Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2007, 18:40
Tripp
Tripp is offline
Aan de mensen die dit jaar zijn begonnen met een nieuwe studie:

- Hoe vinden jullie de school tot nu toe.
- Bevallen je klasgenoten je? (vind je ze aardig)

Laat ik zelf beginnen:

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn school en mijn klasgenoten. De meeste hebben ook al meegedaan aan de introductiedagen. Dus dat is lekker makkelijk. Verder is mijn school HEEL erg groot, waardoor ik vast nog wel eens zal verdwalen. Maar verder is de school leuk.

Tripp,
Advertentie
Oud 02-09-2007, 20:00
Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Misschien nog een beetje vroeg om te oordelen voo veel, gezien dat veel opleidingen morgen pas echt beginnen
(Ik doe niks trouwens, was alleen nieuwschierig)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:20
Lotte
Lotte is offline
Tot nu toe zie ik de toekomst op mijn nieuwe school wel zonnig tegemoet. Ik had alleen niks met zo'n intreeweek is gebleken maar mijn klasgenoten zijn wel okee volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Vandaag de eerste dag gehad aan de hogeschool den haag (opleiding CMD). Beetje organisatorisch chaotisch zooitje in de categorie als-dit-maar-goed-gaat, docenten die zelf de roosters niet begrijpen, studentennummers en wachtwoorden die nergens te vinden zijn... aiaiai Beginnen ze meteen over studiepunten en werkgroepen terwijl bijna niemand überhaupt weet hoe het er op het HBO aan toe gaat, dat soort dingen

Mja.... klasgenoten... ik kan het er met ééntje zoieso goed vinden, maar die zit er waarschijnlijk niet lang. daarnaast al twee meisjes en een jongen zien lopen waarvan ik nu al op m'n klompen aanvoel dat ik daar beter niet mee in dezelfde projectgroep kan belanden (werkelijk, hoe kansloos ben je als je meteen op je eerste dag al een half uur te laat komt aankakken omdat je je had verslapen )
Oud 05-09-2007, 08:55
Fosca
Fosca is offline
Bij mij begonnen ze meteen met college geven ik was al helemaal in paniek omdat ik niks van de stof begreep toen iemand me gelukkig vertelde dat je al een hoofdstuk had moeten lezen.... terwijl niemand de boeken had.

Verder vind ik het allemaal nog zo snel gaan dat ik er nog niet echt iets over kan zeggen
Oud 05-09-2007, 08:58
Verwijderd
't is niet echt een nieuwe studie (gewoon het volgende jaar ), maar ik heb vandaag pas introductie en volgende week pas college. Ik weet wel dat het ENORM druk gaat worden, elke week tig bladzijden lezen, opdrachten maken, enz. Studiegenoten zullen voor een groot deel dezelfde zijn als vorig jaar, al zullen er wel een aantal afgevallen zijn omdat ze niet alle vakken hebben gehaald. Over de universiteit ben ik erg tevreden, over sommige docenten iets minder.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:01
Lethe
Lethe is offline
Ehm.. 't valt me op dat ze nogal streng zijn! Die docenten van de werkgroepen dus. We hebben aanwezigheidsplicht en wie z'n 'huiswerk' voor die week niet gemaakt heeft wordt als afwezig opgeschreven, ook al is hij/zij er wel. En er wordt steeds op gehamerd vanaf het begin af aan goed bij te blijven. Dat ga ik ook écht doen, anders red ik het gewoon niet. Volgens mij gaat het erg zwaar worden.
Oud 05-09-2007, 22:47
one.
one. is offline
School en klasgenoten zijn okay. Het valt ontzettend op dat het tempo veel hoger ligt, maar behalve dat valt het erg mee. Het is vooral wat meer leeswerk thuis en ik gok ongeveer 7 opdrachtjes per week.
Oud 06-09-2007, 11:37
toothfairy
toothfairy is offline
Mag ik dan es vragen hoeveel tijd zo'n opdracht bij jullie ongeveer vraagt? Want 7 opdrachten is toch wel heel veel, zeker als je ook nog naar de lessen moet gaan. (of is dat te veel offtopic? )

Ontopic: Ik begin ook niet aan een nieuwe studie maar gewoon het 2e jaar nu. Van echt "school" is er geen sprake meer: ik heb op verschillende plaatsen in de stad les, bijzonder weinig prof-student-contact (maar wel monitoren). Er zullen zo'n 150 mensen bij me in de les zitten, normaal gezien (de andere 200 zijn gestopt tijdens of na het eerste jaar) die ik zo goed als allemaal ken van ziens, maar slechts een paar echt beter. Ik vind de meesten nogal asociaal, maar goed. 't Belooft een zwaar jaar te worden waarin we een echt onderzoek gaan moeten voeren (en daar een heel jaar aan werken).
Oud 06-09-2007, 13:01
Verwijderd
Ik ben ook begonnen aan het tweede jaar. Universiteit vind ik leuk, de professoren die ik heb vind ik erg goed. Maar ik vind het vervelend dat ik met de meeste vakken vooral bij B3 studenten en Masterstudenten zit.. daar heb je ook niet ineens contact mee natuurlijk, dan heb ik liever het kleine groepje van mijn eigen studie.

De B3 studenten waarmee ik ook in mijn werkgroep zit, waar je actief mee behoort te doen, zijn juist precies het tegenovergestelde en dat vind ik nogal irritant.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:06
wup
wup is offline
Ik had al eerder een jaartje op deze school gezeten, dus het is niet helemaal nieuw, maar de opleiding wel.
Mijn klasgenoten zijn volgens mij wel ok.. Ik heb niet meegedaan met intro, dus weet nog niet heel veel van ze. Als ik de meeste mensen mag geloven heb ik ook niets gemist, dus dat scheelt.
De leraren komen voor het grootste gedeelte erg leuk over! Ik moet nog wel aan alles wennen ( vroeg opstaan blijkt een probleem: 2x verslapen in 4 dagen). En verder heb ik nogal schurft aan Blackboard. Uitvinder daarvan mag aan de galg.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:30
one.
one. is offline
Citaat:
Mag ik dan es vragen hoeveel tijd zo'n opdracht bij jullie ongeveer vraagt? Want 7 opdrachten is toch wel heel veel, zeker als je ook nog naar de lessen moet gaan. (of is dat te veel offtopic? )
Ik heb er even naar gekeken, nog niet gemaakt, maar ik gok toch zeker niet meer dan 10 uur werk. Het zijn geen opstellen ofzo.
Oud 06-09-2007, 21:42
toothfairy
toothfairy is offline
10u per opdracht of voor de 7 opdrachten per week? Dat laatste lijkt me meer waarschijnlijk, anders heb je geen tijd meer over naast die opdrachten. Wij hadden "vorig" jaar "maar" 2 opdrachten die elk enkele weken in beslag namen.
Oud 06-09-2007, 22:41
one.
one. is offline
Dat laatste, misschien begreep je me verkeerd, het zijn opdrachten die je als huiswerk meekrijgt voor een extra punt op je tentamen.
Oud 09-09-2007, 23:05
Verwijderd
School en klasgenoten vallen tegen...
haha, maar dat ligt aan mij.
De opleiding is nog niet helemaal wat bij mij past, dus mijn mede studenten zitten er met motivatie. Ik dus niet, dit gaat hem denk niet worden...
Kijk het nog wel een tijdje aan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 09:49
Verwijderd
Dit wordt al weer het 2e jaar voor mij. Het bevalt me nog goed. Wel jammer is dat meer dan de helft van mijn klas met de opleiding gestopt is. Maar de echte Die Hards blijven over.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 15:05
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik ben tot nu toe best tevreden over de school, de introductie week en de lessen. Ik leer veel meer dan op mijn vorige school alleen ik was wat minder tevreden over het rooster. Het duurde zowat een week voordat we die hadden en wisten waar we aantoe waren.

Klasgenoten zijn wel aardig. Moet nog wennen aan ze (leeftijdsverschillen etc).
Oud 10-09-2007, 16:21
Verwijderd
Mijn opleiding zit sinds het begin van dit schooljaar in een nieuw gebouw en dat is voor iedereen even wennen natuurlijk... Het gebouw is nog niet helemaal klaar; de kantine zit in een tent op de binnenplaats en het DE-cafe is er ook nog niet

Verder was ik er een beetje bang voor dat ik veel ouder zou zijn dan de rest van mijn studiegenoten (het grootste gedeelte is 17 en komt net van havo) en dat is qua ervaring misschien zo, maar het verschil valt me verder reuze mee...

Ik heb ook geen introductieweek gehad met zuipen en spelletjes doen met je klasgenoten, wij kregen meteen de introductie van het eerste grote project wat we moeten doen

En het schooljaar beginen met de ziekte van pfeiffer is ook niet aan te raden
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:16
Verwijderd
Mijn opleiding is echt leuk . Ik geniet met volle teugen van alle vakken. Morgen het laatste introductiecollege (nl. eerste keer het vak) en daarna gewoon lekker door op tempo. Mijn jaargenoten (ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur) zijn echt gezellig en leuk maar ook wel van hard werken. Komt wel goed met de komende projecten denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:31
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Mijn opleiding is echt leuk . Ik geniet met volle teugen van alle vakken. Morgen het laatste introductiecollege (nl. eerste keer het vak) en daarna gewoon lekker door op tempo. Mijn jaargenoten (ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur) zijn echt gezellig en leuk maar ook wel van hard werken. Komt wel goed met de komende projecten denk ik

Ik weet nog steeds niet welke opleiding jij nu doet! Ben wel heel benieuwd overigens
Oud 10-09-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Ik weet nog steeds niet welke opleiding jij nu doet! Ben wel heel benieuwd overigens
Ja, ik ben er naar het lezen van het verhaaltje ook erg nieuwsgierig naar geworden! Klinkt allemaal leuk & positief
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben er naar het lezen van het verhaaltje ook erg nieuwsgierig naar geworden! Klinkt allemaal leuk & positief
Civiele Techniek in Enschede. De wiskunde was vandaag prachtig. Kwam die man aanzetten met een gedichtje van drs. P als intermezzo in de pauze, fantastisch.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:33
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Wat tof dat alles zo goed lijkt te bevallen!
Oud 11-09-2007, 15:17
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
ik moet overigens nog een jaar wachten tot ik begin aan een nieuwe opleiding/school/stad ....Heb er NU al wel ergg veel zin in(H)
Oud 11-09-2007, 21:46
Verwijderd
Het bevalt mij wel goed allemaal. De collegezalen zijn makkelijk te vinden, de lokalen op de faculteit ook. De mensen zijn leuk gelukkig Ik was niet naar de introductieweek geweest, maar daar heb ik echt geen 'last' van gehad! Iedereen doet gewoon heel leuk tegen elkaar. Natuurlijk zijn er wel groepjes binnen de groep (wat wil je met 300 studenten), maar de meeste mensen sluiten zich niet echt voor je af ofzo.

Nouja alles is nog meegevallen tot nu toe dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Civiele Techniek in Enschede. De wiskunde was vandaag prachtig. Kwam die man aanzetten met een gedichtje van drs. P als intermezzo in de pauze, fantastisch.

Op het Saxion? Leuke school is dat. Zit ik ook op.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 12:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Op het Saxion? Leuke school is dat. Zit ik ook op.
Saxion een leuke school?
Aardige studenten misschien, maar daar is alles wel zo ongeveer mee gezegd.
Volgens mij doet Eva trouwens universiteit.
Oud 12-09-2007, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Saxion een leuke school?
Ja, ik studeer civiele techniek aan de Universiteit Twente.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
ik mag geen klasgenoten meer zeggen van de studieadviseur
Heel goed, de strijd tegen terminologische slordigheid.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Saxion een leuke school?

Aardige studenten inderdaad. (Tenminste wel bij mij in de klas). Goed eten in de kantine. Rookhok binnen in school. Draadloos netwerk in school. Heb les van leuke goede leraren. Gratis koffie op onze afdeling.

Dus ja, het Saxion in Enschede bevalt me goed.

Edit: Niet geheel onbelangrijk. We hebben ook een café in school waar na 16.00 bier gedronken mag worden.

Laatst gewijzigd op 12-09-2007 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 16:12
Verwijderd
ik heb t heel erg naar mn zin . introkamp was zwaar tof (H) ik vind de colleges ook wel heel leuk, al mag al dat introgedoe en die rondleidingen wel stoppen Volgende week gewoon echt beginnen!

EN ik heb een klas met 4 jongens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten