![]() |
Spinvis - Goochelaars & Geesten
Citaat:
Te beluisteren op luisterpaal Er staan een hoop liedjes op die ik al kende maar vooral het openingsnummer vind ik erg mooi. |
Fijn dat ie van die leuk poëtische tekstjes schrijft, maar waarom heeft die kerel in godsnaam de behoefte om diezelfde tekstjes vervolgens te moeten gaan 'zingen'? :confused:
|
Citaat:
|
rasmusje, je bent je bewust van je eigen nickname?
|
Ik ben me er bewust van dat ik ze leuker vond toen ik 13 was.
|
Ach ja, het aloude 'je nick is stom dus jouw mening telt niet' argument. (y)
|
ik vind het eigenlijk boutmuziek. ik erger me dood aan die stem.
|
Ik ben benieuwd.
Vind Spinvis erg tof, maar ik moet er wel voor in de stemming zijn om het te luisteren, en dat ben ik nu niet. :) |
Erg leuk, al ken ik een groot deel van de nummers al. Alleen 'alles in de wind' vind ik lichtelijk irritant...
Maar verder (Y) wespen op de appeltaart (Y) mare frigoris (Y):( |
Bepaalde nummers zijn supergoed, alleen die vibe van die gast wordt nu wel wat sneller irritant. Bv. die typische foto's in de laatste OOR, met z'n kutcape. Wees eens gewoon een vent, denk ik dan.
|
Wespen op de appeltaart...
Afschieten die Spinvis met zijn pretentieuze kk"liedjes". |
Wat is er nou pretentieus aan Spinvis. Het zijn gewoon popliedjes.
|
Het is eerder pretentieus in zijn non-pretentieusheid.
|
En leuk. :)
|
Ik vind het vreemde muziek, allereerst saai, daarnaast "zingt" die gozer alsof het hem geen barst interesseert hoe het uit zijn keel komt en alsof hij het zelf ook saai vindt. Het gaat nergens over. Instrumentaal vind ik het dan wél aardig.
|
Instrumentaal trek ik het wel, maar ik vind het verder gewoon ronduit kut.
|
hmm wel leuk, maar ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe album.
|
Sorry hoor, maar spinvis is niet saai!
Heb hem al 2 x live gezien, in Enschede. En ja live is toch anders.. (y) |
Live is meestal nog een stuk 'slechter' anders, omdat die liedjes het juist moeten hebben van de verzameling geluiden, bliepjes en instrumenten. Soms pakt het goed uit, maar net zo vaak verliest zo'n nummer het grootste deel van z'n kracht.
|
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Qua geluid. |
Ik trek het niet.
|
Citaat:
|
Juist omdat ie ze steeds anders arrangeert en met andere instrumentatie speelt is het een kwestie van hit or miss. 'Bagagedrager', mijn favoriete nummer heb ik gezien in een versie die het hele nummer tot leven laat komen, maar ook in een zaaddodende lege versie die het nummer finaal om zeep hielp. Terwijl het knip-en-plak origineel het nooit laat afweten.
|
True true, ik sluit me bij metallicat aan. Soms pakt het live goed uit en soms ook niet. Dit 'verzamel'album kan me niet echt boeien trouwens. Alleen 'Goochelaars & Geesten' vind ik erg mooi.
[edit] Ah, dat had ik al eens gezegd :o |
Nare man met vreemde liedjes. Goeie combo dus (y)
|
Citaat:
|
Sfeervolle luisterliedjes voor regenachtige dagen gezongen door een gluiperd die zichzelf te interessant vindt en grootse moeite heeft om volwassen te worden. Ik heb nooit echt begrepen wat er nou zo leuk of goed is aan Spinvis.
|
Ik begrijp eigenlijk ook niet wat ik er zo leuk en goed aan vind.
|
Citaat:
|
ik ben het niet vaak met Dinalfos eens, maar dit is echt bagger van de bovenste plank. Wat leuke proza verpakt in baggeraccoorden, en de massa die er voor valt. hilarisch.
|
Fuck it ik trek het wel, al moet ik zeggen dat ik nr's als Smalfilm en Bagagedrager een stuk beter vind dan wat er op deze cd staat. Ook op de cd hiervoor staat een hoop zooi maar ook best een paar aardige nr's.
