Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Wat vind je van je nieuwe school.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1622281)

Tripp 02-09-2007 18:40

Wat vind je van je nieuwe school....

Aan de mensen die dit jaar zijn begonnen met een nieuwe studie:

- Hoe vinden jullie de school tot nu toe.
- Bevallen je klasgenoten je? (vind je ze aardig)

Laat ik zelf beginnen:

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn school en mijn klasgenoten. De meeste hebben ook al meegedaan aan de introductiedagen. Dus dat is lekker makkelijk. Verder is mijn school HEEL erg groot, waardoor ik vast nog wel eens zal verdwalen. Maar verder is de school leuk. :D

Tripp,

Joopiedegekste 02-09-2007 20:00

Misschien nog een beetje vroeg om te oordelen voo veel, gezien dat veel opleidingen morgen pas echt beginnen ;)
(Ik doe niks trouwens, was alleen nieuwschierig)

Lotte 02-09-2007 20:20

Tot nu toe zie ik de toekomst op mijn nieuwe school wel zonnig tegemoet. Ik had alleen niks met zo'n intreeweek is gebleken maar mijn klasgenoten zijn wel okee volgens mij.

SuperSanne 04-09-2007 21:43

Vandaag de eerste dag gehad aan de hogeschool den haag (opleiding CMD). Beetje organisatorisch chaotisch zooitje in de categorie als-dit-maar-goed-gaat, docenten die zelf de roosters niet begrijpen, studentennummers en wachtwoorden die nergens te vinden zijn... aiaiai:p Beginnen ze meteen over studiepunten en werkgroepen terwijl bijna niemand überhaupt weet hoe het er op het HBO aan toe gaat, dat soort dingen :p

Mja.... klasgenoten... ik kan het er met ééntje zoieso goed vinden, maar die zit er waarschijnlijk niet lang-O-. daarnaast al twee meisjes en een jongen zien lopen waarvan ik nu al op m'n klompen aanvoel dat ik daar beter niet mee in dezelfde projectgroep kan belanden (werkelijk, hoe kansloos ben je als je meteen op je eerste dag al een half uur te laat komt aankakken omdat je je had verslapen :n )

Fosca 05-09-2007 08:55

Bij mij begonnen ze meteen met college geven :| ik was al helemaal in paniek omdat ik niks van de stof begreep toen iemand me gelukkig vertelde dat je al een hoofdstuk had moeten lezen.... terwijl niemand de boeken had.

Verder vind ik het allemaal nog zo snel gaan dat ik er nog niet echt iets over kan zeggen

Leonoor 05-09-2007 08:58

't is niet echt een nieuwe studie (gewoon het volgende jaar ;)), maar ik heb vandaag pas introductie en volgende week pas college. Ik weet wel dat het ENORM druk gaat worden, elke week tig bladzijden lezen, opdrachten maken, enz. Studiegenoten zullen voor een groot deel dezelfde zijn als vorig jaar, al zullen er wel een aantal afgevallen zijn omdat ze niet alle vakken hebben gehaald. Over de universiteit ben ik erg tevreden, over sommige docenten iets minder.

Lethe 05-09-2007 22:01

Ehm.. 't valt me op dat ze nogal streng zijn! Die docenten van de werkgroepen dus. We hebben aanwezigheidsplicht en wie z'n 'huiswerk' voor die week niet gemaakt heeft wordt als afwezig opgeschreven, ook al is hij/zij er wel. En er wordt steeds op gehamerd vanaf het begin af aan goed bij te blijven. Dat ga ik ook écht doen, anders red ik het gewoon niet. Volgens mij gaat het erg zwaar worden.

one. 05-09-2007 22:47

School en klasgenoten zijn okay. Het valt ontzettend op dat het tempo veel hoger ligt, maar behalve dat valt het erg mee. Het is vooral wat meer leeswerk thuis en ik gok ongeveer 7 opdrachtjes per week.

toothfairy 06-09-2007 11:37

Mag ik dan es vragen hoeveel tijd zo'n opdracht bij jullie ongeveer vraagt? Want 7 opdrachten is toch wel heel veel, zeker als je ook nog naar de lessen moet gaan. (of is dat te veel offtopic? :o)

Ontopic: Ik begin ook niet aan een nieuwe studie maar gewoon het 2e jaar nu. Van echt "school" is er geen sprake meer: ik heb op verschillende plaatsen in de stad les, bijzonder weinig prof-student-contact (maar wel monitoren). Er zullen zo'n 150 mensen bij me in de les zitten, normaal gezien (de andere 200 zijn gestopt tijdens of na het eerste jaar) die ik zo goed als allemaal ken van ziens, maar slechts een paar echt beter. Ik vind de meesten nogal asociaal, maar goed. :p 't Belooft een zwaar jaar te worden waarin we een echt onderzoek gaan moeten voeren (en daar een heel jaar aan werken).

per piacere 06-09-2007 13:01

Ik ben ook begonnen aan het tweede jaar. Universiteit vind ik leuk, de professoren die ik heb vind ik erg goed. Maar ik vind het vervelend dat ik met de meeste vakken vooral bij B3 studenten en Masterstudenten zit.. daar heb je ook niet ineens contact mee natuurlijk, dan heb ik liever het kleine groepje van mijn eigen studie.

De B3 studenten waarmee ik ook in mijn werkgroep zit, waar je actief mee behoort te doen, zijn juist precies het tegenovergestelde en dat vind ik nogal irritant.

wup 06-09-2007 19:06

Ik had al eerder een jaartje op deze school gezeten, dus het is niet helemaal nieuw, maar de opleiding wel.
Mijn klasgenoten zijn volgens mij wel ok.. Ik heb niet meegedaan met intro, dus weet nog niet heel veel van ze. Als ik de meeste mensen mag geloven heb ik ook niets gemist, dus dat scheelt(y).
De leraren komen voor het grootste gedeelte erg leuk over! Ik moet nog wel aan alles wennen ( vroeg opstaan blijkt een probleem: 2x verslapen in 4 dagen:o). En verder heb ik nogal schurft aan Blackboard. Uitvinder daarvan mag aan de galg.

one. 06-09-2007 19:30

Citaat:

toothfairy schreef: (Bericht 25903229)
Mag ik dan es vragen hoeveel tijd zo'n opdracht bij jullie ongeveer vraagt? Want 7 opdrachten is toch wel heel veel, zeker als je ook nog naar de lessen moet gaan. (of is dat te veel offtopic? :o)

Ik heb er even naar gekeken, nog niet gemaakt, maar ik gok toch zeker niet meer dan 10 uur werk. Het zijn geen opstellen ofzo.

toothfairy 06-09-2007 21:42

10u per opdracht of voor de 7 opdrachten per week? Dat laatste lijkt me meer waarschijnlijk, anders heb je geen tijd meer over naast die opdrachten. Wij hadden "vorig" jaar "maar" 2 opdrachten die elk enkele weken in beslag namen.

one. 06-09-2007 22:41

Dat laatste, misschien begreep je me verkeerd, het zijn opdrachten die je als huiswerk meekrijgt voor een extra punt op je tentamen.

JoniB 09-09-2007 23:05

School en klasgenoten vallen tegen...
haha, maar dat ligt aan mij.
De opleiding is nog niet helemaal wat bij mij past, dus mijn mede studenten zitten er met motivatie. Ik dus niet, dit gaat hem denk niet worden...
Kijk het nog wel een tijdje aan.

steven16v 10-09-2007 09:49

Dit wordt al weer het 2e jaar voor mij. Het bevalt me nog goed. Wel jammer is dat meer dan de helft van mijn klas met de opleiding gestopt is. Maar de echte Die Hards blijven over. :)

BleuEyes 10-09-2007 15:05

Ik ben tot nu toe best tevreden over de school, de introductie week en de lessen. Ik leer veel meer dan op mijn vorige school alleen ik was wat minder tevreden over het rooster. Het duurde zowat een week voordat we die hadden en wisten waar we aantoe waren.

Klasgenoten zijn wel aardig. Moet nog wennen aan ze (leeftijdsverschillen etc).

maria 10-09-2007 16:21

Mijn opleiding zit sinds het begin van dit schooljaar in een nieuw gebouw en dat is voor iedereen even wennen natuurlijk... Het gebouw is nog niet helemaal klaar; de kantine zit in een tent op de binnenplaats en het DE-cafe is er ook nog niet :'(

Verder was ik er een beetje bang voor dat ik veel ouder zou zijn dan de rest van mijn studiegenoten (het grootste gedeelte is 17 en komt net van havo) en dat is qua ervaring misschien zo, maar het verschil valt me verder reuze mee...

Ik heb ook geen introductieweek gehad met zuipen en spelletjes doen met je klasgenoten, wij kregen meteen de introductie van het eerste grote project wat we moeten doen

En het schooljaar beginen met de ziekte van pfeiffer is ook niet aan te raden -O-

Evatjuhhhh 10-09-2007 21:16

Mijn opleiding is echt leuk :). Ik geniet met volle teugen van alle vakken. Morgen het laatste introductiecollege (nl. eerste keer het vak) en daarna gewoon lekker door op tempo. Mijn jaargenoten (ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur) zijn echt gezellig en leuk maar ook wel van hard werken. Komt wel goed met de komende projecten denk ik :)

Lethe 10-09-2007 21:31

Citaat:

Evatjuhhhh schreef: (Bericht 25933403)
Mijn opleiding is echt leuk :). Ik geniet met volle teugen van alle vakken. Morgen het laatste introductiecollege (nl. eerste keer het vak) en daarna gewoon lekker door op tempo. Mijn jaargenoten (ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur) zijn echt gezellig en leuk maar ook wel van hard werken. Komt wel goed met de komende projecten denk ik :)

Ik weet nog steeds niet welke opleiding jij nu doet! Ben wel heel benieuwd overigens :D

JoniB 10-09-2007 23:45

Citaat:

AllureV schreef: (Bericht 25933492)
Ik weet nog steeds niet welke opleiding jij nu doet! Ben wel heel benieuwd overigens :D

Ja, ik ben er naar het lezen van het verhaaltje ook erg nieuwsgierig naar geworden! Klinkt allemaal leuk & positief (y)

Evatjuhhhh 11-09-2007 12:46

Citaat:

JoniB schreef: (Bericht 25934939)
Ja, ik ben er naar het lezen van het verhaaltje ook erg nieuwsgierig naar geworden! Klinkt allemaal leuk & positief (y)

Civiele Techniek in Enschede. De wiskunde was vandaag prachtig. Kwam die man aanzetten met een gedichtje van drs. P als intermezzo in de pauze, fantastisch.

Jazzcrime 11-09-2007 14:33

Citaat:

Wat tof dat alles zo goed lijkt te bevallen!:)

Jazzcrime 11-09-2007 15:17

ik moet overigens nog een jaar wachten tot ik begin aan een nieuwe opleiding/school/stad ....Heb er NU al wel ergg veel zin in(H)

GuMM 11-09-2007 21:46

Het bevalt mij wel goed allemaal. De collegezalen zijn makkelijk te vinden, de lokalen op de faculteit ook. De mensen zijn leuk gelukkig :) Ik was niet naar de introductieweek geweest, maar daar heb ik echt geen 'last' van gehad! Iedereen doet gewoon heel leuk tegen elkaar. Natuurlijk zijn er wel groepjes binnen de groep (wat wil je met 300 studenten), maar de meeste mensen sluiten zich niet echt voor je af ofzo.

Nouja alles is nog meegevallen tot nu toe dus (y)

steven16v 12-09-2007 09:59

Citaat:

Evatjuhhhh schreef: (Bericht 25936705)
Civiele Techniek in Enschede. De wiskunde was vandaag prachtig. Kwam die man aanzetten met een gedichtje van drs. P als intermezzo in de pauze, fantastisch.

Op het Saxion? Leuke school is dat. Zit ik ook op. :)

Miracle 12-09-2007 12:47

Citaat:

steven16v schreef: (Bericht 25944018)
Op het Saxion? Leuke school is dat. Zit ik ook op. :)

Saxion een leuke school? :eek:
Aardige studenten misschien, maar daar is alles wel zo ongeveer mee gezegd.
Volgens mij doet Eva trouwens universiteit.

Evatjuhhhh 12-09-2007 13:47

Citaat:

Miracle schreef: (Bericht 25944865)

Ja, ik studeer civiele techniek aan de Universiteit Twente.

Sylph 12-09-2007 14:06

Citaat:

ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur

Heel goed, de strijd tegen terminologische slordigheid. (y)

steven16v 12-09-2007 14:15

Citaat:

Miracle schreef: (Bericht 25944865)

Aardige studenten inderdaad. (Tenminste wel bij mij in de klas). Goed eten in de kantine. Rookhok binnen in school. Draadloos netwerk in school. Heb les van leuke goede leraren. Gratis koffie op onze afdeling.

Dus ja, het Saxion in Enschede bevalt me goed. :)

Edit: Niet geheel onbelangrijk. We hebben ook een café in school waar na 16.00 bier gedronken mag worden. :):)

QP 12-09-2007 16:12

ik heb t heel erg naar mn zin :). introkamp was zwaar tof (H) ik vind de colleges ook wel heel leuk, al mag al dat introgedoe en die rondleidingen wel stoppen ;) Volgende week gewoon echt beginnen!

EN ik heb een klas met 4 jongens *O*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.