![]() |
||
Citaat:
Te beluisteren op luisterpaal Er staan een hoop liedjes op die ik al kende maar vooral het openingsnummer vind ik erg mooi.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik ben het niet vaak met Dinalfos eens, maar dit is echt bagger van de bovenste plank. Wat leuke proza verpakt in baggeraccoorden, en de massa die er voor valt. hilarisch.
|
ik heb het na die eerste cd al wel een beetje gezien. en volgens mij is de meerderheid het er hier wel over eens dat daar zijn beste nummers op staan. het grootste deel van wat daarna nog uit is gekomen is zonde voor de 'mythe' rond het debuut. dat was echt gewoon een gave plaat, vind ik. maar net wat metallicat zeg, krijg eens wat haar op je ballen, gast.
|
Ik vind Spinvis, zonder te overdrijven, een van de beste artiesten van Nederland..
Hij raakt me misschien zelfs meer dan veel overzeese artiesten van deze tijd..Vooral de sfeer en de spiritualiteit die het met zich meedraagt vind ik geniaal. maar dan wel meestal alleen s'ochtends of op zondag..
|
Eerste keer luisteren vond ik er niet veel aan. Ik hou daar niet zo van, dat het zo onsamenhangend is en dat ik telkens uit m'n ritme getrokken wordt, maarja, daar kan je natuurlijk niet omheen bij zo'n b-sides album. Maar er staan echt een paar prachtige tracks op (wespen op de appeltaart, een nagemaakte gek, aap! en hoogtepunt: Alles in de wind en dan nog een paar, maar als ik op m'n werk ben kan ik niet heel de tijd die tracklist in de gaten houden). Maargoed, die pretentieloze pretentieusheid (zeg ik het zo goed?) moet je wel even doorheen inderdaad. Die soundtrack kan ik trouwens, op een paar fragmenten na, bijzonder weinig mee.
|
blijft aparte muziek,maar na 2x luisteren bleef de helft van de nieuwe cd al door mn hoofd spoken en zelfs ''alles in de wind'' (gezongen door gideon??) is best aanstekelijk.
Verder leuke plaat, maar de vorige 2(spinvis en dagen van gras) waren ook best aardig en luister k met enige regelmaat.
|
Verwijderd
|
Ik ben 4 keer bij spinvis geweest nu en het was eigenlijk alleen de eerste keer super. Dat was ook écht een setting ervoor. In schouwburg Odeon in Zwolle, zitplaatsen, kleine zaal. Heerlijk. en kwalitatief kwam het ook veel beter uit dan bijvoorbeeld Lowlands 2006
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ook Goochelaars & Geesten zijn weeral luisterliedjes, verpakt als popmuziek. Het pretendeert om over meer te gaan dan wat je aan de oppervlakte hoort, bijvoorbeeld. Intellectualistisch, zo je wil, in plaats van vrijblijvend. En de pretentie om in 3 minuten even helemaal naar binnen te kijken. Misschien is zijn grootste pretentie nog wel om on-Hallands kleine liedjes te schrijven.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Op zich heeft Juice wel gelijk. Het is echt niet zo dat Spinvis beweert met zijn tekstfragmenten e.d. het 'wezen van de mens' denkt te kunnen doorgronden. Het zijn vaak niet meer dan dat, flarden tekst die verder niets hoeven te betekenen. Als ie nou zou bewéren dat er meer achter zat, ok, maar voor zover ik weet doet hij dat niet.
Toch vind ik persoonlijk dat hij natuurlijk stiekem wel degelijk iets meer erachter denkt te kunnen plaatsen dan hij zegt, vandaar ook mijn opmerking 'pretentieus in zijn non-pretentieusheid'. Maar dat is iets wat ik er dan zelf in lees. Voor de rest: fuck it, Family Guy(h). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|