Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Terecht is een 2e. Ik weet niet... ik vind het zelden terecht dat iemand dood is (zeg nooit nooit), maar vanwege de oorzaak kan ik er niet wakker van liggen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
uh nou, dan maar lekker onbeschaafd en onfatsoenlijk. Als iemand mij verkracht neem ik het recht wel in handen, ik ga niet lijdzaam liggen wachten op de politie terwijl hij tekeer gaat bovenop me. Ik zou me met hand en tand verzetten. Ik zou hem niet proberen te doden... maar als dat een ongewenst neveneffect is van mijn verzet, oeps |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat dit gerechtigheid op het meest basale niveau is. Man doet poging tot verkrachting, vrouw krijgt mes in hand, man krijgt mes in buik. Eigen schuld, dikke bult. Alleen over de vraag of die man het verdiende te sterven kan nog gediscussieerd worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het echt noodweer was gaan die meisjes natuurlijk vrijuit, maar dit betekend niet dat er geen onderzoek naar gedaan hoeft te worden. Eerst maar eens kijken hoevaak ze staken, waar enz.
||
Citaat:
Bij de man wordt daarentegen geen disculpatie gezocht; hij is immers vies. Om rechtvaardigingen te vinden moet je je identificeren met deze viezerik, en dat wil je natuurlijk niet. Laat ik het dan maar doen: misschien gedroeg het meisje zich zodanig, dat haar baas het idee kreeg dat ze zin had in seks. Hij maakt aanstalten daartoe, zij begint hard te schreeuwen, vriendin gaat erop af, en nog voordat de man kan zeggen dat hij de intenties van het meisje had misinterpreteert, krijgt hij een hakmes op zijn hoofd. Of misschien wilde dat meisje daadwerkelijk seks met hem (promotie!), en toen een collega kwam binnenlopen schaamde zij zich zo erg, dat ze deed alsof het tegen haar wil was. Daarnaast vind ik dat je met zijn tweeën best één persoon kunt overmeesteren, bijvoorbeeld door te dreigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bij poging tot verkrachting vind ik wel dat hij zijn verdiende loon heeft gekregen punt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sowieso heeft dit met identificeren niet zoveel te maken. Ik vind dat wanneer iemand jou iets aan probeert te doen waar je het niet mee eens bent, je je daarmee met gelijke middelen mag verdedigen. Als iemand jou een belastingaanslag stuurt, mag je je op gerechterlijke wijze verdedigen, als iemand jou met geweld tot seks probeert te dwingen, mag je je met geweld verdedigen. Het moment dat we het recht tot zelfverdediging afschaffen is het moment dat we in totale onvrijheid vervallen. Begrijp me goed, ik keur moord niet goed, vandaar de zin onderaan mijn vorige post, maar ik betwijfel of die meisjes in hun paniek en drama überhaupt wel invloed hebben gehad op waar dat mes uiteindelijk in die man belandde.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Een volwassen man die een meisje van 14/15 probeert te verkrachten, dat is een ander verhaal. Een man van 36 is niet onder de indruk van een meisje van 15 die hem slaat of bijt, en vluchten is, tenzij het een kerel is met een enorm overgewicht, ook niet aan de orde. Als de openbaar aanklager al aangeeft ervanuit te gaan dat het noodweer is, vind ik het nogal wereldvreemd dat jij vindt dat het 'gewoon moord' is. Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 11:40. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat hebben we:
een dode man, gestoken met een mes een beschuldiging dat die dode man het jongere meisje wilde verkrachten het verhaal dat de oudste de man doodstak toen deze haar aanviel toen zij tussenbeide wilde komen. Wat weten we zeker? De man is dood Het overige is niet zeker en valt ook nog eens lastig te bewijzen. Hoe wil je bewijzen dat hij van plan was om haar te verkrachten als er buiten deze twee meisjes geen getuigen zijn? Wie weet hadden ze altijd al de pik op hem en probeerden zij hem juist te naaien. Al met al - gezien wat bekend is en wat nog bewezen dient te worden, zie ik het somber in voor het oudste meisje. Waarschijnlijk zal ze inderdaad op zn minst vervolgd worden voor doodslag. Als het verhaal van de meisjes inderdaad correct blijken te zijn (op de 1 of andere manier,.. misschien waren er videobeelden van de beveiligingscamera van ofzo).... dan zal het meisjes weliswaar gestraft worden voor haar daad, maar acht ik de straf niet al te hoog.
||
Citaat:
![]() Ik snap volgens mij niet wat de bedoeling is van dit topic. Natuurlijk worden ze vervolgd, ze hebben iemand doodgestoken. Of ze al dan niet vervolgd worden lijkt mij helemaal niet ins frage. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |