Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2002, 17:00
Verwijderd
ik krijg ineens bij veel programma's de melding dat er niet genoeg geheugen is om een bewerking te voltooien. als ik dan naar taakbeheer ga krijg ik het volgende te zien:

het CPU-gebruik veranderd de hele tijd van 97% naar 2% naar 45% naar 4% naar 79% naar 12% enz.
de niet-actieve systeemprocessen nemen veel cpu-gebruik in beslag maar ik kan dat proces niet beëindigen dus ik nou met veel programma's niet werken, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 17:03
Verwijderd
oja, ik weet niet of het van belang is ofzo maar ik het is een AMD 1,6...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:04
Chimera
Chimera is offline
Da's het idle proces. Dat is wat het systeem doet als hij geen andere taken te doen heeft, je CPU koelen Je kunt een CPU niet stilzettend, dus stuur je 'em IDLE opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:07
Verwijderd
is daar iets tegen te doen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:38
@pie
@pie is offline
Citaat:
Ufke schreef:
wtf?

achter "niet-actieve systeemprocessen" staat de cpu-kracht die NIET gebruikt word

omdat er geen ZAK mee gebeurt kun je er dus ook niks aan doen?

denkt en gij zult gedacht hebben

probeer je swapfile te vergroten, misschien helpt dat
Oud 17-07-2002, 19:20
Verwijderd
tis nou weer zoals het was, kheb d'r niks aan gedaan verder... ik kan daardoor niet werken met photoshop enzo, was best irritant... maarja, opgelost ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:30
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Ufke schreef:
ja, zeker, een koetje installeren, die gaat je idle tijd gebruiken om lekker te grazen, en dan is DPC je ook weer dankbaar
Oud 17-07-2002, 19:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ufke schreef:
tis nou weer zoals het was, kheb d'r niks aan gedaan verder... ik kan daardoor niet werken met photoshop enzo, was best irritant... maarja, opgelost ofzo
Onzin. Dat je niet met PS kan werken heeft niets te maken met het Idle proces. Dat heeft nl. prioriteit 0. Als je een ander proces start, zie je ook meteen het CPU gebruik van dat proces inzakken.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@pie schreef:

achter "niet-actieve systeemprocessen" staat de cpu-kracht die NIET gebruikt word
Nee, daar staat gewoon de CPU tijd die door dat proces gebruikt wordt. Maar aangezien het het proces is met de laagste prioriteit, beinvloed het niet de andere processen.

Nogmaals: Een CPU kan niet niks doen. Je kunt een CPU wel constant 'lege' (IDLE) instructies sturen, zodat zo min mogelijk stroom verbruikt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten