai...)
maar ik vind net dat hoe verder je leest, hoe beter het wordt!
Je geraakt meer en meer betrokken met de personages, de strijd tussen goed en kwaad wordt steeds prominenter en spannender en Rhand steeds gekker!
Nou ja, de gustibus et coloribus... lezen jullie maar lekker die lege Feist en Hobb
Ja haha, Jordan en Feist zijn allebéi niks Robin Hobb en George Martin en Tad Williams zijn duidelijk beter (lege Hobb? Misschien moet je weer eventjes het verschil leren tussen 'typetjes' en 'personages'. En de boeken van Hobb ook daadwerkelijk lezen ). En dan nog wel honderd minder bekende schrijvers. Maar goed, Jordan is wel weer beter dan, zeg maar, Mercedes Lackey of Terry Goodkind ofzo.

Het is gewoon heel simpel - als je Jordan goed vindt, heb je duidelijk nog niet erg veel fantasy gelezen.


Voor goede fantasy kun je trouwens ook van die verhalenbundels kopen - year's best fantasy ofzo. Daar staan vaak echt goede verhalen in, heel afwisselend, van bekende en onbekende schrijvers. Erg leuk
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 22:45
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt... absolute aanrader
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 08:28
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2007 @ 15:49 :
Omdat iemand het niet met je eens is is die maar meteen een babaar? Beetje jammer.
dat was dus maar een mopje...
ik zou niet durven om ook maar iemand in zijn leeskeuze te beknotten of iemand daarvoor te veroordelen... (behalve misschien zij die carry slee lezen = ook mopje voor de duidelijkheid)
zoals ik al zei Ieke, de gustibus et coloribus en daaruit liet ik, mijns inziens, nogal duidelijk blijken dat ik wat ik zei niet slecht bedoelde.
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 17:54
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 07-06-2007 @ 18:49 :
de korte verhalen van miranda july
jaa die wil ik lezen
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie
harriej_
397 08-06-2007 13:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie boek over Romaanse bouwkunst
holymerryme
6 31-01-2006 10:07
Levensbeschouwing & Filosofie Orthodox atheïsme
Kapee
192 28-01-2006 15:32
Lifestyle Winkels-aanraad-topic
feline
86 13-03-2004 20:03
Beleidszaken Algemeen topic over (nederlands) literaire aanraders?
Hoipiepeloi
4 17-02-2004 16:02
Psychologie Het grote (psychologische) tv-programma aanraad topic
Verwijderd
32 02-04-2003 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.