|
ik heb het na die eerste cd al wel een beetje gezien. en volgens mij is de meerderheid het er hier wel over eens dat daar zijn beste nummers op staan. het grootste deel van wat daarna nog uit is gekomen is zonde voor de 'mythe' rond het debuut. dat was echt gewoon een gave plaat, vind ik. maar net wat metallicat zeg, krijg eens wat haar op je ballen, gast.
|
ik heb die eerste singletjes een paar keer gehoord. het kan me niet veel bekoren, maar ik heb er geen mening over eigenlijk.
|
De plaat van voor goochelaars en geesten 'dagen van gras, dagen van stro' is mijn favoriete spinvisplaat. Zit beter in elkaar dan de eerste. Dus voor wie 1 leuk vond en dvgdvs nog niet geluisterd heeft; doen!
|
Ik vind het een fantastisch stukje muziek, dit album.
|
Ik vind Spinvis, zonder te overdrijven, een van de beste artiesten van Nederland..
Hij raakt me misschien zelfs meer dan veel overzeese artiesten van deze tijd..Vooral de sfeer en de spiritualiteit die het met zich meedraagt vind ik geniaal. maar dan wel meestal alleen s'ochtends of op zondag.. |
Ik kan er goed naar luisteren:y
|
Citaat:
|
Eerste keer luisteren vond ik er niet veel aan. Ik hou daar niet zo van, dat het zo onsamenhangend is en dat ik telkens uit m'n ritme getrokken wordt, maarja, daar kan je natuurlijk niet omheen bij zo'n b-sides album. Maar er staan echt een paar prachtige tracks op (wespen op de appeltaart, een nagemaakte gek, aap! en hoogtepunt: Alles in de wind en dan nog een paar, maar als ik op m'n werk ben kan ik niet heel de tijd die tracklist in de gaten houden). Maargoed, die pretentieloze pretentieusheid (zeg ik het zo goed?) moet je wel even doorheen inderdaad. Die soundtrack kan ik trouwens, op een paar fragmenten na, bijzonder weinig mee.
|
Raar =/= pretentieus.
|
Njah, zo af en toe lijkt het toch wel of hij het een beetje te hard probeert. Maar over het algemeen komt hij er wel mee weg.
|
blijft aparte muziek,maar na 2x luisteren bleef de helft van de nieuwe cd al door mn hoofd spoken en zelfs ''alles in de wind'' (gezongen door gideon??) is best aanstekelijk.
Verder leuke plaat, maar de vorige 2(spinvis en dagen van gras) waren ook best aardig en luister k met enige regelmaat. |
Citaat:
|
Ik ben 4 keer bij spinvis geweest nu en het was eigenlijk alleen de eerste keer super. Dat was ook écht een setting ervoor. In schouwburg Odeon in Zwolle, zitplaatsen, kleine zaal. Heerlijk. en kwalitatief kwam het ook veel beter uit dan bijvoorbeeld Lowlands 2006 (n) of Hedon (was :|)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook Goochelaars & Geesten zijn weeral luisterliedjes, verpakt als popmuziek. Het pretendeert om over meer te gaan dan wat je aan de oppervlakte hoort, bijvoorbeeld. Intellectualistisch, zo je wil, in plaats van vrijblijvend. En de pretentie om in 3 minuten even helemaal naar binnen te kijken. Misschien is zijn grootste pretentie nog wel om on-Hallands kleine liedjes te schrijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zich heeft Juice wel gelijk. Het is echt niet zo dat Spinvis beweert met zijn tekstfragmenten e.d. het 'wezen van de mens' denkt te kunnen doorgronden. Het zijn vaak niet meer dan dat, flarden tekst die verder niets hoeven te betekenen. Als ie nou zou bewéren dat er meer achter zat, ok, maar voor zover ik weet doet hij dat niet.
Toch vind ik persoonlijk dat hij natuurlijk stiekem wel degelijk iets meer erachter denkt te kunnen plaatsen dan hij zegt, vandaar ook mijn opmerking 'pretentieus in zijn non-pretentieusheid'. Maar dat is iets wat ik er dan zelf in lees. Voor de rest: fuck it, Family Guy(h). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |