![]() |
Meisjes doden lastige man
Meisjes doden lastige man
ESSEN - Twee meisjes van 14 en 15 jaar hebben in het West-Duitse Essen een eigenaar van een snackbar doodgestoken omdat hij het jongste meisje probeerde te verkrachten. De openbaar aanklager gaat ervan uit dat de tieners uit noodweer handelden. de meisjes werkten in de snackbar van de 36-jarige man, meldden Duitse media woensdag. Toen de eigenaar de 14-jarige na sluiting seksueel lastigviel, schoot de 15-jarige te hulp. De uitbater viel toen de oudste aan. Zij greep een mes en stak toe. stelling: deze meisjes moeten vervolgt worden omdat ze iemand hebben doodgestoken ben het er zelf totaal niet mee eens maar ik wil dat er wat mensne reageren |
niet mee eens. Was zelfverdediging, dus jammer voor die vent.
|
Als het echt zelfverdediging was => geen vervolging
Kut voor die vent, had ie z'n poten maar thuis moeten houden. |
Citaat:
|
Serieus onderzoek naar de toedracht lijkt me gewenst. Als het ging om een daadwerkelijke verkrachtingspoging en een wapen dat bij toeval voorhanden was is het noodweer, want een 15-jarig meisje kan echt met blote handen geen volwassen man van zich af houden.
|
eens
|
Citaat:
Terecht is een 2e. Ik weet niet... ik vind het zelden terecht dat iemand dood is (zeg nooit nooit), maar vanwege de oorzaak kan ik er niet wakker van liggen |
Eens met de stelling. Iemand doden is erger dan iemand verkrachten. Vervolgen voor doodslag lijkt me dus gepast, hoewel er uiteraard verzachtende omstandigheden zijn. Er is ook meer onderzoek nodig naar de precieze toedracht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
uh nou, dan maar lekker onbeschaafd en onfatsoenlijk. Als iemand mij verkracht neem ik het recht wel in handen, ik ga niet lijdzaam liggen wachten op de politie terwijl hij tekeer gaat bovenop me. Ik zou me met hand en tand verzetten. Ik zou hem niet proberen te doden... maar als dat een ongewenst neveneffect is van mijn verzet, oeps |
Citaat:
Citaat:
|
aan de andere kant, paniek en gebrek aan kennis hoe je een mes moet gebruiken. Anders had ze m ook ergens anders kunnen steken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rare kop trouwens. Een verkrachting lijkt me meer dan lastig.
|
Tuurlijk moeten ze vervolgd worden. Het oordeel dat ze in noodweer hebben gehandeld en dat ze daarom straffeloos moeten blijven kan alleen door de rechter uitgesproken worden en niet door het OM, dus ze moeten wel eerst voor de rechter komen.
|
Als het klopt hoop ik dat ze vrijgesproken worden, waarschijnlijk was het niet bij verkrachting gebleven, zij kenden hem van die snackbar en de kans is groot dat ze hem aan zouden geven als hij na de verkrachting gewoon weg was gelopen.
Veel anders dan iemand met een mes steken hadden ze waarschijnlijk niet kunnen doen, de grens tussen onschadelijk maken en doden is klein in zo'n situatie. Ze hebben in een restaurant/snackbar niet veel meer voorhanden dan een mes denk ik, als dat meisje pepperspray of een tazer had gehad had ze die wel gebruikt denk ik. Kwestie van doden of gedood worden denk ik in dit geval, maar ja wie ben ik en wat weet ik van de situatie? Ik hoop dat er een eerlijk proces komt. |
Citaat:
|
Waar is die man eigenlijk gestoken?
Als ik in verweer iemand een mes in zijn hoofd duw is het zeker een poging tot moord. Die meisjes hadden met 1 messteek nooit een volwassen man kunnen doden als de steek niet doelgericht zou zijn geweest. Ik zou eerder zijn knieschijf proberen te raken, of flink in zijn schouderblad... Hebben de meisjes samen gewerkt bij deze moord? Ik denk dat deze vraagstukken aan bod moeten komen! |
Citaat:
|
Ik was er niet bij en weet niks van de zaak dus het is raar om daar uitspraken over te doen a la 'tja zelfverdediging dus jammer'. Dat laten we maar aan de rechter over.
