Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2003, 14:26
onschuldig
hoi allemaal,

voor school moet ik een informatiemap met als verplicht onderwerp (heel origineel): het studiehuis. mijn onderwerp is de betavakken: het verschil tussen vroeger (voor de 2e fase) en nu (met de 2e fase dus). Gelieve de volgende vragen te beantwoorden:

voor het oude systeem:
- wat vind je van de manier waarop je leskreeg?
- zou je liever de tweede fase mee hebben gemaakt?
- vond je de werkdruk te hoog?
- vond je de lessen slaapverwekkend?
- als je het oude systeem een cijfer moest geven, welk cijfer zou je dat dan geven?
- heb je het idee dat er veel is veranderd (en zo ja wat)?

voor het nieuwe systeem:
-wat vind je van de manier waarop je leskrijgt?
- zou je liever volgens het oude systeem les hebben gekregen?
- vind je de werkdruk te hoog?
- vind je de lessen slaapverwekkend?
- als je het studiehuis een cijfer moest geven, welk cijfver zou je dat dan geven?

en dan nog voor de docenten en voor de mensen die allebei hebben meegemaakt: (die eventueel zelfs beide systemen hebben meegemaakt):
- welk systeem vind je beter?
- bij welk systeem ligt de werkdruk hoger?
- wat zijn de grootste verschillen?
- waarbij is de sfeer in de school prettiger en denk je dat dat iets met de verandering van het systeem te maken heeft?

O JA, JE HOEFT NIET ALLE VRAGEN TE BEANTWOORDEN ALS JE DAT NIET WILT. ELK ANTWOORD HELPT (graag een beargumenteerd antwoord)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 14:28
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja er is wel veel veranderd denk ik
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:50
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
onschuldig schreef op 25-09-2003 @ 15:26:
voor het nieuwe systeem:

Ik vind het allemaal best, kan er goed mee werken. Veel anderen niet.

Weet niet hoe het systeem voor het studiehuis was, dus zal er niet over oordelen?

Moeilijke vraag. Hoe bedoel je "hoog"? Wat vind jij hoog? Ik vind het razend irritant dat ik allerlei p.o.'s, werkstukken, boeken, gedichtenbundels en examens door elkaar krijg zonder dat docenten rekening houden met andere vakken. Dat zorgt denk ik bij veel mensen voor stress. Het is vaak een bende is mijn ervaring

Ligt eraan, ik heb leraren die schijt hebben aan het studiehuis en nog iedere les uitleggen
- als je het studiehuis een cijfer moest geven, welk cijfver zou je dat dan geven?

Waag ik me niet aan; geen echt vergelijkingsmateriaal.

Vast wel, denk aan de Grafische Rekenmachine (!) die wiskunde behoorlijk kan vereenvoudigen. Het systeem van lesgeven is natuurlijk ook veranderd t.o.v. de onderbouw. Dat zijn 2 van de opmerkelijke verschillen.
Alstu
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:12
Verwijderd
Heel prettig, veel vrijheid, weinig werkdruk (ja, echt).
Geen idee, ik ken het niet, maar het lijkt me een beetje strakker, ook minder practida etc.
Neen.
Nee, juist door dat eigen initiatief zijn het leuke lessen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar toch zeker een voldoende.
Ja, ik denk dat de verhouding leraar leerling verkleind is, maar nogmaals, ik ken het oude systeem ook niet.

Dit geld trouwens alleen voor de exacte vakken. Voor de talen vind ik de werkdruk wel degelijk te hoog.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 14:40
Balance
Balance is offline
ik kan al die vragen niet beantwoorden, want ik heb geen betavakken meer (alleen wiskunde a), maar ik wil wel wat toevoegen:

met het nieuwe systeem is het zó geregeld dat er een grote scheiding is tussen de bèta en de alfa leerlingen. dat vind ik zonde, want een combinatie (een leerling met c&m, maar daarbij wiskunde b) is bijvoorbeeld amper meer mogelijk.
ik ben zo'n iemand die dat best had gewild en werd dus in zekere mate tegengehouden om bèta vakken te nemen.
een heel pakket met alleen maar bèta vakken (n&g of n&t) was me namelijk te veel van het goede.
ik vind het dus geen verbetering van het systeem.
Oud 05-10-2003, 11:13
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
linda85 schreef op 26-09-2003 @ 15:40:
ik kan al die vragen niet beantwoorden, want ik heb geen betavakken meer (alleen wiskunde a), maar ik wil wel wat toevoegen:

met het nieuwe systeem is het zó geregeld dat er een grote scheiding is tussen de bèta en de alfa leerlingen. dat vind ik zonde, want een combinatie (een leerling met c&m, maar daarbij wiskunde b) is bijvoorbeeld amper meer mogelijk.
ik ben zo'n iemand die dat best had gewild en werd dus in zekere mate tegengehouden om bèta vakken te nemen.
een heel pakket met alleen maar bèta vakken (n&g of n&t) was me namelijk te veel van het goede.
ik vind het dus geen verbetering van het systeem.
Vrije deel?
En anders is het de schuld van de school, en niet die van de tweede fase.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 11:15
studiehuisbol
maar het ligt wel aan het beleid van de overheid, want die verplichten geen betavakken in het vrije deel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten