![]() |
[WinXP] Niet-actieve systeemprocessen
ik krijg ineens bij veel programma's de melding dat er niet genoeg geheugen is om een bewerking te voltooien. als ik dan naar taakbeheer ga krijg ik het volgende te zien:
http://members.lycos.nl/ufke/ram.jpg het CPU-gebruik veranderd de hele tijd van 97% naar 2% naar 45% naar 4% naar 79% naar 12% enz. de niet-actieve systeemprocessen nemen veel cpu-gebruik in beslag maar ik kan dat proces niet beëindigen dus ik nou met veel programma's niet werken, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? |
oja, ik weet niet of het van belang is ofzo maar ik het is een AMD 1,6...
|
Da's het idle proces. Dat is wat het systeem doet als hij geen andere taken te doen heeft, je CPU koelen :) Je kunt een CPU niet stilzettend, dus stuur je 'em IDLE opdrachten.
|
is daar iets tegen te doen?
|
Citaat:
achter "niet-actieve systeemprocessen" staat de cpu-kracht die NIET gebruikt word omdat er geen ZAK mee gebeurt kun je er dus ook niks aan doen? denkt en gij zult gedacht hebben probeer je swapfile te vergroten, misschien helpt dat |
tis nou weer zoals het was, kheb d'r niks aan gedaan verder... ik kan daardoor niet werken met photoshop enzo, was best irritant... maarja, opgelost ofzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nogmaals: Een CPU kan niet niks doen. Je kunt een CPU wel constant 'lege' (IDLE) instructies sturen, zodat zo min mogelijk stroom verbruikt wordt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34. |