|
Citaat:
|
Dan wist ik allang op welke plek ik het mes moest steken. Vol in de ballen. Denk je dat door alle hectiek op dat moment die gast het alsnog probeerd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat dit gerechtigheid op het meest basale niveau is. Man doet poging tot verkrachting, vrouw krijgt mes in hand, man krijgt mes in buik. Eigen schuld, dikke bult. Alleen over de vraag of die man het verdiende te sterven kan nog gediscussieerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het echt noodweer was gaan die meisjes natuurlijk vrijuit, maar dit betekend niet dat er geen onderzoek naar gedaan hoeft te worden. Eerst maar eens kijken hoevaak ze staken, waar enz. |
Citaat:
Bij de man wordt daarentegen geen disculpatie gezocht; hij is immers vies. Om rechtvaardigingen te vinden moet je je identificeren met deze viezerik, en dat wil je natuurlijk niet. Laat ik het dan maar doen: misschien gedroeg het meisje zich zodanig, dat haar baas het idee kreeg dat ze zin had in seks. Hij maakt aanstalten daartoe, zij begint hard te schreeuwen, vriendin gaat erop af, en nog voordat de man kan zeggen dat hij de intenties van het meisje had misinterpreteert, krijgt hij een hakmes op zijn hoofd. Of misschien wilde dat meisje daadwerkelijk seks met hem (promotie!), en toen een collega kwam binnenlopen schaamde zij zich zo erg, dat ze deed alsof het tegen haar wil was. Daarnaast vind ik dat je met zijn tweeën best één persoon kunt overmeesteren, bijvoorbeeld door te dreigen. |
Citaat:
Bij poging tot verkrachting vind ik wel dat hij zijn verdiende loon heeft gekregen punt. |
Citaat:
Sowieso heeft dit met identificeren niet zoveel te maken. Ik vind dat wanneer iemand jou iets aan probeert te doen waar je het niet mee eens bent, je je daarmee met gelijke middelen mag verdedigen. Als iemand jou een belastingaanslag stuurt, mag je je op gerechterlijke wijze verdedigen, als iemand jou met geweld tot seks probeert te dwingen, mag je je met geweld verdedigen. Het moment dat we het recht tot zelfverdediging afschaffen is het moment dat we in totale onvrijheid vervallen. Begrijp me goed, ik keur moord niet goed, vandaar de zin onderaan mijn vorige post, maar ik betwijfel of die meisjes in hun paniek en drama überhaupt wel invloed hebben gehad op waar dat mes uiteindelijk in die man belandde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het met nare man eens. Laat die twee meisjes maar voor de rechter komen en laat ze maar bewijzen dat er echt uit noodweer is gehandeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een volwassen man die een meisje van 14/15 probeert te verkrachten, dat is een ander verhaal. Een man van 36 is niet onder de indruk van een meisje van 15 die hem slaat of bijt, en vluchten is, tenzij het een kerel is met een enorm overgewicht, ook niet aan de orde. Als de openbaar aanklager al aangeeft ervanuit te gaan dat het noodweer is, vind ik het nogal wereldvreemd dat jij vindt dat het 'gewoon moord' is. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vervolgen. Het is nog steeds doodslag.
|
Wat hebben we:
een dode man, gestoken met een mes een beschuldiging dat die dode man het jongere meisje wilde verkrachten het verhaal dat de oudste de man doodstak toen deze haar aanviel toen zij tussenbeide wilde komen. Wat weten we zeker? De man is dood Het overige is niet zeker en valt ook nog eens lastig te bewijzen. Hoe wil je bewijzen dat hij van plan was om haar te verkrachten als er buiten deze twee meisjes geen getuigen zijn? Wie weet hadden ze altijd al de pik op hem en probeerden zij hem juist te naaien. Al met al - gezien wat bekend is en wat nog bewezen dient te worden, zie ik het somber in voor het oudste meisje. Waarschijnlijk zal ze inderdaad op zn minst vervolgd worden voor doodslag. Als het verhaal van de meisjes inderdaad correct blijken te zijn (op de 1 of andere manier,.. misschien waren er videobeelden van de beveiligingscamera van ofzo).... dan zal het meisjes weliswaar gestraft worden voor haar daad, maar acht ik de straf niet al te hoog. |
Citaat:
Ik snap volgens mij niet wat de bedoeling is van dit topic. Natuurlijk worden ze vervolgd, ze hebben iemand doodgestoken. Of ze al dan niet vervolgd worden lijkt mij helemaal niet ins frage. |
Citaat:
Citaat:
:P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |