Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2007, 22:11
Balance
Balance is offline
Deze vakantie heb ik me ingeschreven voor m'n doorstroommaster, maar het werd me niet helemaal duidelijk hoe ik dat moest doen. Ze hadden zelf op m'n papier al m'n bacheloropleiding voorgeprint en uit de toelichting begreep ik dat er gewoon bij aan moest geven dat het om de doorstroommaster van deze opleiding ging.

Dat heb ik gedaan, maar vandaag kreeg ik m'n collegekaart en bewijs van inschrijving binnen. Daarop staat dat ik bachelorstudent ben komend jaar.

Ik neem aan dat het een fout is, maar toch wil ik voor de zekerheid horen van masterstudenten of bij hen wel netjes 'Master student' op hun collegekaart staat/stond. En hoe heb je dat dan aangegeven op je herinschrijvingsformulier?
Oud 07-08-2007, 22:29
Verwijderd
Dat heb ik ook (bij de RuG dan wel). Ik heb vanmiddag gebeld, en daar zeiden ze dat het kwam omdat ze geen bewijs heb dat ik een bachelor heb, dat ik een bachelorexamen had moeten aanvragen of zoiets. Daar had ik nog nooit van gehoord, dat hadden ze dan toch tenminste ooit een keer kunnen melden. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn studie lag (geneeskunde), daar ligt het sowieso allemaal een beetje raar, we hebben ook geen eindwerkstuk of zoiets. Ze had vlak voor mij ook al een studiegenoot aan de telefoon, ik neem aan dat ze het bij ons allemaal hebben. Ga er nog wel even achteraan mailen, maar het zal dan wel goedkomen.
Kan het bij jou ook zoiets zijn?

Ik had op mijn formulier wel master geneeskunde ingevuld, maar dat helpt dus niet echt
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 22:48
Balance
Balance is offline
Hmm, ik heb wel m'n bachelorexamen aangevraagd, maar het kan zijn dat m'n dossier toen nog niet binnen was bij de mensen die de inschrijving verwerken ofzo...
Maar sowieso is dat raar, want we hebben nu ook nog herkansingen, dus hoe hadden de mensen die nog niet wisten of ze over mochten zich dan in moeten schrijven?
Oud 08-08-2007, 06:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik (netjes op tijd, aan het eind van een collegejaar) klaar was met mijn bachelor en toen het jaar erop de aansluitende master wilde gaan doen, stond in het bijbehorende boekje dat je je gewoon als bachelor in moest schrijven, omdat het registratiesysteem nog achterliep. Ik had op dat moment mijn bachelordiploma wel al aangevraagd.
Later zou je inschrijving dan automatisch gewijzigd worden naar de master i.p.v. bachelor. Ik heb toen ook eerst nog een collegekaart met 'bachelor' gekregen, en halverwege september kreeg ik een nieuwe, met 'master' erop. Dit was bij de RU.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 07-08-2007 @ 23:48 :
Hmm, ik heb wel m'n bachelorexamen aangevraagd, maar het kan zijn dat m'n dossier toen nog niet binnen was bij de mensen die de inschrijving verwerken ofzo...
Maar sowieso is dat raar, want we hebben nu ook nog herkansingen, dus hoe hadden de mensen die nog niet wisten of ze over mochten zich dan in moeten schrijven?
Ja daarom, dat vind ik ook gek. Dan kun je je pas inschrijven als je officieel je bachelor hebt, dat heeft toch bijna niemand? Ik snap ook wel dat ze er niet zomaar master op zetten, zij hebben helemaal geen bewijs dat je je bachelor wel hebt.

Maar in jouw geval kun je misschien toch beter even bellen? Omdat je het ook wel aangevraagd hebt enzo. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:53
Verwijderd
Bij mij precies hetzelfde (collegekaart met 'verkeerde' informatie dus). Alleen heb ik vandaag de toelatingsbeschikking voor de master binnen gekregen (de laatste cijfers ed zijn verwerkt nadat de nieuwe collegekaarten verstuurd werden, denk ik)...ik neem aan dat de universiteit me, zodra die beschikking verwerkt is, een nieuwe collegekaart toestuurt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-08-2007 @ 16:49 :
Dan kun je je pas inschrijven als je officieel je bachelor hebt, dat heeft toch bijna niemand?
Je kunt je wel eerder inschrijven (of iig aangeven wat de bedoeling is (master gaan doen als je je herkansingen haalt dus, zeg maar)), het wordt dan alleen nog niet verwerkt.

De registratie van cijfers ed (wat HaWaHaai zegt) loopt op de UU ook achter...wie weet in Leiden ook wel?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 16:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2007 @ 16:53 :
Bij mij precies hetzelfde (collegekaart met 'verkeerde' informatie dus). Alleen heb ik vandaag de toelatingsbeschikking voor de master binnen gekregen (de laatste cijfers ed zijn verwerkt nadat de nieuwe collegekaarten verstuurd werden, denk ik)...ik neem aan dat de universiteit me, zodra die beschikking verwerkt is, een nieuwe collegekaart toestuurt.
Hmm ik hoop dan dat laatste ook. Het was best handig als de uni gewoon van te voren de studenten even inlichtte. Nou zullen zij ook tig telefoontjes krijgen. Maar ik wacht nog wel even af, ik heb de onderwijsdienst de laatste dagen al genoeg lastig gevallen (ze wilden beweren dat als je 24 juli je aanvraag inlevert, dat je dan te laat bent voor de diploma uitreiking van 10 oktober.. )
Reageren

Regels voor berichten