![]() |
Inschrijving Master opleiding
Deze vakantie heb ik me ingeschreven voor m'n doorstroommaster, maar het werd me niet helemaal duidelijk hoe ik dat moest doen. Ze hadden zelf op m'n papier al m'n bacheloropleiding voorgeprint en uit de toelichting begreep ik dat er gewoon bij aan moest geven dat het om de doorstroommaster van deze opleiding ging.
Dat heb ik gedaan, maar vandaag kreeg ik m'n collegekaart en bewijs van inschrijving binnen. Daarop staat dat ik bachelorstudent ben komend jaar. Ik neem aan dat het een fout is, maar toch wil ik voor de zekerheid horen van masterstudenten of bij hen wel netjes 'Master student' op hun collegekaart staat/stond. En hoe heb je dat dan aangegeven op je herinschrijvingsformulier? |
Dat heb ik ook (bij de RuG dan wel). Ik heb vanmiddag gebeld, en daar zeiden ze dat het kwam omdat ze geen bewijs heb dat ik een bachelor heb, dat ik een bachelorexamen had moeten aanvragen of zoiets. Daar had ik nog nooit van gehoord, dat hadden ze dan toch tenminste ooit een keer kunnen melden. :p Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn studie lag (geneeskunde), daar ligt het sowieso allemaal een beetje raar, we hebben ook geen eindwerkstuk of zoiets. Ze had vlak voor mij ook al een studiegenoot aan de telefoon, ik neem aan dat ze het bij ons allemaal hebben. Ga er nog wel even achteraan mailen, maar het zal dan wel goedkomen.
Kan het bij jou ook zoiets zijn? Ik had op mijn formulier wel master geneeskunde ingevuld, maar dat helpt dus niet echt :p |
Hmm, ik heb wel m'n bachelorexamen aangevraagd, maar het kan zijn dat m'n dossier toen nog niet binnen was bij de mensen die de inschrijving verwerken ofzo...
Maar sowieso is dat raar, want we hebben nu ook nog herkansingen, dus hoe hadden de mensen die nog niet wisten of ze over mochten zich dan in moeten schrijven? |
Toen ik (netjes op tijd, aan het eind van een collegejaar) klaar was met mijn bachelor en toen het jaar erop de aansluitende master wilde gaan doen, stond in het bijbehorende boekje dat je je gewoon als bachelor in moest schrijven, omdat het registratiesysteem nog achterliep. Ik had op dat moment mijn bachelordiploma wel al aangevraagd.
Later zou je inschrijving dan automatisch gewijzigd worden naar de master i.p.v. bachelor. Ik heb toen ook eerst nog een collegekaart met 'bachelor' gekregen, en halverwege september kreeg ik een nieuwe, met 'master' erop. Dit was bij de RU. |
Citaat:
Maar in jouw geval kun je misschien toch beter even bellen? Omdat je het ook wel aangevraagd hebt enzo. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit. |
Bij mij precies hetzelfde (collegekaart met 'verkeerde' informatie dus). Alleen heb ik vandaag de toelatingsbeschikking voor de master binnen gekregen (de laatste cijfers ed zijn verwerkt nadat de nieuwe collegekaarten verstuurd werden, denk ik)...ik neem aan dat de universiteit me, zodra die beschikking verwerkt is, een nieuwe collegekaart toestuurt.
|
Citaat:
De registratie van cijfers ed (wat HaWaHaai zegt) loopt op de UU ook achter...wie weet in Leiden ook wel? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |